Elke zondag twee keer naar de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Elke zondag twee keer naar de kerk

Berichtdoor meribel » 24 jun 2014 21:41

meribel schreef:
maar nu leg je dus toch zelf weer de link tussen hoe graag je naar de kerk gaat en de hemel.
schelpje3 schreef:Nee hoor, die leg jij!

Nee want jij zegt;

En dan begrijp ik dus niet als 2 keer per week een uurtje al te veel is, wat je je dan voorstelt van een hemel. Voor altijd in de nabijheid van God, die je tijdens je leven zo vaak hebt "vergeten".

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 22:04

mohamed schreef:Nee duivelse aanvallen heb ik gelukkig geen last van, onder de douche noch op het droge. Echter kan dat ook wel kloppen want hij zit dus bij jou. :mrgreen:

Ja zolang jij hem -u- noemt en hem uitnodigt, heeft hij bij jou geen werk te doen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 22:07

moderngelovige schreef:Dat ben ik met je eens....maar waarom moet dit plompverloren in dit topic gemeld worden?
Ik wil wel vragen, als je dat tenminste met ons wil delen, hoe de duivel je aanviel.

Voor het gemak heb ik maar even het nieuwe topic: duivelse aanvallen geopend.
Faramir schreef:Zou je eens een beschrijving in detail kunnen geven van zo'n aanval.

Ik ga dat verder niet uitleggen, ik kan wel weer raden wat de reakties zijn.
Als hij jullie zelf aanvalt, zul je het vanzelf herkennen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 22:10

jamillah schreef:Ik ga t liefst doordeweeks ook nog een keer naar de kerk, geestelijk voedsel halen. Ik ben t halverwege de maandag al weer half kwijt, word zo opgeslokt door de dagelijkse dingen :( De preken worden korter en de weken langer, zo lijkt het ;-)

Ik snap niet waarom dat op een refoforum haast gek gevonden word :)

Ja ik zou dat ook wel graag willen.
Heb je wel iemand bij wie je terecht kan als het je je 'ei' kwijt moet?

mohamed schreef:Nee duivelse aanvallen heb ik gelukkig geen last van, onder de douche noch op het droge. Echter kan dat ook wel kloppen want hij zit dus bij jou. :mrgreen:

Iedere gelovige heeft daar wel mee te maken.
Vraag me af waarom jij er dan geen last van zou hebben..?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2014 22:12

Bambi schreef:Ja zolang jij hem -u- noemt en hem uitnodigt, heeft hij bij jou geen werk te doen.

Volgens 1 Joh 3,8 heeft de duivel sowieso geen werk, dus dan doe ik het goed.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 22:20

mohamed schreef:Volgens 1 Joh 3,8 heeft de duivel sowieso geen werk, dus dan doe ik het goed.

1 Petrus 5:8-10 zeker nog nooit gelezen??
Iedereen heeft met strijd te maken.
Ik wilde het eerst niet zeggen maar doe het toch.
Als je geen strijd in je leven kent dan ben je afgedwaald.

Niet gelijk persoonlijk aangevallen voelen, maar ieder mens heeft met strijd te maken.
Zelfs Jezus nadat hij 40 dagen had gevast.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2014 22:22

Wat bedoel je, dat Petrus en Johannes elkaar tegenspraken? Door iemand die zulke dingen beweert voel ik me sowieso niet snel aangevallen, pannenkoek.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 22:57

mohamed schreef:Wat bedoel je, dat Petrus en Johannes elkaar tegenspraken? Door iemand die zulke dingen beweert voel ik me sowieso niet snel aangevallen, pannenkoek.

Die tekst die jij aanhaalt gaat volgens mij over dat als je Jezus in je hart aangenomen hebt dat je zonden dan vergeven zijn, omdat Hij in je woont.

Dan is het dus daarnaast heus nog wel mogelijk dat je blootgesteld wordt aan verleidingen op welke manier dan ook, drugs, seks, alcohol, leuke vrouwen of mannen, games, televisie andere aardse dingen die mensen duidelijk bij God vandaan houden.

Je gaat mij toch niet wijsmaken dat jij iedere dag achterover kan leunen zonder dat je iets verkeerd gedaan hebt afgelopen maand waar het aan je knaagt?
Dat is wat ik bedoel.

Salomo was waarschijnlijk de slimste mens die ooit geleefd had, toch stond ook hij bloot aan verleidingen..
Als hij echt zo slim was had je dan ook kunnen zeggen dat hij had moeten weten dat hij het had kunnen voorkomen als hij beter na zou denken en dichtbij God zou blijven.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 23:11

Goed on-topic maar weer.

De eerste Christen gemeentes kwamen samen in hun eigen huizen.
Het draaide niet om de plaats waar men samenkwam, maar de reden waarom men samenkwam.
De Heilige Geest woont in de gelovigen.
Dus de kerk het huis van God noemen klopt niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 jun 2014 08:31

Anoniem_89 schreef:Dan is het dus daarnaast heus nog wel mogelijk dat je blootgesteld wordt aan verleidingen op welke manier dan ook, drugs, seks, alcohol, leuke vrouwen of mannen, games, televisie andere aardse dingen die mensen duidelijk bij God vandaan houden.

Je gaat mij toch niet wijsmaken dat jij iedere dag achterover kan leunen zonder dat je iets verkeerd gedaan hebt afgelopen maand waar het aan je knaagt?
Dat is wat ik bedoel.

Salomo was waarschijnlijk de slimste mens die ooit geleefd had, toch stond ook hij bloot aan verleidingen..
Als hij echt zo slim was had je dan ook kunnen zeggen dat hij had moeten weten dat hij het had kunnen voorkomen als hij beter na zou denken en dichtbij God zou blijven.

paul;us zelf had ook een doorn in het vlees (de satan wordt hier ook genoemd, dat die hem ''sloeg''), waar hij het liefst van verlost was geworden, maar God maakte hem duidelijk dat zijn genade hem genoeg was.
Op die manier kan geen enkele christen roemen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2014 11:34

meribel schreef:
Nee want jij zegt;

Je begrijpt heel goed wat ik bedoel, maar je blijft bewust mijn woorden anders interpreteren, oftewel, jij ziet dat niet zo.
Prima, dat is jouw keuze!
Als God werkelijk in je leven op de eerste plaats komt, vallen de aardse genoegens weg.
Je kunt niet God dienen en daarnaast de andere afgoden, zoals voetbal enz. en daarom met een gerust hart, bewust, Zijn dienst verzaken.
En dan nogmaals, voordat dat weer verkeerd uitgelegd wordt, het maakt dan niet uit of je naar de kerk gaat, naar een dienst via internet luistert, preek leest, thuis of in een verpleeginrichting.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 jun 2014 11:39

Anoniem_89 schreef:Dan is het dus daarnaast heus nog wel mogelijk dat je blootgesteld wordt aan verleidingen op welke manier dan ook, drugs, seks, alcohol, leuke vrouwen of mannen, games, televisie andere aardse dingen die mensen duidelijk bij God vandaan houden.

Dat is wat ik bedoel.

mealybug schreef:paul;us zelf had ook een doorn in het vlees (de satan wordt hier ook genoemd, dat die hem ''sloeg''), waar hij het liefst van verlost was geworden, maar God maakte hem duidelijk dat zijn genade hem genoeg was.
Op die manier kan geen enkele christen roemen.

En zo is het :)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 jun 2014 15:18

jamillah schreef:Ik ga t liefst doordeweeks ook nog een keer naar de kerk, geestelijk voedsel halen. Ik ben t halverwege de maandag al weer half kwijt, word zo opgeslokt door de dagelijkse dingen :( De preken worden korter en de weken langer, zo lijkt het ;-)

Ik snap niet waarom dat op een refoforum haast gek gevonden word :)

Ik heb nog niemand horen zeggen, dat het gek is dat je geestelijk voedsel nodig hebt.
Wel dat het raar is dat je daarvoor afhankelijk bent, van de preken in de kerk.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 jun 2014 15:29

Jvslooten schreef:Offers horen in de tempel thuis. :wink: Ik twijfel er trouwens niet aan dat je vast wel weet wat de Heilige Apostel zegt over het ongeoorloofd onttrekken van de samenkomsten, maar dat terzijde.

Dit zegt Paulus erover:
Hebreëen 10:24 En laat ons op elkander acht nemen, tot opscherping der liefde en der goede werken;
25 En laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten, gelijk sommigen de gewoonte hebben, maar elkander vermanen; en dat zoveel te meer, als gij ziet, dat de dag nadert.

Oftewel: In die samenkomsten word je vermaand, zodat je alerter bent op de zonden waar je dan op gewezen word.

Voor het geval je hem nog niet gezien hebt, hier is een mooie preek waar je ook in vermaand word:

http://www.youtube.com/watch?v=Bt6lMNWZj1A

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 jun 2014 18:58

schelpje3 schreef:Je begrijpt heel goed wat ik bedoel, maar je blijft bewust mijn woorden anders interpreteren, oftewel, jij ziet dat niet zo.
Prima, dat is jouw keuze!
Als God werkelijk in je leven op de eerste plaats komt, vallen de aardse genoegens weg.
Je kunt niet God dienen en daarnaast de andere afgoden, zoals voetbal enz. en daarom met een gerust hart, bewust, Zijn dienst verzaken.
En dan nogmaals, voordat dat weer verkeerd uitgelegd wordt, het maakt dan niet uit of je naar de kerk gaat, naar een dienst via internet luistert, preek leest, thuis of in een verpleeginrichting.

Waarom vallen aardse genoegens weg?
Dat herken ik niet,
We mogen juist genieten van het leven ons gegeven, dat is toch een aards genoegen?

Terug naar “Archief”