jamillah schreef:Dan kunnen we nu de topictitel veranderen in: Mag een vrouw DE broek dragen?![]()
Zwijg Evelien![]()
Man hoort de baas te zijn, toch?
(Binnen het gezin)
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jamillah schreef:Dan kunnen we nu de topictitel veranderen in: Mag een vrouw DE broek dragen?![]()
Zwijg Evelien![]()
Anoniem_89 schreef:Wat doen gelovigen toch moeilijk.
Zich druk maken of een vrouw wel of geen broek moet dragen.
Staat ook in de bijbel dat de gelovigen wondertekenen zullen doen en op zieken de handen zullen leggen en dat zij dan zullen genezen.
Er staat ook dat wij in klanktaal zullen spreken en profeteren.
Oh wacht die zaken kom ik niet tegen in een reformatorische gemeente.
Ik kraak hierbij niemand af, alleen dat er wel moeilijk gedaan kan worden over dat een vrouw een broek draagt of niet, en de rest van het evangelie zoals in Handelingen hoor je geen enkele dominee over..
Spreeuw schreef:Omdat de Bijbel daar iets over zegt (Deut. 22:5). En als gelovige wil je de Bijbel toch serieus nemen?
Spreeuw schreef:Omdat de Bijbel daar iets over zegt (Deut. 22:5). En als gelovige wil je de Bijbel toch serieus nemen?
Echte wondertekenen komen niet van de gelovigen, maar van God.
Daarnaast vind ik een jurk ook veel vrouwelijker dan een (strakke) broek.
mealybug schreef:11 U mag geen kleding van twee soorten stof aantrekken, van wol en linnen tegelijk.(Deut 22;11)
Je neemt de Bijbel helemaal niet serieus want je vraagt je niet eens af of er misschein wel wol EN linnen in je jurk of broek verwerkt zit.
Anoniem_89 schreef:Ik zou eens moeten opzoeken wanneer je voor het eerst die vraag gesteld hebt..![]()
Nog geen antwoord, ik zou ervoor kiezen om het aan een 'deskundige' te vragen.
jamillah schreef:Die ga je echt niet krijgen mb.. Simpelweg omdat de doorsnee refo de rok nu eenmaal niet draagt omdat het zogenaamd 'vrouwenkleding' zijn zo. Dat is cultuurbepalend want in schotland zijn er mannen die rokken dragen.
De doorsnee refo draagt een rok omdat ze niet met kont en al uitgetekend willen lopen. Zeker de strakkere varianten tonen de contouren van kont en benen. Dat is niet eerbaar en heeft dus niks met die zogenaamde vrouwen/ mannenkleding tekst uit het OT te maken, daarom heeft de doorsnee refo ook niks te maken met verschillende soorten stof teksten. Zoals er zoveel wetten zijn die de doorsnee refo niet houd. Ik eet ook varkensvlees zo nu en dan, t haasje hoor
Spreeuw schreef:
Omdat de Bijbel daar iets over zegt (Deut. 22:5). En als gelovige wil je de Bijbel toch serieus nemen?
Echte wondertekenen komen niet van de gelovigen, maar van God.
Daarnaast vind ik een jurk ook veel vrouwelijker dan een (strakke) broek.
mealybug schreef:Maar waarom haalt wel iedere refo dan de tekst uit Deut. erbij als argument?
Marnix schreef:En waar in de Bijbel staat dat je als vrouw prima in een broek rond kan lopen maar niet naar de kerk? Ik ben die Bijbeltekst nog niet tegengekomen maar hoor heel graag waar dit staat. Je hebt het over geboden.... maar noem dan ook even waar deze geboden staan. En wat er precies staat.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing!
Nathan schreef:In de huidige tijd wordt het in het dagelijkse leven geaccepteerd dat een vrouw een broek draagt.
Je hebt broeken voor mannen en broeken voor vrouwen.
Volgens mij is het vanuit de Bijbel geen bezwaar, wanneer een vrouw een in het wereldse een broek draagt.
Het is anders wanneer zij ter kerke gaat.
Je gaat niet naar de kerk voor je geloofsgenoten, maar je gaat naar de kerk om voor Gods aangezicht te verschijnen.
En dat doet een gelovige vrouw in jurk of rok.
Bovendien bedekt zij haar hoofd, omdat het zo staat geschreven in de brief van Paulus aan de Corinthiërs.
Alle uitvluchten om van deze geboden af te wijken zijn geïnspireerd op niet godsdienstige argumenten (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Niet voor niets verzucht Jezus zelf over zijn wederkomst:
Zal ik nog geloof vinden op aarde als ik weder kom.
Wat is de consequentie van het overtreden van kledingvoorschriften door de vrouw?
Tja, ze roept niet verdoemenis over zich af, maar wel volledige genade en zegeningen.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten