De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

visje36

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor visje36 » 30 jun 2014 11:07

Laatst gewijzigd door visje36 op 30 jun 2014 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

visje36

Berichtdoor visje36 » 30 jun 2014 11:09

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 jul 2014 12:29

'PAK DE ISLAMITISCHE TERRORISTEN EN HUN SPONSORS AAN, NU! '

01/07/14 -
Maandag maakte de AIVD bekend dat zij serieus rekening houdt met een grote terreuraanslag in ons land. Meer dan tien jaar heeft het establishment ogen gesloten voor het Islamitische gevaar.
Den Haag sloten de ogen voor de barbaarse idiologie die vandaag de terreur wereldwijd voedt: de Islam. Als we nu niet met een keihard actieplan komen om onze burgers te beschermen van islamitische terreur, dreigen we ook dit keer te laat te komen, schrijft PVV-fractievoorzitter Geert Wilders.

Bron: VOLKSKRANT.NL / Opinie.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jul 2014 13:37

De terugkeer van jihad strijders naar Nederland is inderdaad potentieel een groot gevaar.
Ik snap sowieso niet waarom het niet strafbaar is. Ik vind het nl. een vorm van landverraad.

Nu is volgens de wet alleen de werving (ronselen) van jihad strijders strafbaar:
artikel 205 wbvs schreef:Artikel 205 Werving voor vreemde krijgsdienst of gewapende strijd

1. Hij die, zonder toestemming van de Koning, iemand voor vreemde krijgsdienst of gewapende strijd werft, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2. Indien de schuldige een van de strafbare feiten, omschreven in het eerste lid, in zijn beroep begaat, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

3. Indien de gewapende strijd waarvoor wordt geworven, het plegen van een terroristisch misdrijf inhoudt, wordt de gevangenisstraf, gesteld op het in het eerste lid omschreven feit, met een derde verhoogd.
Bron
Wat mij betreft wordt deze wet uitgebreid tot degenen die ook aan vreemde krijgsdienst of gewapende strijd deelnemen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 jul 2014 14:27

Elbert

Het derde lid van artikel 205 lijkt voldoende toch?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 jul 2014 20:32

POLDERJIHADIST OP GYMPIES RUKT OP

Ook in Nederland wordt gejuicht om het 'kalifaat', de islamitische staat die zondagavond in delen van Syrie en Irak werd uitgeroepen.
Groepjes jonge moslims willen liefst vandaag nog naar het door gewelddadige rebellen bezette gebied.
Ze zitten op een keurig grasveldje, waar normaal ongetwijfeld kinderen lopen te voetballen.
'Allah is groot, de islamitische staat bestaat' , zegt de ogenschijnlijke aanvoerder van het groepje ferm.

'Het zondag uitgeroepen kalifaat in delen van Irak en Syrie is een belangrijke succesfactor voor de radicale moslims in Nederland, zegt de baas van de AIVD Rob Bertholee. Het is een trigger voor potentiele jihadisten' .
En die zijn er genoeg, blijkt uit het juist gisteren gepresenteerde rapport van de AIVD over jihadisme in ons land.

Enkele honderden moslims staan te boek als aanhangers van de jihadistische beweging, enkele duizenden sympathiseren ermee.
Zo'n 130 Nederlandse moslims, onder wie 20 vrouwen, zijn al naar Syrie en Irak afgereisd om zich daar aan te sluiten bij ISIS.

Bron: AD.NL.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 01 jul 2014 21:08

Over de toerist-jihadisten hier uit NL die daar heen gaan:
Zou een oneway-ticket moeten zijn: dus word de keuze gemaakt daar "te strijden" dan paspoort intrekken. Absoluut geen terugweg mogelijk.
En je dan in te denken dat dit nog word aangemoedigd ook: ronselen, je bent een "held" als je er heengaat. Weten ze wel waarvoor ze gaan strijden?

Het gekke is dat mensen die zuchten onder islamitische regimes snakken naar maar een ietsje van vrijheid:
Iraanse jongeren, herinner je het recente Youtube "Happy" incidentje nog?
Saoedische vrouwen die graag auto willen rijden maar dat niet mogen.
Of je trouwt uit liefde en je eigen familie vermoordt je omdat de huwelijkspartner niet in goede smaak valt. (Pakistan)
Deze lijst valt eindeloos aan te vullen...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 jul 2014 21:25

ineke-kitty schreef:POLDERJIHADIST OP GYMPIES RUKT OP

Ook in Nederland wordt gejuicht om het 'kalifaat', de islamitische staat die zondagavond in delen van Syrie en Irak werd uitgeroepen.
Groepjes jonge moslims willen liefst vandaag nog naar het door gewelddadige rebellen bezette gebied.
Ze zitten op een keurig grasveldje, waar normaal ongetwijfeld kinderen lopen te voetballen.
'Allah is groot, de islamitische staat bestaat' , zegt de ogenschijnlijke aanvoerder van het groepje ferm.

'Het zondag uitgeroepen kalifaat in delen van Irak en Syrie is een belangrijke succesfactor voor de radicale moslims in Nederland, zegt de baas van de AIVD Rob Bertholee. Het is een trigger voor potentiele jihadisten' .
En die zijn er genoeg, blijkt uit het juist gisteren gepresenteerde rapport van de AIVD over jihadisme in ons land.

Enkele honderden moslims staan te boek als aanhangers van de jihadistische beweging, enkele duizenden sympathiseren ermee.
Zo'n 130 Nederlandse moslims, onder wie 20 vrouwen, zijn al naar Syrie en Irak afgereisd om zich daar aan te sluiten bij ISIS.

Bron: AD.NL.

Zo, dat bespaard weer een aantal uitkeringen, of worden die gewoon doorbetaald? :wink:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 jul 2014 22:43

ineke-kitty schreef:Ik citeer uit een brief, geschreven op 25 jan. 1999 door koning Hussein aan zijn jongere broer El Hassan:

" Jordanie en..... DE GEHELE WERELD ZULLEN UW WERELD ZIJN....., waarin zoveel vraagstukken op velerlei gebied uw kennis, ervaring en genialiteit nodig hebben".
einde citaat.

Komt dus "goed" met ons prinsje .

In 1924 is het (moslim) Kalifaat door Kemal Ataturk opgeheven, maar nu is het dus weer terug.
(het beest wat van de hoofdwond genezen was?)
De leider , Al Baghdadi, zegt ook een rechtstreekse afstammeling te zijn van de profeet.
Hou hem in de gaten, en Turkije!!

http://www.independent.co.uk/news/world ... 23070.html

''Ontbind de vier engelen, die gebonden zijn bij de grote rivier, den Eufraat (!)''.

(Openbaring 9:14)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jul 2014 04:40

Mealybug

Turkije is zeker een optie als centrum van het komende wereldrijk, in elk geval als een van de zeven volken die genoemd worden in Ezechiel 38:1-6, want vier of vijf van die volken komen uit Turkije.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jul 2014 05:48

ISIS-LEIDER ROEPT ALLE MOSLIMS OP TE MIGREREN NAAR KALIFAAT.

Leider Abu Bakr al-Baghdadi van de Islamitische Staat van Irak en al-Sham [ISIS] heeft moslims WERELDWIJD opgeroepen te migreren naar het kalifaat dat zondag is uitgeroepen in Syrie en Irak.
Hij riep moslimstrijders op om wraak te nemen vanwege misstanden tegen moslims WERELDWIJD.

Bron: NU.nl

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 jul 2014 06:38

ineke-kitty schreef:ISIS-LEIDER ROEPT ALLE MOSLIMS OP TE MIGREREN NAAR KALIFAAT.

Leider Abu Bakr al-Baghdadi van de Islamitische Staat van Irak en al-Sham [ISIS] heeft moslims WERELDWIJD opgeroepen te migreren naar het kalifaat dat zondag is uitgeroepen in Syrie en Irak.
Hij riep moslimstrijders op om wraak te nemen vanwege misstanden tegen moslims WERELDWIJD.

Bron: NU.nl

Alle moslims ter wereld ? Wordt lekker vol in het Kalifaat.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jul 2014 06:51

quote rotterdam: "wordt lekker vol in het kalifaat"

Ach.... 't is maar voor even. Uiteindelijk zal de hele wereld een kalifaat worden, tenslotte worden de jihadstrijders daar voor "opgeleid" .

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jul 2014 08:03

ineke-kitty schreef:Elbert

Het derde lid van artikel 205 lijkt voldoende toch?
Nee, want dat gaat alleen over de ronselaars, niet voor degenen die ook daadwerkelijk naar Irak/Syrië gaan en vervolgens terugkeren naar Nederland.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jul 2014 08:06

Elbert

Ah... ik begrijp het. Ja, dat zou dan uitgebreid moeten worden in de wetgeving.

Terug naar “Archief”