moderngelovige schreef:Ho effe,
Hoe moet ik dan boedha zien? Word die niet aanbeden?
Nee. Boeddhisten zijn dankbaar voor wat Boeddha voor ons allemaal heeft gedaan, maar hij wordt niet aanbeden. Men verwacht niet dat de Boeddha ingrijpt in je leven, dat hij op verzoek voorspoed brengt, of dat je na je dood verantwoording aan hem moet afleggen.
die gozer staat tegenwoordig zelfs bij Intratuin tussen de kerstspullen.
Moderne kerst is dus: een paarse kerstboom, een tafel van 10 x 10 m. met kersthuisjes, 100 stinkkaarsen, Rudolph the rednose-rendier, Santa Claus en Boedha,
Wat die koekwaus hier heeft te zoeken begrijp ik dan weer niet.
Waarom je het nodig acht de term koekwaus te gebruiken, begrijp ik dan weer niet. Het klinkt alsof je er aardig boos over bent. Waarom is dat?
Moest toch al bijna 3000 Euro aftikken, dus ik heb hem lekker laten staan.
Dat is je goed recht. Ik vind de tuinbeelden over het algemeen ook spuuglelijk.
Maar ook in het voorjaar struikel ik iedere keer over de boedha-beelden, nu weer voor in de tuin.
Nou bij mij komt 'ie de tuin niet in! Hij kleurt niet bij de parasol en de geraniums.
Bovendien heeft deze rare snijboon slechte invloed op mijn sperciebonen is mijn gevoel.
Wat een neprage, weg er mee!!!
Zie je nu zelf wat je doet? Je reduceert een wereldreligie die ouder is dan het christendom tot een rage-fenomeen dat de afgelopen paar jaar de kop heeft opgestoken. Dat is hetzelfde als het totale christendom beoordelen op basis van een Madonna-concert. Je ziet toch zelf ook wel in dat Boeddhisme iets meer inhoud heeft dan wat commerciële beeldjes? Maar gelukkig heb je je snijboongrapje kunnen maken, dat is ook weer gewonnen.