@Jvslooten
Daar kan je wel eens goed gelijk in hebben...
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Het wordt ook wel numerologie genoemd. Oftewel de leer der getallen. Ik zie het als occulte zooi. Ik hou me er dus ook niet mee bezig.
Optimatus schreef:Ik kan het occulte ervan niet ontdekken, wel een blindstaren door enkele fanatici die geleid worden door een vorm van cognitieve dissonantie.
ineke-kitty schreef:faramir: " het geluid van een koekoeksklok in gedachten krijg"
Jammer dat je niet weet waar de klepel hangt dan.
Cicero schreef: Het punt is nu juist: hoe weet je dat?
Wilsophie schreef:Eindelijk eens een goede vraag. Dank je wel.
Maar is de vraag relevant binnen "gegoochel met getallen? "
Dat denk ik niet. God is een God van orde en geen god van het goochelen, dus misschien praten wij over verschillende goden?
mohamed schreef:Alles wat afkomstig is uit de kabbala is occult en dient nergens toe dan de verzadiging van het eigen vlees. Het is verspilling van je tijd om je er in te verdiepen. Dat doe ik dus ook niet, ik veeg het gewoon van tafel zoals men deed met menig van mijn reacties.
mohamed schreef:Alles wat afkomstig is uit de kabbala is occult en dient nergens toe dan de verzadiging van het eigen vlees. Het is verspilling van je tijd om je er in te verdiepen. Dat doe ik dus ook niet, ik veeg het gewoon van tafel zoals men deed met menig van mijn reacties.
mealybug schreef:Kabbala en gematria zijn heel verschillende zaken, volgens mij.
mohamed schreef:Gematria is onderdeel van de kabbala, google er maar naar.
mohamed schreef:Gematria is onderdeel van de kabbala, google er maar naar.
Boerin schreef:Ja dat staat ook al gewoon op Wiki.
http://joyfullygrowingingrace.wordpress ... -gematria/
Torah categorically prohibits the people of God from participating in any form of divination, [the practice of attempting to foretell future events or discover hidden knowledge by occult or supernatural means] meaning all practices rooted in the Occult, which would obviously include Jewish Mystical practices such as Kabbalah and Gematria.
xsidd schreef:Faramir
Een koekoeksklok is wel een mooie klok vind ik...Mag ik je vragen waarom je het bitter weinig interfeseert of het occult is of niet?
Groet.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten