Kun je "moslims" en "de islam" van elkaar scheiden?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Kun je "moslims" en "de islam" van elkaar scheiden?

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 17:51

Optimatus schreef:Ik vind de Koran dan ook een stuk minder overzichtelijk dan de Bijbel en daarom nog kwetsbaarder voor inlegkunde door en voor fanatici.

Volgens Geert Wilders is de Koran een boek, dat oproept tot de jihad (de heilige oorlog). Volgens hem kan hij dus maar op 1 manier gelezen worden. Inlegkunde is dus niet nodig. Hij noemt de Koran tevens het islamitische Mein Kampf.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 17:53

Wilders kraamt wel vaker misplaatste onzin uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 18:01

Optimatus schreef:Wilders kraamt wel vaker misplaatste onzin uit.

Zijn tactiek werkt echter wel goed. Hij heeft extreme gedachten. Daarom willen weinigen met hem samenwerken. Wilders levert op elke partij/politici commentaar. Dat maakt alleen maar meer dat (vrijwel) niemand met hem wil samenwerken. Wilders komt dan alleen te staan. Hierdoor krijgt hij meer stemmen. Dit is de slimme tactiek van Wilders, als je het mij vraagt. Hij geeft expres af op partijen en politici.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 18:03

Ik vind 's mans uitspraken doorgaans van een deplorabel niveau.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 18:07

Optimatus schreef:Ik vind 's mans uitspraken doorgaans van een deplorabel niveau.

Wilders heeft zijn "definitie" voor de Koran gegeven: een oorlogsboek, dat oproept tot de jihad (de heilige oorlog).
Hoe zou jij de Koran willen definiëren?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 jul 2014 19:35

Spreeuw schreef:
Ik vind 's mans uitspraken doorgaans van een deplorabel niveau.

Wilders heeft zijn "definitie" voor de Koran gegeven: een oorlogsboek, dat oproept tot de jihad (de heilige oorlog).

Hecht u waarde aan de mening van deze atheïst over religieuze zaken ?

Er zijn ook mensen die de Bijbel een sprookjesboek noemen.

Maar een antwoord op uw vraag ; de koran is het het heilige boek van de moslims.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 20:04

Spreeuw schreef:Dat betwijfel ik, want hij spreekt niet over een fundamentalistisch christendom of termen van dien aard.

Nog niet, zodra de moslims opgeruimd/weggegaan zijn zal dat soort lieden wel een volgende groep vinden. En vroeg of laat komen ze bij mijn of jouw groep aan.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 20:06

Faramir schreef:Nog niet, zodra de moslims opgeruimd/weggegaan zijn zal dat soort lieden wel een volgende groep vinden. En vroeg of laat komen ze bij mijn of jouw groep aan.

Wilders is zo gedreven in het verwerpen van de islam, dat ik denk dat hij dat niet zo snel zal doen. Neemt niet weg dat anderen wel gedreven zijn om christenen of christelijke standpunten weg te werken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 20:15

Spreeuw schreef:Wilders is zo gedreven in het verwerpen van de islam, dat ik denk dat hij dat niet zo snel zal doen. Neemt niet weg dat anderen wel gedreven zijn om christenen of christelijke standpunten weg te werken.

Wilders en andere politici doen wat hun electoraal gewin opleveren. Als christenvervolging goed is voor zeteltjes dan zullen ze daar geen seconde over twijfelen.

Het is dus van groot belang dat wij voor vrijheid van godsdienst blijven pleiten, ook voor moslims.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 20:20

Faramir schreef:Wilders en andere politici doen wat hun electoraal gewin opleveren. Als christenvervolging goed is voor zeteltjes dan zullen ze daar geen seconde over twijfelen.

Het is dus van groot belang dat wij voor vrijheid van godsdienst blijven pleiten, ook voor moslims.

Ik denk niet dat Wilders daar op uit is. Hij keert zich tegen de islam en Europa. Als deze "problemen" opgelost zijn, dan kan de PVV haast opgeheven worden.

Vrijheid mag niet koste gaan van veiligheid. Wanneer moslims voor gevaren zorgen, moet dat aan de kaak gesteld worden en niet meer voorkomen. Nu wil ik niet alle moslims over een kam scheren, maar toch kunnen extremistische moslims voor gevaren zorgen. Dus vrijheid van godsdienst is oké, maar er zijn grenzen.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 09 jul 2014 20:22

rotterdam schreef: Maar een antwoord op uw vraag ; de koran is het het heilige boek van de moslims.

Kunt u geen specifieker antwoord op de vraag geven?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2014 20:24

Extremistische christenen zijn veel gevaarlijker. Kijk maar eens naar de Amerikaanse politiek*. Daar is recent besloten dat bedrijven

a) personen zijn
en b) in sommige gevallen religieuze rechten hebben.

En als je voor zo'n bedrijf werkt, mag je dus aan je baas gaan vragen of je alsjeblieft aan de pil mag.

*Niet dat ik de Amerikaanse Supreme Court van extremisme beticht, maar er zitten er zat in het Congres, de Senaat of de politiek op statenniveau.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 20:32

Dat christen extremisme een groot gevaar is voor de stabiliteit wil ik wel beamen.
Het spijtig dat de extremistische invloed vanuit Amerika hier steeds meer voet aan de grond krijgt. We hebben ook gezien waartoe deze negatieve en extremistische invloed toe leid in oa Uganda.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jul 2014 01:38

Spreeuw schreef:

Een boek dat enkele goede vrienden en collegae inspireert om goed te doen aan hun medemensen onafhankelijk van hun achtergrond. Ik ben bevriend met moslims die vanuit hun geloof leven en oprecht respect tonen voor mijn christelijk geloof. Toen ik hun een goede en inspirerende ramadan wenst, kreeg werd ik als broeder in het geloof bedankt. Dat raakte me. Zij zijn geen ISIS barbaren maar geweldige mensrn.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jul 2014 09:03

Spreeuw schreef:
Kunt u geen specifieker antwoord op de vraag geven?

Ja ; De Koran is het enige van de door moslims erkende islamitische Heilige Boeken dat zuiver zou zijn overgeleverd. Volgens de islamitische traditie zijn de woorden in de Arabische taal door God via de engel Djibriel (= Gabriel) aan Mohammed geopenbaard. De Koran wordt beschouwd als het eerste prozawerk uit de Arabische literatuur en heeft een grote invloed gehad op de literaire ontwikkeling van het Arabisch.

Terug naar “[Religie] - Open forum”