Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Brandnetel
Verkenner
Verkenner

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Brandnetel » 08 jul 2014 13:16

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2014 13:23

Wellicht dat het meer onder framing valt.

Blijft staan dat uit de (o.a. historische en culturele) context blijkt dat de homoseksuele handelingen die hier verboden worden vaak in verband staan met afgodische rituelen zoals tempelprostitutie.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 08 jul 2014 15:41

Ik snap dat het voor verwarring kan zorgen dat er naast dit draadje ook nog het draadje over het homohuwelijk loopt, waar we inmiddels ook over voor en tegens van homoseksualiteit bespreken.

Misschien is het veel zinvoller om op een plek te discussiëren en dan wil vanwege de argumenten daar dat zelf het liefste op die plek doen.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Xenius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Xenius » 08 jul 2014 17:48

Ik ken 2 meiden van mijn leeftijd, stapeldol op elkaar. Nooit enig gevoel gehad bij een jongen cq man. Altijd geworsteld met hun verliefdheid op vrouwen.

Hoe moet je je leven dan vormgeven?

Ik denk dat deze liefde net zo sterk en goed is dan bij 2mensen van ongelijk geslacht.

Ga eens in hun schoenen staan en beeld je in hoe je leven er dan uit zal zien en hoe je het dan je seksuele leven in zou richten

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jul 2014 18:24

Het probleem is opgelost - iedereen op refoweb is homo.
Althans dat schrijft een meneertje MaartenB op het onderwerp "Gegoochel met getallen (Gematria)".

Adieu mensen. Het is voor mij de hoogste tijd om deze Homoclub vaarwel te zeggen!
Hierbij verzoek ik de leiding mij van dit Forum uit te schrijven.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2014 18:48

Dit forum wordt met de dag grappiger. :)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2014 18:50

mannetje1977 schreef:Ik snap dat het voor verwarring kan zorgen dat er naast dit draadje ook nog het draadje over het homohuwelijk loopt, waar we inmiddels ook over voor en tegens van homoseksualiteit bespreken.

Misschien is het veel zinvoller om op een plek te discussiëren en dan wil vanwege de argumenten daar dat zelf het liefste op die plek doen.

Tja, er zijn ook wel eens 3 topics tegelijk geweest waar over homoseksualiteit gediscussieerd werd.
Eentje over David en Jonathan, nog een over het Franse homohuwelijk, een topic over of je wel oprecht christen kunt zijn en homo met relatie, en dan ook nog deze serie, waarin we alweer in deel 7 zijn. (eigenlijk 8, want tussendoor is er een topic van 100 pagina's per ongeluk verwijderd.)

Als het dan toch gecentreerd wordt, dan hier, want deze serie heeft de oudste papieren.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 08 jul 2014 19:16

Tante Pollewop schreef:Als het dan toch gecentreerd wordt, dan hier, want deze serie heeft de oudste papieren.

Begrijp ik, maar zou het jammer vinden als alle reacties waarin ik veel moeite heb gestoken, wat betreft de exegese zomaar in de vergetelheid zakken en dat we hier weer van vooraf aan beginnen.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2014 19:26

Maar dat doen ze sowieso, want normaal gezien wordt een topic na 100 pagina's gesloten en een nieuwe gestart. Zoek maar eens op homofilie deel 1. Of deel 2 ofzo. :mrgreen:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 jul 2014 19:28

Tante Pollewop schreef:Maar dat doen ze sowieso, want normaal gezien wordt een topic na 100 pagina's gesloten en een nieuwe gestart. Zoek maar eens op homofilie deel 1. Of deel 2 ofzo. :mrgreen:

Het homohuwelijk zit al op pagina 121.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2014 19:29

Ja, vandaar dat ik 'normaal gezien' erbij zei.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jul 2014 23:04

mealybug schreef:N.a.v Meenderink,

@Jeewee, je gevraagde onderbouwing goedgekeurd?

nee
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 jul 2014 23:22

JeeWee schreef:nee

Met ander woorden, iedere dominee die het goedkeurt is goed, en die het afkeurt niet.
Dat deze dominee onzin uitkraamt en beter weet waar Abraham de mosterd haalt dan Abraham zelf en nog veel meer , mag het doel niet in de weg staan, natuurlijk.
Brandnetel beschrijft een en ander correct wat bwetreft mr. Meenderink.
Bedankt, ik heb er de kracht niet meer voor om een zestiger nog ergens van proberen te overtuigen.
Het is overduidelijk dat je het gewoon niet WILT zien.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 jul 2014 07:40

mealybug schreef:Het is overduidelijk dat je het gewoon niet WILT zien.

Gelukkig geldt dat voor jou niet :mrgreen:

En gelukkig heb ik nog wel de kracht om van de ruimte die er is in Christus te GEtuigen...
Ruimte, zéker ook voor homo's die het met HEM in hun relatie en in hun leven durven te wagen.

Er is zelf ruimte voor gearriveerde christenen die anderen geen ruimte laten...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 jul 2014 07:58

Het belachelijkst is nog dat er gezegd werd, in die tijd wist men niet hoe kinderen geboren werden :lol:
Onan wist het ook prima hoor.
Maar weet je, Bambi's, Brandnetel's en Naamloos' aangehaalde punten van dhr Meenderink kunnen ook geen argument voor of tegen zijn voor je, want een toegeschroeid geweten is in feite dood.

Terug naar “Archief”