Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 27 jun 2014 13:08

meribel schreef:Wat zeggen de voorspellers hier?

Wat denk je Faramir?

Ik denk 2-1 voor nl,
Maar ik zit nooit goed, dus kan zo maar 3-0 voor mexico worden....

Spannend!

Ik doe eigenlijk zelden/nooit voorspellingen. Maar ik hoop op een mooie, spannende wedstrijd en dat Nederland uiteindelijk aan het langste eind trekt.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 27 jun 2014 13:31

meribel schreef:Ja dat geldt voor oranje toch hetzelfde?
Mooi voebal is het niet...
Maar het gaat om het resultaat,
En ook belgie speelt wat dat betreft heel effectief vind ik.

Maar waarom ging meertens er nu uit eerder?
Is dat om hem te sparen omdat belgie toch wel door was?

Ik denk dat Mertens inderdaad wat eerder aan de kant ging omdat hij toch wel één van de betere spelers is, en ze hem in de volgende wedstrijd niet willen missen door een kaart of blessure. Dezelfde reden dat Kompany, Witsel en Lukaku aan de kant bleven.

Wel een beschamende rode kaart die we kregen zeg... helemaal terecht! :oops:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2014 13:48

Faramir schreef:http://kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=27376&lStrAction=archief

Mooi, dat praktische denken.
En wat is er 's avonds nog over van wat er in de dienst gezegd is, vraag ik me dan af. Niet veel ben ik bang. :-k
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 27 jun 2014 13:51

elbert schreef:En wat is er 's avonds nog over van wat er in de dienst gezegd is, vraag ik me dan af. Niet veel ben ik bang. :-k

Het kan nog erger.
Ik zag gisteren in het journaal dat in Mexico de kerkdiensten zondag in het teken staan van voetbal.
Daar gaan ze met zijn allen bidden voor de winst van Mexico. ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 jun 2014 13:55

elbert schreef:En wat is er 's avonds nog over van wat er in de dienst gezegd is, vraag ik me dan af. Niet veel ben ik bang. :-k

Heb je zo'n laag beeld van de jeugd die deze diensten bezoekt? Spijtig. Ik denk dat mensen prima op het ene moment informatie tot zich kunnen nemen en een uur erna kunnen genieten van een pot voetbal. Ik zie ook geen didactische redenen waarom dat niet zou kunnen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2014 14:14

Faramir schreef:Heb je zo'n laag beeld van de jeugd die deze diensten bezoekt? Spijtig.
Ik moet natuurlijk anderen uitnemender achten dan mezelf, maar ik vermoed dat anderen ook niet heel veel anders zijn dan ikzelf. Als ik te negatief over deze jeugd denk, dan mijn excuses hoor, maar mijn nuchtere boerenverstand zegt me dat er na 6 uur 's avonds niet veel meer van de kerkdienst is blijven hangen, maar wel dat de wedstrijdbeelden de harten en zinnen vervullen.
Maar nogmaals, ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 jun 2014 14:17

elbert schreef:Ik moet natuurlijk anderen uitnemender achten dan mezelf, maar ik vermoed dat anderen ook niet heel veel anders zijn dan ikzelf. Als ik te negatief over deze jeugd denk, dan mijn excuses hoor, maar mijn nuchtere boerenverstand zegt me dat er na 6 uur 's avonds niet meer over de kerkdienst doorgepraat wordt, maar wel over de wedstrijd.

Moet er altijd na de dienst over een dienst doorgepraat worden?
Vreemd ik ken immer maar weinig kerken waar ze na de dienst ook nog uitgebreid kringgesprekken oid houden om door te praten over de dienst. Na het kopje koffie wat over koetjes en kalfjes gaat zijn de meeste mensen al weg, als het al niet voor het kopje koffie is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2014 14:25

@Faramir: toen je aan het tikken was, paste ik mijn tekst ook aan. Er hoeft wat mij betreft nog niet eens doorgepraat te worden, maar ik hoop alleen dat er het nodige blijft hangen na een kerkdienst. Maar ik ben eerder bang dat de voetbalvogels het Woord weg gaan pikken uit de harten, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is trouwens niet alleen voorbehouden aan voetbal trouwens, maar voetbal is dezer dagen niet bepaald het kleinste vogeltje dat om aandacht vraagt.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 jun 2014 21:53

elbert schreef:@Faramir: toen je aan het tikken was, paste ik mijn tekst ook aan. Er hoeft wat mij betreft nog niet eens doorgepraat te worden, maar ik hoop alleen dat er het nodige blijft hangen na een kerkdienst. Maar ik ben eerder bang dat de voetbalvogels het Woord weg gaan pikken uit de harten, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is trouwens niet alleen voorbehouden aan voetbal trouwens, maar voetbal is dezer dagen niet bepaald het kleinste vogeltje dat om aandacht vraagt.

Ik denk dat dat ook ligt aan het talent van een dominee,
Negeert hij het volledig, of weet hij juist de actualiteit van een wedstrijd mee te nemen en een preek te maken voor de voetbalkijker en voetbalhater.
Dat kan wel, ik herinner me zoiets nog wel.
En dan blijft het juist hangen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 jun 2014 20:08

Dat was best een spannend potje. Brazilië is door met strafschoppen.
Hopen dat Nederland morgen de klus kan klaren in de gebruikelijke 90 minuten.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jun 2014 20:25

Ik heb er een hard hoofd in, jij? Op het nieuws zag ik dat Jezus een shirt van Mexico aanhad dus dat pleidooi is op voorhand al beslist. :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 jun 2014 21:35

Heeft iemand nog een goedwerkende link voor morgen? Ik ga toch nog een keer een poging wagen om een wedstrijd te kunnen zien. Wat ik had hield er in de pauze mee op en dan zag je daarna het hele voetbal niet, alleen maar Robben ingezoomd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jun 2014 22:12

Denk dat die link wel goed was maar dat ie crashte.

Probeer morgen deze eens. Als zoiets weer gebeurt moet je de pagina even verversen, daarna zou het weer goed moeten zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jun 2014 22:29

mohamed schreef:Ik heb er een hard hoofd in, jij? Op het nieuws zag ik dat Jezus een shirt van Mexico aanhad dus dat pleidooi is op voorhand al beslist. :mrgreen:

Een kleine rectificatie: hoewel het duidelijk moge zijn bedoelde ik dat ik een beeld van Jezus met een voetbalshirt van Mexico zag en uiteraard niet Jezus zelf. Er werd voor gebeden en geknield en dat zit wat mij betreft op het randje. Bekijk het filmpje hier onder het item 'Niet huilen, Nederlanders'.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 jun 2014 10:03

meribel schreef:Wat zeggen de voorspellers hier?

Wat denk je Faramir?

Ik denk 2-1 voor nl,
Maar ik zit nooit goed, dus kan zo maar 3-0 voor mexico worden....

Spannend!

\:D/

Terug naar “Archief”