Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Faramir

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Faramir » 05 jul 2014 19:31

Boekenlezer schreef:Het Heilige Familie Ziekenhuis in Warschau... ik weet niet hoor, ik kan het mis hebben, maar in mijn oren klinkt dat als een Rooms-Katholieke instelling. Dan is het volgens mij ook niet zo vreemd als daar een abortus geweigerd wordt. Beetje raar om daar zo over te vallen, als je het mij vraagt.

Poolse arts zwaar onder vuur na weigering abortus

Ach ja, zo gaat het nou eenmaal tegenwoordig. In Engeland houd een zeer gerespecteerd adoptie bureau ermee op omdat ze door een nieuwe wet worden gedwongen tegen de eigen statuten in te gaan.

Spijtig voor deze arts. Hij zal tot aan zijn dood en ver daarna mikpunt blijven van bepaalde groeperingen omdat hij geen abortus wou plegen. De kans is groot dat zijn leven totaal geruïneerd wordt omwille van een politieke agenda.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2014 19:40

Ze vroeg toestemming voor de abortus van haar foetus, bij wie...(Verder kunnen we niets lezen, dus de reden blijft onbekend...of ga jij die verklappen?) 8)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2014 19:44

Faramir schreef:Spijtig voor deze arts. Hij zal tot aan zijn dood en ver daarna mikpunt blijven van bepaalde groeperingen omdat hij geen abortus wou plegen. De kans is groot dat zijn leven totaal geruïneerd wordt omwille van een politieke agenda.

De Poolse regering ontkent dat er problemen zijn met het naleven van de abortuswet, maar geeft geen alternatieve schattingen van het illegale abortuscircuit. Sinds drie maanden heeft Polen een regering die zich expliciet beroept op katholieke en patriottische waarden. Een van de partijen die de regering steunt, pleitte kortgeleden nog voor het aanscherpen van de bestaande abortuswetgeving. De minister van onderwijs schrijft voor dat scholen in de toekomst 'patriottische vorming' moeten bieden en geen seksuele voorlichting meer mogen geven.

Bron Trouw.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 jul 2014 19:46

mealybug schreef:
Ze vroeg toestemming voor de abortus van haar foetus, bij wie...(Verder kunnen we niets lezen, dus de reden blijft onbekend...of ga jij die verklappen?) 8)

Jij bent toch lid?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2014 19:48

Jvslooten schreef:Jij bent toch lid?

Jij toch?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 jul 2014 14:34

mealybug schreef:Jij toch?
Officieel wel, maar ik zou m'n inloggegevens echt niet weten. Ik lees veel liever gewoon de papieren editie.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 14:44

Jvslooten schreef:Officieel wel, maar ik zou m'n inloggegevens echt niet weten. Ik lees veel liever gewoon de papieren editie.

Die inloggegevens kun je zo opnieuw toe laten sturen.
En jij bent vast geen betalend lid van iets wat je dan verder niet gebruikt.
Daar lijk je me nu net iets te pienter en te Nederlands voor. :wink:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 22:35

http://www.districtchronicles.com/news/ ... e-was-a-cr

Je vraagt je af wat priesters leren, al die tijd in dat klooster etc.... :roll:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 23:47

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... .html?vp=3

Skyteam, hmmm, is KLM ook deel van.
KLM en Spanje.... :-# ook iets met een boeing die overstak op de startbaan....

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 jul 2014 10:06

mealybug schreef:http://www.districtchronicles.com/news/view.php/744020/Archbishop-wasnt-sure-sex-abuse-was-a-cr

Je vraagt je af wat priesters leren, al die tijd in dat klooster etc.... :roll:

Die vent heeft willens en wetens gelogen.
Ieder mens weet dat het niet normaal is.

Zou me niks verbazen als hij gewoon meedeed.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2014 10:20

Anoniem_89 schreef:Die vent heeft willens en wetens gelogen.
Ieder mens weet dat het niet normaal is.

Dat lijkt mij ook. Ik hoop dat er juridisch nog iets te doen valt.
Zou me niks verbazen als hij gewoon meedeed.

Dat is zwart maken en modder gooien, beide niet christelijk. Daarvoor zijn geen aanwijzingen. Als ik iemand de hand boven het hoofd hou is dat fout, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf ook de misdaden begaan heb.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 jul 2014 16:49

maaarten schreef:http://www.cip.nl/artikel/43120/Kerkgangers-gelukkiger-dan-niet-kerkgangers

:mrgreen:

Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld 1 meter diep toch verdronk hij.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jul 2014 16:27

Paus tot jongeren: nee tegen 'cultuur van het tijdelijke'

Paus Franciscus ontmoette tijdens zijn pastorale bezoek aan Molise duizenden jongeren uit de bisdommen in de omgeving. Hij riep hen op zich niet met "kleine doelen" tevreden te stellen.

De jeugd, zei paus Franciscus tegen duizenden jongeren in het Mariaheiligdom van Castelpetroso, is op zoek naar iets dat werkelijk telt en in de loop van de tijd vast en definitief blijft; naar antwoorden op vragen, die de geest verlichten en het hart verwarmen. Anderzijds worden zij geconfronteerd met angsten - de angst zich te zeer met iets in te laten - en de verleiding steeds een kleine vluchtweg open te laten.

'Cultuur van het tijdelijke'
De hedendaagse maatschappij met haar overheersende culturele modellen - bijvoorbeeld "de cultuur van het tijdelijke" - biedt geen klimaat dat het nemen van beslissingen tot een stabiel leven en vaste banden met mensen begunstigd. Het streven naar individuele autonomie, aldus de paus, gaat tot op het punt dat alles in vraag wordt gesteld en belangrijke beslissingen met gemak gebroken worden. Zo vermeerdert zich de oppervlakkigheid bij het op zich nemen van verantwoordelijkheid. "Men kan het leven niet doorbrengen, door simpelweg wat rond te struinen."

Rest: http://www.katholieknieuwsblad.nl/woord ... tijdelijke

Terug naar “Actualiteit & Politiek”