Klaas schreef:Ik vond het juist een vreemde gedachtengang. Komt dat er niet op neer dat je zondigt om tot evangelisatie te komen?
Klaas
je kan ook wachten tot de mensen naar buiten komen.

dat zal ook wel bedoeld zijn denk ik.
Moderator: Moderafo's
Klaas schreef:Ik vond het juist een vreemde gedachtengang. Komt dat er niet op neer dat je zondigt om tot evangelisatie te komen?
Klaas
Klaas schreef:En dan zonder de inhoud te kennen er maar op los evangeliseren?
Klaas
Ik vraag me af of de onbekende God van de Romeinen bij Paulus bekend was. Of anders gezegd begrepen de romeinen deze onbekende God.
(dat waren toch de Romeinen?)
Maar je hebt gelijk. Dat is een handicap maar m.i. absoluut niet onoverkomelijk. Kan je gelijk dingen recht zetten die mogelijk niet kloppen in de film
jacobH schreef:Klaas schreef:Ik vond het juist een vreemde gedachtengang. Komt dat er niet op neer dat je zondigt om tot evangelisatie te komen?
Klaas
je kan ook wachten tot de mensen naar buiten komen.![]()
dat zal ook wel bedoeld zijn denk ik.
Klaas schreef:En dan zonder de inhoud te kennen er maar op los evangeliseren?
Klaas
Aragorn schreef:Weer een nieuwe aanval vanuit het RD...
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=90056
Doch de mensen worden bij het zien van de
film bedrogen, niet alleen vanwege de
vermeende echtheid in de film, maar
vooral vanwege de gepropageerde
echtheid van het werk van God de Heilige
Geest. „Typisch God”, zegt Marc van der
Woude, een schrijver, in Joel News. Hij
bedoelt: Zo kan God ook werken. Maar zou,
met eerbied gesproken, God anders werken
dan Hij in Zijn Woord geopenbaard heeft?
Wordt religieus gevoel zo niet
gemakkelijk verward met het zaligmakend
geloof?
Satan is
een brullende leeuw of een engel des
lichts en gaat onophoudelijk rond om te
zien wie hij kan verslinden. Hij treedt in
de film op als een vrouw met een vreemd
geschoren haardracht en zonder
wenkbrauwen. Ze schaterlacht bij het
kruis. Na de dood van Christus verandert
deze macabere persoon in een man die zijn
overwinningsroep uitschreeuwt.
Huiveringwekkend.
Klaas schreef:Er zitten wel meer vreemde dingen in.
Enerzijds benadrukt de schrijver dat een film iets anders is dan een schilderij (was me echt nog niet opgevallen) maar anderzijds is het afbeelden van Jezus op een schilderij ook niet goed. Als dat zo is, waarom zou je dat verschil dan zo benadrukken?
Enerzijds is het blijkbaar geen probleem om een kunstuiting te zien als de weergave van iemands persoonlijke overtuiging, maar als iemand claimt dat een bepaalde kunstuiting meer is dan dat dan is dat reden om de kunstuiting af te keuren. M.i. is dat ook niet logisch. Je kunt toch ook benadrukken dat het een persoonlijke weergave is i.p.v. de film in z'n geheel te veroordelen?
Tenslotte kun je het met dit soort films ook niet gauw goed doen. Als je een film als deze maakt dan lijkt het me een pluspunt als deze zo authentiek mogelijk is. In dit geval wordt dit Gibson echter verweten omdat je daarmee te veel de suggestie wekt dat het echt zo gebeurd is. Als hij daarentegen minder naar authenticiteit gestreeft had was dat waarschijnlijk wel weer een probleem geweest.
Ach ja...
Klaas
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 57 gasten