Is de paus de antichrist?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Is de paus de antichrist?

Berichtdoor ineke-kitty » 22 jun 2014 09:31

Misschien ga ik wel een topic openen over "de twee beesten uit Openbaring 13" . :lol:
Lijkt me leerzaam voor degenen die geen idee hebben van het begrip "antichrist" .

visje36

Berichtdoor visje36 » 22 jun 2014 09:49

Jehova's nog vergeten, die leggen bepaalde dingen (belangrijke) ook anders uit en hebben een aangepaste bijbel, en de ''rare'' gedachte dat hun hoofdkantoor in New York, een rechtstreeks contact heeft met Jezus ? .

De ontkenning door Jehovah’s Getuigen van de Godheid van Jezus, bijvoorbeeld aan de hand van 1 Johannes 5:20. Jehovah’s Getuigen ontkennen niet dat Jezus is gestorven en opgestaan. Maar ze erkennen Hem niet als God en als Hoogste Naam (o.a. Handelingen 4).

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 jun 2014 10:43

ineke-kitty schreef:Misschien ga ik wel een topic openen over "de twee beesten uit Openbaring 13" . :lol:
Lijkt me leerzaam voor degenen die geen idee hebben van het begrip "antichrist" .

Probeer nou toch zelf eens wat te leren in plaats van anderen steeds de les te lezen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 22 jun 2014 11:11

JeeWee

Wel, van "anderen" hier leer ik weinig. Men is niet eens in staat inhoudelijk te reageren, OF men speelt op "de man" als men geen argumenten heeft.
Van enkelen kan ik nog wat leren, maar die zijn te tellen op 1 hand.

Zodra ik mijn "visie" geef, springt men er meteen bovenop, zonder ook maar iets van mij te willen leren. Dus de pot verwijt de ketel zou ik zeggen.

visje36

Berichtdoor visje36 » 22 jun 2014 11:31

ineke-kitty schreef:JeeWee

Wel, van "anderen" hier leer ik weinig. Men is niet eens in staat inhoudelijk te reageren, OF men speelt op "de man" als men geen argumenten heeft.
Van enkelen kan ik nog wat leren, maar die zijn te tellen op 1 hand.

Zodra ik mijn "visie" geef, springt men er meteen bovenop, zonder ook maar iets van mij te willen leren. Dus de pot verwijt de ketel zou ik zeggen.

Geen argumenten ? nee die heb jij natuurlijk allemaal met je eigen visie en uitleg van zo is het en niet anders, en wil je dat niet horen, dan ben geen christen, en zoek je Jezus of God ook niet echt. Knap dat je dat gelijk weet .
:?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 jun 2014 11:35

Spreeuw schreef:Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de antichrist en de satan?

De satan is een kwade entiteit, geen mens, een gevallen engel, bijbels gezien, de antichrist is een persoon, een mens dus, die tegen God ingaat, en blijkbaar in dienst staat van de bijbel.
Men speculeert al 2000 jaar over wie dat kan zijn.
Zie ook de topic over de antichrist.

viewtopic.php?f=1&t=27957&start=15
Laatst gewijzigd door hettys op 22 jun 2014 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 22 jun 2014 11:36

visje

Ik ga niet verder in "discussie" van wat ik wel en niet vind over anderen.

De vraag was of de paus de antichrist is, en ik heb daar een duidelijk antwoord op gegeven.
Persoonlijk, en dat heb ik in andere topics al duidelijk gemaakt, geloof ik dat de antichrist zal voortkomen vanuit de Islam, en daarmee vanuit het Midden-Oosten.
Ik heb daar voldoende argumenten voor aangereikt, dus ga dat niet herhalen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 jun 2014 16:49

mealybug schreef:
Zeg je nu dat ik lieg ?
Nee hoor, alleen indruk proberen te maken, toch?

Dat heb ik, in tegenstelling tot sommige anderen, niet nodig.
Wel is het zo dat ik reageer vanuit persoonlijke waarneming in niet napraten wat "men" zegt.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 jun 2014 17:04

Spreeuw schreef:Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de antichrist en de satan?

Er is ook nog de valse profeet en 2 beesten, 1 uit de aarde en 1 uit de zee.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 22 jun 2014 21:37

Gaan we echt terug naar de stelling, dus 100% ontopic, we laten dus de islam, de communisten, de kapitalisten en atheïsten enz. in dit topic verder buiten beschouwing.
Dan is hieronder echt stof tot discussieeren:
Bij de rokende vlaswiek, tegenwoordig verwant aan de Hersteld hervormden (?) denkt dhr. Burggraaf er als volgt over:
http://rokendevlaswiek.nl/index.html?target=2014_THEOLOGIE_PERSBERICHTENKARDINAAL_EIJKzq_zhROME_IS_DE_ANTICHRISTzh.html

Zelfs de SGP en de Oud Ger. Gemeenten krijgen hier nog een "veeg uit de pan".(!)

Ik onderschrijf het uiteraard niet. Wat refos die deze stellingen onderschrijven vergeten is dat de rkk ook besluiten heeft genomen waar refos notabene het hardst voor strijden:
Het instellen van de zondag.
Gaan we echt op zoek dan zullen we nog wel meer dingen vinden, dus wie zich geroepen voelt om nog wat kerkgeschiedenis op te diepen?

Mijn kritiek of refos van heden is wel eens dat men pakweg 1500 jaar kerkgeschiedenis ff wegpoetst...
Je hebt de Bijbel als de Schrift en pas bij Reformatie, Heidelberger Cathechismus en Dordtse kerkorders gaat men verder.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 22 jun 2014 22:47

moderngelovige schreef:Ik onderschrijf het uiteraard niet. Wat refos die deze stellingen onderschrijven vergeten is dat de rkk ook besluiten heeft genomen waar refos notabene het hardst voor strijden:
Het instellen van de zondag.
Gaan we echt op zoek dan zullen we nog wel meer dingen vinden, dus wie zich geroepen voelt om nog wat kerkgeschiedenis op te diepen?

Het prille begin begon al met rooms bedrog:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Donatio_Constantini

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 23 jun 2014 08:29

ineke-kitty schreef:Misschien ga ik wel een topic openen over "de twee beesten uit Openbaring 13" . :lol:

Idd is Openbaring 13 onmisbaar om de (ware) identiteit van de Antichrist-figuur vast te stellen.
Men kan hier al een voorschotje nemen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jun 2014 10:02

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_836659

Is er wel eens een statistiek gepubliceerd om te zien hoeveel van de protesantse kerken nog steeds denken dat de paus de antichrist is?
Misschien een idee voor vast wel een meelezer van de redactie van het RD?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 jun 2014 10:08

Dank je wel Maarten voor de link.
Ik zal het eens aandachtig bestuderen.

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 23 jun 2014 19:04

Wat is de / een (!) "antichrist"? Ik lees (vanuit andere boeken) in eerste instantie twee mogelijkheden:

1) iemand die zich keert tegen Jezus als Verlosser / Messias / Christus
2) iemand die zich voordoet als "tegenchristus" (de "tegen kandidaat", dat híj de verlosser / messias / christus zou zijn)

Het lijkt mij wel duidelijk dat de Pausen toen en de Paus nu nooit hebben ontkend dat Jezus de Messias is. Logisch, lijkt mij, want daarop was hun positie gebaseerd.
Ook is naar mijn mening niet hard te maken dat een Paus zich ooit heeft aangematigd dat hij de Messias zou zijn.
Dat de Roomse Kerk (!) in hun leer "discutabele" leerstellingen heeft staan, staat voor mensen uit de reformatie buiten kijf.

Maar:

"Phil. 1:18 Wat dan? Nochtans wordt Christus op allerlei wijze, hetzij onder een deksel, hetzij in der waarheid, verkondigd; en daarin verblijd ik mij, ja, ik zal mij ook verblijden."

Zet deze uitspraak van Paulus niet aan tot nadenken en terughoudendheid in oordelen?

En:

In het artikel in het RD staat: "... waarin de paus de plaatsvervanger van Christus is, de schatbewaarder van de genade is en dat mensen dus alleen daar het heil kunnen krijgen."
Bron?

Paus Fransiscus zegt in een toespraak:
Gods genade kan niet gecontroleerd worden

Paus Franciscus riep de leden van de Vernieuwing op "erop te letten de vrijheid niet te verliezen die de Heilige Geest ons gegeven heeft". Hij waarschuwde tegen de gevaren die de beweging bedreigen: het gevaar van een “overdreven organisatie”, het gevaar “Gods genade te willen controleren” door te beslissen wie de doop in de Geest kan ontvangen en wie niet.

“U deelt Gods genade uit, u heeft ze niet onder controle.”

Bron: http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 0&nws=2577

Toch duidelijk iets anders dan in het RD geschreven wordt?

Terug naar “[Religie] - Open forum”