Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 13:01

Tja... de propaganda draait weer op volle toeren.

Ook na de oorlog van 1967 had Israël terug kunnen keren naar de status quo ante. Dat had Israël, zeker nu, veel steun opgeleverd. Maar nee, de Westoever (die tussen 1948 en 1967 overigens Jordaans grondgebied was en niet van de VN) werd bezet en volgeplempt met nederzettingen. Je kunt van de Palestijnen/Arabieren zeggen wat je wilt, maar de Israëliërs zijn geen haar beter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 09 jul 2014 13:05

Optimatus schreef:Tja... de propaganda draait weer op volle toeren.

Ook na de oorlog van 1967 had Israël terug kunnen keren naar de status quo ante. Dat had Israël, zeker nu, veel steun opgeleverd. Maar nee, de Westoever (die tussen 1948 en 1967 overigens Jordaans grondgebied was en niet van de VN) werd bezet en volgeplempt met nederzettingen. Je kunt van de Palestijnen/Arabieren zeggen wat je wilt, maar de Israëliërs zijn geen haar beter.

Ik kan het met je eens zijn, maar het aantal raketten wat nu op Israel neerkomt is dat acceptabel voor een vredesoplossing? Zelfs Jeruzalem ligt onder vuur?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 09 jul 2014 13:21

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 13:32

Boaz: " hen was oorspronkelijk een gebied in het Midden-Oosten beloofd dat veel groter was, o.a. heel Jordanie hoorde daar bij"

Precies! En Jordanie is maar al te blij , en blijft "vriendjes" met Israel, zolang de Palestijnen maar niet op hun grondgebied komen wonen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 jul 2014 14:43

ineke-kitty schreef:Boaz: " hen was oorspronkelijk een gebied in het Midden-Oosten beloofd dat veel groter was, o.a. heel Jordanie hoorde daar bij"

Precies! En Jordanie is maar al te blij , en blijft "vriendjes" met Israel, zolang de Palestijnen maar niet op hun grondgebied komen wonen.

40% van de inwoners van Jordanië zijn Palestijnen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 14:54

Speedy schreef:Ik kan het met je eens zijn, maar het aantal raketten wat nu op Israel neerkomt is dat acceptabel voor een vredesoplossing? Zelfs Jeruzalem ligt onder vuur?

Uiteraard niet. Maar dat heb ik ook niet beweerd.

Het gaat er nu echter niet om wie begonnen is, maar wie stopt.

Alle tranen, die stromen uit de ogen van kleine kinderen, die geen weet hebben van Israël of Palestina, zijn nat en zout.
Al het bloed, dat stroomt uit hun wonden, is rood.
Alle hun kreten in doodsnood gaan door merg en been.

Het gaat niet om premier A of president B, om geestelijke C of generaal D, maar het gaat om de mensen zoals jij en ik die - zoals altijd - de dupe zijn van allerlei belangen, die de hunne noch de onze zijn.

Dan kunnen extremisten, zoals hier op dit forum, wel gaan roepen "God heeft dit" of "Allah heeft dat", maar daarmee proberen ze God en/of Allah te gebruiken om hun eigen gruweldaden en hun eigen duistere agenda te misbruiken. Zij en hun volgelingen zijn de ware schuldigen aan elke traan, aan elke druppel bloed, aan elke kreet in doodsnood in dit conflict en ze blijven doorgaan.

Schaamteloze monsters zijn het.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 15:11

rotterdam: " 40% van de inwoners van Jordanie zijn Palestijnen"

Dan mag de rest van die 60% die nu Israel bestookt, daar ook naartoe verhuizen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 15:29

Oh. Dus jij pleit voor etnische zuivering en deportatie? Daar zijn in Neurenberg en Tokyo doodstraffen voor voltrokken. Etnische zuivering en deportatie zijn namelijk misdrijven tegen de menselijkheid. Hiervoor pleiten plaatst je in de gelederen van de grootste misdadigers die de mensheid heeft voortgebracht.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 15:36

Optimatus

Zoals Boaz ook al zei: Jordanie was oorspronkelijk beloofd aan ALLE Palestijnen, dus van deportatie is geen sprake hier.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 15:38

En door wie was Jordanië beloofd aan de Palestijnen? Was dat niet door de Britse koloniale macht?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 16:03

Optimatus

Wat doet dat ertoe? De afspraak/belofte is sowieso niet nagekomen, en daar gaat het maar om.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 16:07

Het lijkt me nogal schandalig dat een koloniale macht gaat bepalen aan wie welk stuk land toebehoort.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 09 jul 2014 17:21

Over objectiviteit gesproken...wellicht moeten mensen eens de goede documentaire 'the Gatekeepers" gaan kijken. Zes oud-hoofden van Shin Bet spreken openhartig over de Israelisch-Palestijnse problematiek. De kijker krijgt een verassend eerlijke inkijk in de hoofden van deze mannen. Objectieve zienswijze van deze zes mannen naar mijn bescheiden mening...mannen die verrekte goed weten wat er speelt me dunkt.

De docu is HIER in zijn geheel te zien.

In mijn ogen een 'must see' voor mensen die menen te weten hoe de situatie aldaar in elkaar steekt!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jul 2014 19:04

Veertig doden aan Palestijnse zijde, nul aan Israëlische, de drie jongeren niet meegeteld, die Israël waarschijnlijk zelf vermoord hebben om een aanleiding voor een oorlog te hebben.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 jul 2014 19:37

mohamed schreef:Veertig doden aan Palestijnse zijde, nul aan Israëlische, de drie jongeren niet meegeteld, die Israël waarschijnlijk zelf vermoord hebben om een aanleiding voor een oorlog te hebben.

Ik kan me zo voorstellen dat de retoriek in de jaren '30 in m.n. Duitsland ook zo klonk.

Terug naar “Archief”