Oke, ik snap al die haat tegen hillsong niet.
Ik lees allemaal gezeur over dat het te modern is en blah blah blah.
Denk eens even goed na, toen God voor de spraak verwarring bij de toren van Babel zorgde, heeft
Hij zeg maar taal en grammatica en alles bedacht. Hij heeft elke taal ordelijk een onbegrijpelijk
geschapen. Ondertussen zie je die ordelijkheid alleen nog maar een klein beetje in talen zoals Grieks
en Latijn en andere talen die je grammaticaal een hoop leerwerk bezorgen. Als je het dus goed
wil doen, dan moet je vandaag, als je God wilt loven en prijzen door muziek, de psalmen in het
Israelitisch zingen. Nou ik wens je veel succes daarmee. Daarnaast was Jezus ook best wel hip en
bij de tijd. Zijn kleren waren zelfs zo cool en hadden zo veel swag dat de soldaten zijn kleren
verloot hebben....
Dus als je denkt dat je het goed doet omdat je alleen maar een vaste burcht zingt, psalmen zingt of alleen maar naar Bach luisterd
omdat dat nu niet de populairste muziek is onder de jongeren, denk er dan maar aan dat Een vaste Burcht toen wel cool was, en dat
de psalm berijming uit 1700 toen in de top 50 stond en dat Bach toen super beroemd was.
Daarnaast, zou jij God kunnen loven en alle eer kunnen geven die Hij verdient, als je dat in het Wit Russisch moest doen?

nope
Betekent het dan dat we allemaal moeten gaan dansen en klappen alsof we in de jungle in Afrika wonen?

nope
Hoe eer je God dan wel? Laten we de Bijbel er bij pakken.
Hetzij dan dat gij eet,
hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij
iets anders doet, doet het alles tot
ere van God (1 Kor. 10: 31)
We moeten dus alles tot de eer van God doen. Maar goed, dan weet je nog niet HOE je dat nou precies doet.
Je kan je hele leven alles braaf doen, maar op het moment dat je blij bent zoals de dichters van de psalmen,
heb je geen idee wat je moet doen omdat er mensen zijn die zeggen dat de mode in de hemel wit is dus hier op aarde zwart en je dus niet blij mag zijn.
Paules zegt dit: Laat ieder zo veel geven als hij zelf besloten heeft, zonder tegenzin of dwang, want God heeft lief wie blijmoedig geeft. 2 korintiërs 9;7
Het gaat hier natuurlijk over naasten liefde, maar je kunt ook dieper in de tekst graven. God loven en eren en prijzen is ook geven. Dat betekent dus dat als jij blij bent en het uit wil jubelen en wilt roepen dat God groot is, dat God jou lief heeft.
En als je je op je gemak voelt door een vaste burcht te zingen, dan heeft God jou lief. En als jij er van geniet als je zondag in de kerkbanken zit en de trillingen van een enorm orgel voelt die de melodie van psalm 150 speelt, dan heeft God je lief. En vooruit, als je wilt dansen, springen en klappen omdat je God wilt prijzen, dan heeft God je ook lief. Ik heb een hekel om te zeggen
dat het goed moet voelen, maar als het natuurlijk aan voelt, dan heeft God jou lief. Geef zo veel als je wilt, zonder dwang en God heeft
je lief, zo eer je God.
Liederen zijn gemaakt door emoties. De tekst heeft van het lied dat een vaste burcht aan gaf, is duidelijk door
iemand geschreven die dankbaar was en wist dat God hem of haar niet in de steek zou laten. Het is pure liefde als je zo iemand kunt vertrouwen. Dan is dat niet zwak of liefig of boodschaploos. Daarnaast is dat niet hun enige lied. Als ik zou zeggen dat de psalmen alleen maar over brandoffers gaan omdat ik alleen psalm 40;4 gehoord heb, dan lachen jullie me ook uit.
Jezus zegt het zelf in mattheus 23;17 Dwazen en blinden, wat is groter, het goud of de tempel die het goud heiligt? Dat is gewoon vergelijkbaar met het engelse spreekwoord Don't judge a book by it's cover. Je bent gewoon een sukkel als je dingen van 1 kant bekijkt.
Je zouden veel slimmer kunnen zijn omdat jullie het meest wijze boek van de wereld op jullie nachtkastje hebben liggen,
maar jullie kijken geen eens naar de context en woorden kunnen het koninkrijk van God nooit beschrijven.
Dat was een enorm verhaal maar ik hoop dat jullie eens een keer meer uit de Bijbel gaan lezen want ik heb op dit topic
volgens mij nog geen Bijbelteksten gezien.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)