Eindtijd/wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 15 mar 2004 18:56

Beste Bokkers, en ook anderen die het interesseerd,

Als wij de door mij boven genoemde redenering der rabbijnen serieus nemen dat de wereld 6000 jr zal bestaan, hetgeen de eerste generaties leerlingen van Jesjoea tot zeker in de 2e eeuw stellig geloofden, en geloven dat Jesjoea de Masjiach (Gezalfde) is, zou Hij dus na het vierduizendste jaar gekomen moeten zijn. Hij sprak over zichzelf als gezalfd zijnde in de Synagoge van N’tsareth (Nazaret), en koppelde dit gezalfd zijn aan het op Hem rusten van de Geest G-ds: “En Hij kwam te N’tsareth, waar Hij opgevoed was, en ging, naar Zijn gewoonte, op de dag van de shabbath in de synagoge; en stond op om te lezen. En Hem werd gegeven het boek van de profeet J’sjajjah (Jesaja); en toen Hij het boek opengedaan had, vond Hij de plaats, waar geschreven was: De Geest van de Eeuwige is op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd (Jes.61:1);5 etc.” (Luk.4:16-21). Niet lang daarvoor was de Heilige Geest op Hem neergedaald: “En het geschiedde, toen al het volk gedoopt werd, en Jesjoea gedoopt was, en bad, dat de hemel geopend werd; En dat de Heilige Geest op Hem neerdaalde, in lichamelijke gedaante, gelijk een duif; en dat er een stem geschiedde uit de hemel, zeggende: Gij zijt Mijn geliefde Zoon, in U heb Ik Mijn welbehagen! En Hij, Jesjoea, begon omtrent dertig jaren te wezen” (Luk.3:21-23), dus dit is het moment dat Jesjoea Masjiach (Gezalfde) werd, en Zijn ambt als zodanig openbaar werd door de kracht van de Geest G-ds. Dit was in het jaar 28 of 29. "tweeduizend van de dagen van de Masjiach" zoals in de Talmoed staat, zou dan dus een periode betreffen die rijkt tot 2028/2029; dit wijkt niet zo veel af van de tijdstippen 2026 en 2029 die in de Zohar worden genoemd (zie mijn eerdere aanhalingen ver hier boven).

Als het aan zo iemand als Sjeikh Ahmed Yassin ligt is de eindstrijd tegen de “Zionisten” er al in 2027 of 2028:
“Special interview

Sheikh Ahmed Yassin founder and leader of the Islamic Resistance Movement-Hamas
. . .
Q: You have previously pinpointed a specific date for the end of the Jewish state as published in some papers, what are the basis of your expectation or was it merely optimism in the future?
A: In fact that was based on readings in the holy Quran and historic calculations. Almighty Allah changes generations and features of peoples each 40 years. That was evident in history of the Jews “Therefore will the land be out of their reach for forty years: in distraction will they wander through the land: but sorrow thou not over these rebellious people.” They could not enter the land for forty years because they refused to fight alongside prophet Mousa (Moses). So the coward and weak generation perished and a new generation was born capable of fighting. In another historic incident, the Islamic Nation bowed for 40 years before the crusaders and for another 40 years Muslims started resisting and clashes until end of the crusade. Hence the 40/40 is a correct historic/Quranic equation. The Palestinians in 1948 lost the battle; we were chased and expelled out of our lands. The Palestinians in the occupied homeland were submissive while the resistance was from abroad from Jordan and Lebanon. The period from 1948 to 1987 was the first forty years and ended with the Palestinian people’s revolt in their first intifada. The world did not recognize the presence of the Palestinian people nor the Palestinian cause, it absolutely denied them and the question was shelved at the UN. However, the intifada turned things up side down, initiatives were made, rights were acknowledged, people were recognized and the ugly Zionist image was unveiled before the whole world. Our people who were afraid and fled their homes in 1948 after a couple of massacres and Zionist propaganda, today started to fight the enemy with stones. Hence the Palestinian people after forty years changed and we believe that after another forty years the Zionist entity would be defeated and eliminated God willing. 

Q: That means their elimination will take place in 2027 approximately?
A: Approximately. It is not a must that it would be in 2027 for it could be five years earlier or ten years later. The important thing is that the equation revolves round 2027 and the Hebrew state would end Insha’allah."
( http://www.intellnet.org/documents/800/090/890.htm . Oorspronkelijk zat dit bericht op http://www.palestine-info.com/daily_news/yassin.htm en http://www.ummahnews.com/viewarticle.php?sid=225 , maar beide links zijn niet meer “on line”).
Spijtig voor Sjeikh Yassin zal er een totale zonsverduistering boven Mekka zijn in 2 augustus 2027:
"2027 August 2 -- The second eclipse in the same saros following July 11, 1991, passes over the Rock of Gibraltar, Thebes in Egypt (near where it reaches maximum duration of 6 minutes 22 seconds), and Mecca in Saudi Arabia." ( http://www.earthview.com/timetable/future.htm )
De rabbijnen in de Talmoed zeggen dat een totale zonsverduistering een slecht voorteken voor de wereld is (Talmoed Bavli, Soekah 29a).
Er zal daarna, 7 augustus, een Astroid op plus minus maanafstand langs aarde scheren, met mogelijk atmosferische gevolgen:
“The Continuing Story Of Asteroid 1999 AN10

New observations are now available for asteroid 1999 AN10, which is gradually moving away from the glare of the Sun. The new data allow a considerably improved orbit to be calculated for this potentially hazardous object, and the revised predictions indicate that this kilometer-size asteroid could pass particularly close to the Earth on August 7, 2027. The passage in 2027 could be as close as 37,000 km from the Earth's center (just 19,000 miles above the Earth's surface), but no closer. The miss distance is still very uncertain, and the asteroid could easily pass well outside the Moon's orbit. The probability of a collision in 2027 is essentially zero.

The accompanying diagram shows the uncertainty in the predicted close approach in 2027. The asteroid must pass through the plane of the diagram somewhere within an extremely elongated uncertainty ellipse, which appears simply as a line segment. (To be precise, the ellipse as drawn is a three-sigma linear confidence boundary.) The center of the ellipse is indicated by the plus sign, which is located at a nominal distance of 58,000 km from the center of the Earth. The minimum distance between the ellipse and the Earth center is 37,000 km."
( http://neo.jpl.nasa.gov/news/news017.html )
Beide astronomische berichten vinden we nog eens gebundeld:
"2027 will be an "interesting" year.

Two major astronomical events may have a "deep impact" on us: A Total Eclipse of the Sun in the holy city of Mecca, Saudi Arabia, followed 5 days later by one of the very closest approaches to Earth by an asteroid."
( http://eclipse.span.ch/2027.htm )

Nog eens opgesomd: 2 augustus zonsverduistering boven Mekka en 7 augustus komt een asteroide “vlak langs” de aarde. Doet me onwillekeurig een beetje denken aan: “En terstond na de verdrukking van die dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van de hemel vallen, en de krachten van de hemelen zullen bewogen worden” (Matth.24:29) en “Want de sterren van de hemel en zijn gesternten zullen haar licht niet laten lichten; de zon zal verduisterd worden, wanneer zij zal opgaan, en de maan zal haar licht niet laten schijnen. Want Ik zal over de wereld de boosheid bezoeken, en over de goddelozen hun ongerechtigheid; en Ik zal de hoogmoed van de trotsen doen ophouden, en de trots van de tirannen zal Ik vernederen” (Jes.13:10,11).

Natuurlijk kan ik niet zeggen "het is dan en dan" maar deze zeer oude tradities en moderne ontwikkelingen lijken te wijzen op . . . en ik heb nog niet eens alle voor handen materiaal genoemd. Ik houd het voor mogelijk maar propageer niet!

Sam

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 07:57

Beste Brion,

Dank voor je reactie! Jezus wees de mensen altijd er op dat ze Hem moesten navolgen en dat Zijn wetten basis waren en zijn voor de mens, Niet alleen nu (10 geboden) maar ook in het Hemelse Koninrijk.
de Bijbel leert ons op 17 plaatsen dat de Sabbat, de zaterdag de Dag des Heren is.
Op ongeveer hetzelfde aantal plaatsen geeft de Heer aan dat getracht zal worden dat de Sabbat en Zijn wet aangevallen zal worden en veranderd.(zie bijv. Daniël 7:25)

Uit diezelfde Bijbel kunnen we weten dat dat ook is gebeurd!

En op ongeveer een gelijk aantal malen staat er in de Bijbel wat die Sabbatdag en het vieren er van inhoudt. (Genesis 2)
Ook staat er in de Bijbel weer in de zelfde aantal iets over het Geloof, waarvan de Sabbat de spil is. (Hebreëen 11:6 en Marcus 11:22-24 bijv)

Nu is de Sabbat niet iets waarop of waardoor men gered kan worden of is. De Sabbat is er voor de mens!

Maar het is wel zo dat met herstel van Heiligdom gewezen wordt dat er ook een herstel zal plaats vinden van de geboden en de Sabbat voor het volk van God. Daar gaan, feitelijk, al mijn postings over. Natuurlijk niet over die Sabbat direct, maar in profetisch perspectief wel over de dingen die vandaag de dag gebeuren en in dat elan staan.

Dat niemand daar enige reactie op geeft m.b.t. zijn persoonlijke ervaringen of in relatiie tot de Heer Jezus zelf die niets anders aan ons voorhoudt, leert mij dus dat men Zijn stem (in de huidge tijd) niet herkend. Veel mensen bewijzen door hun reactie dat wat ik bedoel.

Als Rome volgend jaar aanvang gaat maken met een 'scheidng' tussen hen die tot Christus behoren en zij die tot de Moederkerk Rome behoren, zullen zij de wet van God en hun wet, als maatstaf toepassen.

Iedereen die dan zal zeggen; Wij volgen Christus na zal door Rome er op gewezen worden dat dat niet zo is, al zou het alleen maar op grond van de Zondagsviering zijn. Juist omdat zij die hebben ingevoerd. Niemand heeft mij op die waarheid kunnen wijzen of met mij kunnen (willen) delen, toen ik uitgebreid, in rood, deze wet aan hem voorhield.
Dus beste Brion, wie dien je nu echt. Of, wie zijn misleid in het dienen van Jezus! Trouwens, Hij dient ons! Ik ben gekomen om zondaars te redden en Mijn volk te beschermen.

Openbaring 14

7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10

Niemand heeft in essentie de Waarheid (Jezus) want dat zal pas een bewezen feit zijn als we de poorten van het Hemelse Jeruzalem binnen zijn gegaan, alsof we de Nijl of de Jordaan zijn overgestoken.

Maar beste vriend Openbaring 12:17 geeft aan dat er een volk is dat het getuigenis van Jezus heeft en de kennis der profetie. En ik denk, door al mijn ervaringen en relatie met de Heer, tot dat volk te behoren. Niet tegenstaande dat ik, evenals een ander mij reeds gered zou kunnen noemen. En als je waarlijk tot dat voolk wilt behoren beste BRion, volg dasn Jezus na en lees daarom in die 3 verzen uit Openbaringen 14, waarom dat nodig is!

Want: gevallen, gevallen is deze wereld (het Grote Babylon)
En daarom beste Brion denk ik dat ik in veel de juiste toon aansla! Niet door mijzelf maar de Heer!

Want als wij blijvend vasthouden aan door mensen veranderde (Hemelse-) wetten en menselijke geboden navolgen, dan volgen zij een afgod Jezus na en dienen daarmee Satan, die de Overste is van het Grote Babylon.

Boudewijn

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 08:46

Geachte broeder Bokkers,

Dank voor uw reactie. Ik zal op al uw vragen vandaag antwoorden. Ook op de laatste postimng van u.

Maar eerst even dit;

In de meeste postings heb ik wat weergeven van de Openbaringen en zelfs een enkele voledig uitgelegd. Eenvoudig en direct. Aan de hand van vragen hierover, zouden we dus verder kunen. Het zijn geen bedenksels vermoedens over de Schrift die ik daar heb neergepend, maar uit de ervaring en vooral op grond van de Heilnad zelf, neergeschreven. In dat opzicht beste broeder, is de site over of van Berkhof een ingewikkld en onoverzichtelijk verhaal; welaan niet minder interessant.

Hij schrijft daar dingen die we zo, gewoon door de Heilige Geest geleid kunen begrijpen! Ik heb daar gewoon dat opgeschreven beste sobat, waar Berkhof zich weken en jarenlang over heeft gepijnigd. Al die bazale woorden en zwaar Gereformeerde uitspraken (met alle respect) heb ik in een eenvoudige wijze neergepend, herhaalt ? Misschioen., Maar als ik notabene vanuit de Rooms Katholieke Catechismus aantoon dat zij de Sabbat van de Here hebben veranderd en tegen de Allerhoogste een hooghartige houding hebben aangenomen, door te veronderstellen dat zij de geboden hebben veranderd en de Heilige Schrift op Goddelijk gezag.

Kijk en dat is wat ik bedoel. Ik heb, steeds herhalen, de profetie aan u voorgehouden over Openbaringen. En U, als Schriftgeleerde zag dat niet in het licht van uw "Vader" Berkhof. Waar ik u notabene op wees in het stuk over Abraham uit Johannes 8.

Ja, mijn strijdt komt voort uit de behoefte "alle volk tot Zijn discipelen te maken' zoals Hij in Mattheus 28 zo duidelijk vraagt. En dat we, sinds 1840 /1844 in de eindtijd zitten is ook duidelijk! Dat wat Berkhof schrijft is mooi en prachtig en welgemeend, maar ik zie die allinea's niet in zijn geest, maar door de Jezus zelf en dus doen we wat Hij ons vroeg te doen en wat Hi van Zin Vader heeft gehoord. Onze God en Zijn God!

Ook nu haalt u weer allerlei gewichtige uitspraken aan van broeder Berkhof, maar de esentie van de Verlosser, ziet u mijn postings niet, terwijl ik ze zo uit de Schrift heb overgenomen en er een profetisch perspectief aan gegeven heb door te wijzen dat we binnen kort veel veranderingen zullen ondervinden in de wereld.

Ik zei het al eens eerder; Openbaringen is niet zo moielijk te begrijpen. Immers Jezus zelf is de auteur er van, door Johannes. En als we menen heeeeeeeeeeeeeel veeel te weten over allerlei ingewikkelde Jezus verklaringen en het vooral eens zijn die, uiteindelijk, helemaal niet op de Heiland wijzen, waarom doen we dan zo ingewikkeld en vooral imposant over het Boek Openbaringen als de Heilige Geest ons op gelijke wijze daar ook in leiden wil. (2 Korinthiërs 3:18)

Dus als u het over een hartonderzoek hebt, begin bij uzelf en hang mij niet op aan een site van broeder Berkhof, want hij kan niet het einde van de wet zijn. Horende doof en ziende blind! Stel u zelf de vraag of u in het vlees handelt of in de Geest.

Als u de zondag als de Dag des Heren viert, als Schriftgeleerde, dan leeft u in het vlees m.b.t. uw geloof. U volgt dan immers Rome na! En dat wordt vooral in Openbaringen niet weergeven als een trouwe gemeente van de Here! Als u in de Geest leeft, dan had de essentie van mijn postings herkend als zijnde te behoren tot het volk van Openbaring 12:17 waar over het trouw zijn aan de geboden centraal staat (Sabbat bijvoorbeeld) Dus: doe een hartonderzoek!

Want is het misschien niet zo dat het terrorisme uit de harten van diegenen komt, die het hardst schreeuwen om er tegen te vechten!
Worden we niet misleid! Weet u wat Jezus bedoelde met het kennen van de Profetie! Wat betekent het voor u dan te behoren tot het volk dat in Openaringen 12 : 17 word genoemd. Of is dat fantasie?

Inderdaad; bent u er al van overtuigd dat u een ander geworden bent of bent u nog steeds diegene die u was, toen Jezus u aannam, zoals u was!
Want als u mijn boodschappen door de postings niet ziet, die ik gewoon (net als Berkhof) uit de Bijbel heb gehaald, maar zelf niet daarin het middelpunt wil zijn, maar de Here toon; waarom valt u mij dan aan, in zekere zin en denkt u nu niet eens na, waarom ik zo reageer, terwijl de Heilige Schrifts (weergave) aan u voorhoud.

Veel antwoorden en vragen had u gewoon daarin kunnen vinden.
Ik zei het al uw wet eindigt bij Berkhof, want weer verwijst u mij naarvzijn imposante woordenbrei. Maar ik zeg u "gaat uit van haar" onderhoudt de geboden van de Here en het Koninkrijk der Hemelen, want daar hoort uw toekomst te liggen en niet in het Grote Babylon.

Ook hier zal ik u nog op antwoorden:

Dan: waar heb ik gezegd dat de genoemde predikanten zich als profeten hebben gepresenteerd?
Of ze het zijn (geweest) zal de toekomst leren. (Deu. 18.18-22).

Als Christus zegt dat Zijn rijk niet van deze wereld is, zegt hij niet dat Zijn Rijk niet van de wereld zal zijn die Hij in de tijd (zie o.a. Hand 3.18-21) zal oprichten.
Het gaat om Zijn eer in het behouden van zowel Zijn schepsel als Zijn schepping. Zijn lijden is geweest om álles weer op te richten. Zie ook Handelingen 15. (Ik zeg: niet ieder).

Het oude verbond is wel te niet gedaan, En een nieuw verbond is ingegaan, maar Gods plan met de Theocratie van Zijn Volk Israël blijft staan en zal verwenlijkt worden. De afgehouwen takken zullen weer groenen en bloeien. M.a.w. zij zullen weer vruchten dragen. Rom 9-11.

Natuurlijk zijn de Joden van vandaag (collectief te verstaan) ver heen. Maar dat zegt niets aangaande hun toekomst. Lees onder velen Zach. 14; en Romeinen 9-11.

U zegt veel tegen mij, maar u moet eens bij uzelf te raden gaan in hoeverre u- werkelijk- in de Geest leeft of in het vlees! Zolang we hier leven en wonen zijn we onderhevig aan de zonde. Straks als de bokken van de schapen gescheiden worden zal blijken in hoeverre we daadwerkelijk tot het volk zullen behoren dat de geboden van de Here onderhoud en het getuigenis er van zijn.

Of we daadwerkelijk op grond van de kennis der profetie en de gerechtigheid van Jezus kunnen bewijzen aan Rome, als zij moeten erkennen dat we tot het volk van Christus kunnen behoren.

Maar als zij, op grond van haar maatstaf voor het Grote Babylon menen dat wij behoren tot de Moederkerk, dan is er met ons wat aan de hand.
Dan hebben tevergeefs de Heer aanbeden, maar misleid door Satans listen, de oproepen door de Heilige Geest, naast ons neergelegd.

Maar omdat de Heilige Geest ver boven de aardse machten uitsteekt, kunnen we ons niet verontschuldigen. (Johannes 16:7-13)

Als u op grond van de antwoorden die ik u geef n.a.v. de door u aangehaalde teksten, wilt doorgaan, dan vindt ik het prima.
Ik zeg u wel dat ik door ga op de wijze die ik hanteer, maar rekening zal houden met de behoefte aan een andere invalshoek . Ik zelf wil niet centraal staan en zal andere mensen daar ook niet in centraal stellen.
Ik zal u Jezus voorhouden en u de weg der profetie wijzen.

Gezegende dag!

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 10:58

Vraag aan ieder:

Zien jullie verband tussen Lukas 18.8b en Op. 20.9 ?

En dan aan Boudewijn:

Boludewijn zegt:

Ik zelf wil niet centraal staan en zal andere mensen daar ook niet in centraal stellen.

Wel doe dat dan.
Ik heb geen zin in te gaan op al deze herhalingen van jou.

Wat ik wil is voortgaan met de discussie over dit onderwerp en niet opgehouden worden door elle lange zichzelf tegensprekende verhalen. (Lees je eigen epistel daar nog eens goed over na en je zal tot de conclusie van dit tegenspreken moeten komen.

Ik wil verder.

Daarom de vraag aan ieder:

Zien jullie verband tussen Lukas 18.8b en Op. 20.9 ?

Daniël C. Bokkers.
Waakt dan alle tijd, biddend dat u waard geacht mag worden te ontvluchten al deze dingen, die gebeuren zullen, en (waard geacht mag worden) te staan voor de Zoon van de mensen. (Lukas 21:36)

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 11:06

Boudewijn zegt:

Ik zelf wil niet centraal staan en zal andere mensen daar ook niet in centraal stellen.
Waakt dan alle tijd, biddend dat u waard geacht mag worden te ontvluchten al deze dingen, die gebeuren zullen, en (waard geacht mag worden) te staan voor de Zoon van de mensen. (Lukas 21:36)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 11:14

Geachte broeder Bokkers,

Ik heb uw vragen / antwoorden bestudeerd en kom tot de volgende conclusies!

Allereerst heb ik een publicatie doorgelezen van broeder H. Berkhof (http://www.leidenuniv.nl/kost/mnl/mnl/l ... erkhof.htm)

Een interessante site met interessante informatie van een persoon die zich zeer intensief met het Evangelie bezig hield, in werelds perspectief. We hopen hem te mogen ontmoeten op de Dag der 1e Opstanding.

Ik zal eerst beginnen met het punt aangaande de Joden (in collectieve zin) waarvan u beweert dat zij het verloste volk zijn, zoals zij nu samen leven in deze wereld. We hebben het over het Joodse volk van het OT, dat door Christus als Theocratische Staat tot een einde werd gebracht, als Hij de NT Christengemeente oprichtte.

U meent dat hun toekomst toch verzekerd is. Maar beste vriend, afgesneden takken kunnen niet weer aangroeien.

Laten we daarom eens kijken:

Zacharia 14

1 Pas op, want de dag van de HERE komt snel naderbij!
2 Die dag zal de HERE alle volken bij elkaar brengen om te vechten tegen Jeruzalem. De stad zal worden ingenomen, de huizen geplunderd, de buit binnen de stadsmuren verdeeld en de vrouwen verkracht. De helft van de bevolking zal als slaaf worden weggevoerd, terwijl de andere helft achterblijft in wat over is van de stad.
3 Dan zal de HERE volledig bewapend uitrukken voor de strijd en vechten tegen die volken.
4 Op die dag zullen Zijn voeten staan op de Olijfberg, ten oosten van Jeruzalem. En de Olijfberg zal in tweeën splijten. Er zal een buitengewoon groot dal ontstaan dat van het oosten naar het westen loopt, want de ene helft van de berg zal naar het noorden wijken en de andere naar het zuiden.
5 U zult vluchten door dat dal, want het zal helemaal reiken tot de stadspoort. Uw vlucht zal lijken op die van uw volk vele eeuwen geleden. Toen nam u de wijk vanwege de aardbeving ten tijde van koning Uzzia van Juda. En dan zal de HERE, mijn God, komen, vergezeld door al Zijn heiligen.
6 Op die dag zullen de zon, maan en sterren niet langer schijnen
7 en toch zal het voortdurend dag zijn! Alleen de HERE weet hoe dat kan. Het zullen geen gewone dag en nacht zijn, want 's avonds zal het nog steeds licht zijn.
8 In die tijd zal levenschenkend water uit Jeruzalem stromen. De ene helft gaat naar de Dode Zee en de andere helft naar de Middellandse Zee. Het water zal onafgebroken stromen, zowel 's zomers als 's winters.
9 En de HERE zal koning zijn over de hele wereld. Dan zal de HERE de enige zijn; alleen Hij zal worden aanbeden.
10 Het hele land vanaf Geba, aan Juda's noordgrens, tot Rimmon, aan de zuidgrens, zal één uitgestrekte vlakte worden. Maar Jeruzalem zal op een verhoogd gedeelte liggen en het gebied bestrijken vanaf de Benjaminpoort tot de plaats van de oude poort en tot de Hoekpoort, en vanaf de Hananeëltoren tot de koninklijke perskuipen.
11 Jeruzalem zal weer worden bewoond en eindelijk veilig zijn. Zij zal nooit meer worden vervloekt en verwoest.
12 De HERE zal alle volken die tegen Jeruzalem vechten, treffen met een vreselijke plaag. Zij zullen worden als wandelende lijken, hun vlees zal wegrotten. Hun ogen zullen verschrompelen in hun kassen en hun tong zal wegteren in hun mond.

13 De HERE zal hevige paniek onder hen laten uitbreken en zij zullen met elkaar gaan vechten.
14 Ook Juda zal in Jeruzalem (C) vechten. De rijkdommen van de omringende volken zullen in beslag worden genomen; daaronder is een grote hoeveelheid goud en zilver en prachtige kleren.
15 Deze zelfde plaag zal de paarden, muildieren, kamelen, ezels en alle andere dieren uit het vijandelijke kamp treffen.
16 Daarna zullen alle overlevenden van de plaag jaarlijks naar Jeruzalem reizen om de koning, de HERE van de hemelse legers, te aanbidden en het Loofhuttenfeest te vieren.
17 Elk volk ter wereld dat weigert naar Jeruzalem te gaan om de koning, de HERE van de hemelse legers, te aanbidden, zal geen regen krijgen.
18 Maar als Egypte niet wil komen, zal de HERE haar met een andere plaag straffen.
19 Zo zullen de Egyptenaren en de andere volken die niet naar het Loofhuttenfeest willen komen, worden gestraft.
20 In die tijd zullen de bellen van de paarden dit opschrift dragen: 'Deze zijn de HERE toegewijd'. En de potten in de tempel van de HERE zullen even heilig zijn als de sprenkelschalen bij het altaar.
21 Ja, elke pot of schaal in Jeruzalem en Juda zal heilig zijn voor de HERE van de hemelse legers. Iedereen die komt om te offeren, mag een willekeurige kookpot gebruiken om zijn offer in te koken. Hij zal er niets voor hoeven te betalen. Want er zullen niet langer inhalige handelaars (D) zijn in de tempel van de HERE van de hemelse legers!.

Hier wordt ons dus een visioen geschetst door Zacheria, dat hij, als een sjabloon, legt op het (aardse) Israël van zijn tijd.

Heel mooi en rechtvaardig.Want als we nu naar de laatste, pak weg, 5 verzen kijken van Openbaring 21 en de eerste 5 verzen van Openbaring 22, dan zien we een nagenoeg gelijke omschrijving van dit evenement, alleen nu wordt de stad beschreven, zonder daarbij te wijzen op een verwezenlijking als zou het Israël van vandaag ook dat beloofde land zijn, met de (enige) Joden die er in het verleden leefden en nu wonen!

Openbaring 21: 25-27

18 De stad zelf was van zuiver goud en zo doorzichtig als glas. De muur bestond uit een doorschijnend edelgesteente, uit diamant en
19 was gebouwd op een fundering van twaalf lagen, die met allerlei edelstenen versierd was: De eerste laag met diamant, de tweede laag met lazuursteen, de derde met robijn, de vierde met smaragd,
20 de vijfde met sardonyx, de zesde met sardius, de zevende met topaas, de achtste met beryl, de negende met chrysoliet, de tiende met chrysopraas, de elfde met saffier, de twaalfde met amethist.
21 De twaalf poorten waren parels; elke poort bestond uit één parel. En de hoofdstraat was van zuiver goud, als doorzichtig glas.
22 Ik zag in de stad geen tempel, want de Here, de Almachtige God, en het Lam werden er overal vereerd.
23 De stad had geen zon) of maanlicht nodig, want zij werd verlicht door de schittering van God en het Lam is haar lamp.
24 De volken zullen in haar licht leven en de koningen van de aarde zullen hun rijkdom er naar toe brengen.
25 Haar poorten zullen de hele dag openstaan; zij zullen nooit worden gesloten, omdat er geen nacht zal zijn.
26 De rijkdom en de pracht van de volken zal in de stad worden gebracht.
27 Maar er komt niets lelijks of slechts in; walgelijke mensen en leugenaars blijven er buiten. Alleen de mensen die in het levensboek van het Lam staan, mogen die stad binnengaan.

Openbaring 22

1 De engel liet mij een rivier met het levenswater zien. Helder als kristal was het.2 Het kwam uit de troon van God en van het Lam en stroomde midden over de hoofdstraat van de stad. Aan weerskanten van de rivier stond een levensboom, die twaalf keer per jaar vruchten droeg, elke maand een keer. De bladeren van de boom zijn voor de genezing van de volken.3 Elke vloek zal zijn opgeheven. De troon van God en van het Lam zal in de stad staan en al Zijn knechten zullen Hem vereren.
4 Zij zullen Zijn gezicht zien en Zijn naam zal op hun voorhoofd staan.
5 Er zal geen nacht meer zijn. Zij zullen geen lamp nodig hebben en ook het licht van de zon niet, omdat de Here God hun licht zal geven. En zij zullen voor altijd en eeuwig regeren.
6 Daarna zei de engel tegen mij:

7 Jezus zegt: 'Ja, Ik kom gauw.' Gelukkig is hij die de profetische woorden van dit boek onthoudt."

We kunnen dus weten dat het zowel in Zacheria als in Openbaringen niet om het huidige aardse Israël en het Joodse volk van het OT en de Joden van vandaag gaat, die in de wereld als enig gered zullen zijn.

Het gaat om zowel de (eertijds Orthodoxe-) Joden die de Messias waarlijk hebben aangenomen en de Heidenen die door de aanname van Christus de gelijke rechten en als gelijke (in dus een Joods Geestelijke) belofte mogen ontvangen.

Het gaat dus niet om “hun” toekomst maar om “onze” toekomst!

Want in Openbaringen wordt aangegeven dat ALLE volkeren zullen genezen van de bomen des levens;

De bladeren van de boom zijn voor de genezing van de volken.

En vergelijkt u nu eens deze tekst met de oproepen in Openbaring 14 aangaande het feit dat Zijn volk (uit alle taal, stam en natie) het Grote Babylon moeten verlaten!

Openbaring 22:6-7

6 Daarna zei de engel tegen mij: "Deze woorden zijn waar en betrouwbaar. De Here God, Die de profeten ingeeft wat zij moeten zeggen, heeft Zijn engel gestuurd om Zijn dienaren te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. 7 Jezus zegt: 'Ja, Ik kom gauw.' Gelukkig is hij die de profetische woorden van dit boek onthoudt." Jeruzalem en Israël de toekomstige Hemelse belofte met (alleen) de Joden van het opgeheven theocratische en zij die vanaf die tijd als geboren Jood leefden? Welnee! ALLEN die in Christus gestorven zijn hebben deel aan het (Joodse) Heilige en Hemelse Jeruzalem!
ALLEN die Heidenen willen blijven, ook al lijkt hun geloof op dat van Christus (Merkteken) zullen in het Grote Babylon achterblijven. Ook de werelds Joodse Staat Israël zal dus ten prooi vallen aan het Grote Babylon alsmede zij (die Joden) die achter -willen- blijven in Babylon (of Egypte zo u wil). Allen zij die in Christus zijn gestorven (en Hij alleen weet wie dat concreet zijn) zullen deel hebben aan dat Hemelse Koninkrijk. (Zij die in het Levensboek staan)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mar 2004 11:33

Boudewijn schreef:Beste Arargon,

Dank voor je reactie:

Jesaja 24 En nog ervarn zij de gevaren die hen bedreigen niet!

Jesaja 56

Kom, wilde dieren van het land, scheur de schapen uit elkaar; kom, wilde dieren van de bossen, verscheur mijn volk.
10 Want de wachters van mijn volk zijn allemaal blind voor het gevaar. Het zijn leeghoofden, die geen alarm slaan als het gevaar komt. Zij houden van zomaar wat liggen, van slapen en mooie dromen.
11 Zij zijn net zo gulzig als honden, nooit hebben zij genoeg; het zijn domme herders, die alleen op hun eigen welzijn letten en elke kans benutten om er zelf beter van te worden.
Terwijl Jezus aangeeft dat hij voor de feiten pleit en Zijn volk bekend wil maken, door de Heilige Geest. zijn ze

"horende doof en ziende blind"
Toch roept de Here Zelf vele malen op tot redding. en terwijl deze wereld, gelijk het oude Babylon reeds verloren is en, op voorhand al een verloten wereld, blijven velen het ontkennen;

Maar ondanks dat zegt de Here der Heerscharen:

Openbaring 14

Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."

Wat is nu waarlijk geloof;

Zij die -eerst- moeten zien of zij die niet -het nog niet zien- en het toch geloven.

Hoe is dan de interepetatie: Gebrek aan (Bijbel-) kennis of gebrek aan kennis der profetie. Nog niet zo lang geleden zei Prof. W. Veith, tijdens een Sabbatsdienst tegen de kerkgemeente die van uit heel Europa bijeengekomen waren; Studeren, studeren en nog eens studeren. Verzuim uw Dagelijkse Bijbelstduie niet en bewoek de gezamelijke Bijbelstudie op Sabbat trouw, want door gebrek aan kennis zullen velen de gevaren die binnenkort Gods volk zullen bedreigen niet; Hoe dan ook de Heilige Geest hen zal wijzen, op die gevaren.

Aan de hand van de laatste ontwikkelingen op religieus gebied en de geschiedenis vanaf de Franse Revolutie aangaande de politiek doelen die de wereldmachten gezamelijk uitoefenen, waarbij occulte ingevingen en occulte stromingen het -uiteindelijke- politieke beeld als of het van een Hemelse God komt, zullen voorstellen, is het wel duidelijk dat de vele, vele oproepen van onze Heiand in Openbaringen niet voor niets zijn;

Er is geen gevaar er is vrede roepen dan velen, als dan juist de vijand toe zal slaan. Op 9 mei riep de Nederlandse politiek:

Gaat u maar rustig slapen, er dreigt geen enkel gevaar.

Op 10 mei s´morgens vroeg om 04.00 marcheerden de eerste batteljon Duitse Wehrmacht door de straten van Arnhem en de overige Oostgrens van ons land en zaten de eerste gezinnen al in de kolenkelders van hun huizen en waren de eerste doden al gevallen. Omdat op de één of andere manier iemand of een club er belang bij had dat dit ook zo zou gebeuren.

Gaat u maar rustig slapen!

Dat zal ik doen! Ik voel namelijk nog geen enkele reden om wakker te gaan liggen omdat iemand hier allerlei doemscenario's opdist waarvan ik geen enkele reden heb om aan te nemen dat het waar is behalve het getuigenis van die persoon zelf dat het van de Geest zou zijn.
Zo zijn er al zoveel geweest en zullen er ook nog veel komen... bovendien kan ik die kwade satanskunstenaar bush toch niet tegenhouden, dus tjah.. :mrgreen:

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 11:37

Boudewijn schrijft:

Beste Arargon,
(......)
Je reageert op een wijze die me doet denkan aan de manier waarop Satan werkt: Ontken het en val het aan, dan heb je jezelf te pakken en doe je je zelf te kort in het licht van Jezus je beledigd degene die het aangaat en je houdt zelf afstand tot een Hemelse God; ik heb dan mijn doel bereikt! Koude harten en hete hoofden!

Brion reageert:
Meen je dat nou echt? Reageert Aragon op een manier waarop de Satan werkt? "koude harten" schrijf je; is jouw hart niet erg koud, op deze manier?

Brion reageert verder met Boudewijn aan te halen:
Beste Brion,

Dank voor je reactie,

Soms moet er in ons leven iets gebeuren, om tot besef te komen in welke situatie we echt verkeren, willen we ontdekken dat we mogelijkerwijs op de verkeerde weg zitten, alhoewel we overtuigd zijn van onze juiste richting.

Daarop zegt Brion:
Precies! In mijn leven is wel eens iets gebeurd, dat ik tot het besef kwam, dat mensen opeens anderen gaan beschuldigen, of suggereren dat zij reageren zoals de Satan werkt. DAT schrijf jij aan Aragon.
Daar reageer ik op, omdat ik vind dat zoiets niet kan.

In het antwoord daarop zegt Boudewijn o.a.:

Dus beste Brion, wie dien je nu echt. Of, wie zijn misleid in het dienen van Jezus!

Totzover Boudewijn.

Ik neem aan dat dit het enige antwoord is wat je Brion op het bovenstaande wilt geven.
Hij vraagt jou om afstand te doen van je beschuldiging aan Arargon, zoals ik jou gevraagd heb je bewering in te trekken dat ik geen notie van het werk van de Heilige Geest zou hebben.
Op beide zaken ga je niet of maar half in.

Wat voor zin heeft dan nog deze discussie?
Als je èn niet goed leest, èn steeds maar weer in herhalingen valt en daardoor de discussie ophoudt .... ???

We hebben het op diverse manieren geprobeerd om door te gaan, maar jij blijft steeds maar komen met dàt wat je lang gezegd hebt.
Als niemand daarop wil reageren is het zaak daar niet meer mee te komen en bovendien .... de ander te blijven respecteren en niet dingen te zeggen zoals hier boven, die je niet verantwoorden kunt.

Daniël C. Bokkers.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 11:56

Beste Daniël (wat een fijne naam),

U schreef m.b.t. Lukas 18:8 dit:

18 Een vooraanstaande Jood kwam bij Hem met de vraag: "Goede Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te krijgen?"

Jezus bedoelt dan dit:

Deuteronomium 6

16 U moet Hem niet op de proef stellen en Zijn geduld niet beproeven zoals u deed toen u zich tegen Hem beklaagde bij Massa.
17 U moet al Zijn geboden met woord en daad gehoorzamen.
18 Alleen dan zult u doen wat rechtvaardig en goed is in de ogen van de HERE. Als u Hem gehoorzaamt, zal het u goed gaan en zult u het land kunnen binnentrekken en in bezit nemen, dat de HERE uw voorouders beloofde.

En daarom vraag ik u, wat heeft dit:

Openbaring 20

9 Zij rukten van alle kanten op en belegerden het kamp van de gelovigen, de stad die God liefheeft. Maar er kwam vuur uit de hemel dat hen verteerde

er dan mee te maken. Zelfs in uw pogingen een beeld van nij te maken; stelt u het nog niet eens in een -troostend- voorbeeld van de Heiland, die ik (blijkbaar) nodig heb, volgens uw reacties. Wel nu, toont U Hem dan aan mij die Jeshu!

Want is dit nu alles waarmee u kunt reageren? Hoe moet u dan staan tegenover uw kerkleden, als zij evenzo zouden denken als ik; in uw ogen!
Of bent u het veilige middelpunt. Daar waar de Bisschop is, is Christus (RK)

Ik zei al beste broeder; u moet de geboden na volgen en wellicht dat daar de bottelnek. Al zou hetv alleen maar zijn omdat u slechts het 4e gebod overtreedt, zoals de kerk van Rome mij heeft geleerd!
Daarom broeder Bokkers begrijpt u mijn postings misschien niet en "valt "u mij "aan".

Uw redeneringen die u stelt, komen op uw eigen hoofd, als u zo door gaat! Want Jezus leert aan de mensen die voortdurend Zijn wetten en geboden schenden, geen deel hebben aan Hem.

Mattheus 15

7 Huichelaars! Jesaja had gelijk toen hij over u zei:
8 'Deze mensen eren God met de mond, maar in hun hart moeten ze niets van Hem hebben.
9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God."

Vandaar br. Bokkers stelde ik ook dat u wet eindigt bij Berkhof!

Wellicht is de geschiedenis in Johannes 3, aangaande Nikodemus een eye opener om het Koninkrijk te leren zien door de Geestelijke aspecten van ons geloof in plaats van de Schriftgeleerdheid die niets brengt,. broeder. Zelfs in uw voorbeeld in Lukas 18 en openbaring 20 aan mij, verwijst u nog niet eens naar ons Voorbeeld, dat Jezus is.

Het is vervelend om dat te moeten zeggen tegen iemand die een Schriftgeleerde is! Dat Jezus centraal dient te staan in onze uitspraken aangaande Schrift. Dan pas kan de Heilige Geest door ons werken en leert, troost en vermaant ons alles dat in overeenstemming is met de Heiland en de harmonie van de Bijbel en de Profetie!

Maar goed, ik heb u al eerder gezegd, dat hoe wij ook ons best doen om te verkondigen, ook al weten en kennen wij de Bijbel en de Profetie van hier tot gunder en ook al kennen we alle Schriftgeleerden uit ons hoofd alsmede zijn we bij Koningen en Keizers en alle Staatslieden bekend om onze Godsgeleerdheid; als we Jezus niet lief hebben en die liefde zelf niet ervaren, dan helpt het ons niets!

Daarom beste broeder, wachten we geduldig en in het vetrouwen op de leiding van de Heilige Geest, verkondigende het Levende Woord en waarschuwingen voor de dingen die over de wereld gaan en spoedig komen, want Hij zal ons verantwoordelijk houden voor wat wij in Zijn Naam hebben verkondigd. En of wij Hem hebben gekleed, Zijn dost gelesd en Hem hebben gevoed.

Gezegende dag!

Boudewijn
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 16 mar 2004 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 12:06

Boudewijn,

Wil je LEZEN ????

Berkhof in Leiden heeft niets maar dan ook NIETS met BERKHOFF
(dubbel FF) te maken.

Ik weet dat Berkhof met één F, (uit Leiden dus) diverse uitspraken heeft gedaan waar velen het niet mee eens zijn, maar ik vind het uitermate grof wat je suggereert: dat deze man verloren is!
Dit is niet prikkelen, maar mensen verdacht maken.

Mag dit zo maar op deze site???

Ik wil dat je AL de beledigingen tegen Arargon, Brion en mij intrekt!
Zo niet, dan wens ik met jou geen discussie meer.

Antwoord kort en niet weer met een groot relaas, zonder op vragen in te gaan!

Daniël C. Bokkers.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 12:14

Geachte broeder Bokkers,

Waar staat nu dat broeder Berkhof verloren is?

Ik schreef:

Geachte broeder Bokkers,

Ik heb uw vragen / antwoorden bestudeerd en kom tot de volgende conclusies!

Allereerst heb ik een publicatie doorgelezen van broeder H. Berkhof (http://www.leidenuniv.nl/kost/mnl/mnl/l ... erkhof.htm)

Een interessante site met interessante informatie van een persoon die zich zeer intensief met het Evangelie bezig hield, in werelds perspectief. We hopen hem te mogen ontmoeten op de Dag der 1e Opstanding.

U zegt toch ook wel eens tegen iemand " Ik hoop dat het je goed gaat", wilt toch -ook- niet sugereren dat u hoopt dat die persoon (ook) ziek kan worden. Of wel som!

Natuurlijk reken ik iedereen tot de 1e opstanding. Jezus kijkt toch naar uw goede eigenschappen en veroordeelt u toch ook niet, op voorhand! Hij spreekt toch ook feitelijk alleen maar over de 1e opstanding!

U denkt aan de 2e opstanding! Want u suggereert dat! Nu zal; God wel tegen u gezegd hebben; te weten wat goed en kwaad is !!!!!!!!!! (nadenkertje)

Openbaring 20

4 Toen zag ik een aantal tronen; degenen die erop zaten, kregen macht om recht te spreken. Ik zag ook [color=darkblue]de zielen van de mensen
, die onthoofd waren om hun openlijke trouw aan Jezus en aan wat God had gezegd. Zij hadden het beest en zijn standbeeld niet aanbeden en het teken op hun voorhoofd of hand geweigerd. Zij werden weer levend en heersten samen met Christus, duizend jaar lang.
5 Dit is de eerste opstanding. De rest van de doden werd pas weer levend na die duizend jaar.
6 Gelukkig zijn zij die aan deze eerste opstanding deel hebben[/color[color=darkblue]]. Zij zijn voor God afgezonderd. De tweede dood zal hun niets kunnen doen. Zij zullen priesters van God en Christus worden en al die duizend jaar samen met Christus regeren.[/color]

U als predikant, wil mij vertellen dat de mensen die bij de 1e opstanding zullen zijn, verloren zijn?

Sugereert de Bijbel, het Schriftwoord dat u de mensen voor moet houden elke zondag, dat br. Berkhof verloren is? Als u meent dat Jezus dat dan, in Openbaringen hier zou sugereren, dan heb ik gelijk als ik zeg dat uw wet bij Berkhof eindigt, want u oordeelt over dit gezag en stelt dat br. Berkhof niet verloren zou kunnen (zijn) gegaan.

Wat Christus hier heeft neer laten schrijven door Johannes is rechtvaardig en vanuit dat standpunt heb ik dat geschreven dat ik meen te moeten doen aangaande br Berkhof. Ik hoop het van harte Hij ons mag ontmoeten, zoals ook mijn eigen Hoop is daarbij te zijn.

U oordeelt niet mij, maar in een zeker licht Jezus, want ik heb u getoont dat ik Jezus hier citeer, als ik zeg dat ik hoop dat br Berkhof bij de 1e opstanding zal zijn. En aangezien wij als gelovigen de Hoop moeten koesteren, dan kunnen wij niet nu al voorspraak weten of op eisen van de Heiland dat we wellicht niet tot die 1e opstanding zouden kunnen behoren. Want het oordeel gaat nu pas over de wereld.

En wij zullen allemaal op het juiste moment kunnen weten dat we wel of niet geborgen zijn in de Here. Wij hebben in dat opzicht geen verantwoording af te leggen voor onze medemensen, want onze relatie met de Here is persoonlijk.

Uit de Schrift kunnen we ook weten dat zij die verloren gaan, zullen weten en erkennen dat zij geen andere keus hebben genomen en gedaan. Dus broeder waar hebt u het nu over, als predikant!

Ik dacht Jezus sprak over het feit dat de mensen die bij de 2e opstanding (na de 1000 jaren) de eeuwige dood verdiend hadden.

Gezegende dag broeder!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 16 mar 2004 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 12:30

Beste mensen,

Om niet op een verkeerd been te worden gezet:

De tekst die ik noemde in Lukas 18.8b
is NIET de tekst die Boudewijn citeert.

Lees de tekst Lk 18.8b, even in je bijbel na om vergissingen te voorkomen.

(De vraag was het verband te weten tussen deze tekst en die van Op. 20.9)

Hartelijke groet,

Daniël C. Bokkers.

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd / Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 16 mar 2004 12:39

Boudewijn,

Dan toch maar weer een - waarschijnlijk laastste - antwoord, hoewel je mijn vraag volkomen negeert:

Je suggereert wel degelijk over Berkhofs behoudt.
Je laat NB in je aanhalen het belangrijkste weg, nl. dat Berkhof alles in werelds perspectief plaatste.
Het ene met het andere gecombineert geeft wel degelijk deze suggestie.

Maar wil je nu terugnemen dat wat ik je vroeg en dit niet wéér omzeilen?

Graag klip en klaar.

Daniël C. Bokkers.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 12:58

Beste broeder,

Waar bent u toch mee bezig! Dit schreef ik aangaande br Berkhof:

Een interessante site met interessante informatie van een persoon die zich zeer intensief met het Evangelie bezig hield, in werelds perspectief.

We hopen hem te mogen ontmoeten op de Dag der 1e Opstanding.

Ik zeg toch niet dat broeder Berkhof dat Evangelie of zijn oprechte streven Christus te brengen, in de wereld plaatste. Maar hij moest met het wereldse perspectief aangaande dat (Rome= de kleine horen, bijvoorbeeld) wel omgaan en Christus daartegenover stellen!!!!! Hé hé

Wie zegt nu dat hij dan niet bij die 1e opstanding zal zijn!

We werken toch allemaal voor de Here in dat perspectief! Het is toch een strijd, om het Evangelie te brengen in die omstandigheden. En hoevelen vereren de aardse en wereldse Koningen en Leiders niet, op grond van het Evangelie. En hoevelen volgen, oprecht, niet de oorlogen tegen de Iraks en de Afganistans en de Franken en de Sudeten, terwijl Jezus zegt dat Zijn Rijk niet door kracht en geweld wordt opgericht!

Dus wat rechtvaardigt het dan om juist te hopen dat we allemaal bij die eerste (1e) opstanding zulen zijn. Koel toch eens wat af Daniël.

Nu geef je ook al aan, dat je niet op mijn posting wil in gaan, die ik op grond van een aandachtspunt heb toegzonden (vraagstuk: Joden en hun Staat)

Maar even een korte Bijbelstudie over het oordeel, dan hoeft u zich over Br. Berkhof geen zorgen te maken:

Door Gods oordeel gerechtvaardigd
In het visioen over het oordeel wat we vinden in het boek Daniël (7:8-14 en de versen 21,22)

kunnen we weten dat God betekent het oordeel dat God zijn aangeklaagde en bedreigde volk doet zegevieren. Dat is de rode draad in Daniël.Het feit dat het oordeel in Daniël 7 plaats vindt, terwijl de kleine horen (=Rome) macht het volk van de Hemelse God probeert te vernietigen, kunnen en mogen wij afleiden dat het oordeel al voor de wederkomst van Jezus zijn aanvang zal hebben. Het gaat er hier om dat diegenen recht gedaan wordt die op God vertrouwen.
Zo is dan het oordeel van het begin af tot aan het einde onze rechtvaardiging en verlossing.

Bij het oordeel gaat de Here der Heerscharen met de grootst mogelijke openheid te werk. De engelen zijn er bij als de boeken worden geopend. Iedereen kan dus, br Bokkers, het bewijsmateriaal inzien. Die openheid, Daniël, is nodig om het ware karakter van de Alamchtige Vader en van de heiligen te kunnen erkennen.

In dat perspectief, zijn de Cherubs van het aardse Heiligdom, die eerbiedig neerblikken op het verzoendeksel de symbolen van de belangstelling waarmee de hemelse heerscharen (zij die in de onmetelijke diepten van Gods Koninkrijk wonen; de andere werelden en de reeds verlosten; zoals Mozes, Elijah en zij die opstonden te samen met de Heer zelf) het verlossingswerl volgen.

Dus in het perspectief van de wederstand, de wereld waarin wij -helaas- moeten overleven zegt de Here de Heerscharen dan over Israël:

Deuteronomium 4
1 Israël
, luister goed naar de wetten, die ik u nu leer. Gehoorzaam deze als u wilt blijven leven en het land, dat de HERE, uw God, uw voorouders heeft gegeven, wilt binnentrekken en veroveren.2 Voeg hier geen wetten aan toe en zwak ze niet af; gehoorzaam ze, want zij zijn afkomstig van de HERE, uw God.
3 U hebt gezien wat de HERE u aandeed bij Baäl-Peor, waar Hij velen doodde omdat zij afgoden vereerden.
4 Maar ieder die de HERE toen trouw bleef, is op dit moment nog in leven.
5 Dit zijn de wetten die u moet naleven in het land waarin u voortaan zult wonen. Zij komen van de HERE, uw God. Hij heeft ze mij gegeven om ze aan u door te geven.6 Als u ze naleeft, zult u de naam krijgen een wijs en intelligent volk te zijn. Als de omringende volken van deze wetten horen, zullen zij uitroepen: 'Geen ander volk is zo wijs en verstandig als Israël!'7 Is er ergens een volk dat zijn goden zc dichtbij zich heeft zoals wij de HERE, onze God, Die wij altijd kunnen aanroepen?
8 Welk ander groot volk heeft zulke rechtvaardige wetten als die ik u vandaag geef?

Ziet u hoe rechtvaardig Gods wetten nu zijn, voor het volk Israël, waartoe de oprechte navolger van Jezus, de Christus ook behoort, als Koning en wij als Zijn discipelen. Geestelijke Joden, omdat zij in het Geestelijke Israël wonen, zoals de Almachtige Vader ons hier voor houdt!

En een bewijs der dingen, dat een werelds Israël niet meer die Theocratie ooit zal worden of zal zijn die het ooit was, omdat Jezus Christus, als Koning over dat Geestelijke Israël (gegroeid in Diens gerechtigheid) ons zal opnemen in ZIjn Hemels Jeruzalem en wij Zijn Hemels Israël zijn.

Gezegende dag!

Dus beste Daniël. Hou je aan de wet en de geboden en respecteer de profetie. Pas je Bijbel niet al te wettisch toe! [/color]
Boudewijn
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 16 mar 2004 15:06, 5 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 16 mar 2004 13:07

Hallo beste Aragorn,

Je hebt helemaal gelijk! Lees die Bijbelgedeelten dan maar en leg ze in je dagelijkse gebeden aan de Almachtige Vader voor! Hij is immers je Schepper en Verlosser.

Groet

Terug naar “Archief”