Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 23 jun 2014 08:28

Nou idd, als het zo makkelijk opgelost zou zijn, zou fijn zijn!
Knap dat hij het zo goed volhield.

Bedankt, Frederiek heeft een heerlijke dag gehad. Ze werd gister wakker en zei:' zo, nu ben ik niet meer jarig, nu ben ik weer gewoon 2 jaar.'
Haha.
Ze loopt de hele dag in een roze tule rokje dat ze kreeg van mijn zusje, verkleedkleren, ziet er niet uit, maar ach, als je jarig bent geweest mag je het gewoon dragen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2014 08:57

Gefeliciteerd missf!

Hoe reageerde de 'oude 'school dat jullie naar een andere school gaan? Is de nieuwe school ook een refo school of gewoon protestants?

Aankomende zomer wordt onze oudste 6 en eigenlijk zouden wij zijn kinderfeestje na de zomer vieren. Helaas lig ik dan in de lappenmand dus het moet nog voor de zomervakantie. Heeft iemand nog tips voor een leuk feestje?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 jun 2014 09:17

Kadootjes geven en wat eten, dan zelf uitgezette speurtocht lopen, eindigen in de grootste speeltuin in de buurt...daar lekker laten gaan.

Je kan het extra aankleden door een piraten of wat dan ook speurtocht te laten noemen en een schat te verstoppen in de speeltuin en verkleden , maar dat hoeft allemaal niet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2014 09:40

De directeur begreep het helemaal, was het ook met ons eens (onze argumenten waarom we hem daar weghalen), de juf en IB'er voelden zich een beetje aangevallen, had ik het idee.
De nieuwe school is protestants, dat is wel een fijne bijkomstigheid, maar absoluut niet de reden dat we hem weghalen bij de refoschool, want dat wisten we van tevoren, dat we ons aan moesten passen.
Maar stiekem is het wel erg lekker dat ik gewoon weer broeken kan kopen, ook voor Frederiek.

Met Jurians feestje hebben we heel simpel maskers gemaakt, en verder wilden ze alleen maar spelen.
Nu het zomer is kun je ook een speurtocht door de buurt uitzetten misschien? Het hoeft nog niet zo bijzonder volgens mij, als ze 6 worden, dan zijn ze al snel tevreden :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2014 10:55

MissF schreef:Nou idd, als het zo makkelijk opgelost zou zijn, zou fijn zijn!
Knap dat hij het zo goed volhield.

Bedankt, Frederiek heeft een heerlijke dag gehad. Ze werd gister wakker en zei:' zo, nu ben ik niet meer jarig, nu ben ik weer gewoon 2 jaar.'
Haha.
Ze loopt de hele dag in een roze tule rokje dat ze kreeg van mijn zusje, verkleedkleren, ziet er niet uit, maar ach, als je jarig bent geweest mag je het gewoon dragen ;)

Leuk toch altijd he, pikt ze geen hoge hakken van je? :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2014 11:45

Ja hoor, ik ben de mijne regelmatig kwijt, gelukkig heb ik meer dan 2 paar ;) Ze wandelt er het liefst de hele dag op.

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 23 jun 2014 12:30

ajl, ik weet niet waar je woont, maar bij mij om de hoek zit een hele leuke speeltuin die niet heel duur is. en waar je volgens mij voor een euro per persoon naar binnen kunt.

thuis eerst beginnen met cadeautjes verstoppen en vinden, taartje eten, of maaltijd, en daarna naar een speeltuin?
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2014 12:42

Ik ben eigenlijk zo min mogelijk thuis. Bij elkaar zijn het 8 jongens en ik ben eigenlijk bang dat ze de tent afbreken.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 jun 2014 13:33

Gelijk naar een speeltuin gaan. Cadeautjes uitpakken, wat drinken, lekker laten spelen. Eventueel kan je nog wat (bal)spelletjes bedenken. Een broodje knakworst en hup weer naar huis. Je huis nog netjes, kinderen lekker moe en vies...
Moet het natuurlijk wel mooi weer zijn.
Dat vind ik altijd zo lastig. Je spreekt iets af, bedenkt een plan, gaat het regenen. Maar ja, dan vinden kinderen de binnenspeeltuin altijd nog erg leuk. Ben je alleen wel meer geld kwijt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 jun 2014 13:43

Volgens mij vinden kleuters alles nog leuk :-).

Hier was het kadootjes verstoppen en uitpakken, pannenkoekjes en wat andere dingetjes bakken met het gourmetstel met een ijsje na. Toen gingen ze buiten spelen (ik had wat spelletjes bedacht maar daar kwam het niet eens van, ze waren zo leuk aan het spelen). Daarna een plak cake versieren en met een snoepzakje naar huis. Niets bijzonders, maar reuzegezellig.

Volgende keer denk ik naar kinderboerderij met speeltuin erbij. Of naar het speelbos.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 jun 2014 20:35

Hier vorige week op 5e verjaardag van E cadeautjes gedaan, patat met knakworst gegeten, koekjes bakken, zelf potje beplakken met stickers en uiteindelijk nog even naar speeltuintje om de hoek (1 glijbaan, speelhuisje, 2schommels en verder zand). Wilde eigenlijk na t eten naar een grotere speeltuin iets verderop, maar ze gaven niet zulk mooi weer op en t zat steeds heel donker, vandaar het koekjesverhaal anders had ik dat overgeslagen, wat een gesmeer :oops: :mrgreen:

Ajl: je moet geopereerd worden? Niets 'ernstigs' hopelijk?

Fijn evelien dat er nu meer duidelijkheid is, hopelijk kunnen ze hem goed helpen!

Missf nog gefeliciteerd met F! Leuk dat ze t nu echt zo gaan beseffen he? Doordat E pas jarig was is R er ook best veel mee bezig.

Nog mensen met kids die 'niet goed' praten? R heeft een grote woordenschat, praat veel en kan alles duidelijk maken maar slist verschrikkelijk en kan bepaalde letters niet uitspreken: k, r, f, w, g.. vanaf welke leeftijd zou je eraan gaan denken om logopedie in te schakelen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 jun 2014 20:48

Al poosje niks gepost maar lees nog wel dagelijks mee ;-)

Dapper hoor koekjes bakken etc. met een kinderfeestje! Ik denk dat ik lekker voor iets buiten de deur zou kiezen al zijn zulke kleine kids al snel tevreden.

@ vpk: hoe oud is R. ook al weer? Ik dacht net zo oud als onze M.? 2,5 jaar? Hier heeft M. VVE indicatie voor het onduidelijk praten. Ze hadden het ook al over logopedie maar ik vind hem daar nog veel te jong voor.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jun 2014 21:45

hier een feestje, kort maar krachtig :) max anderhalf tot 2 uur.. lang zat voor 6/7 jarigen.. en als je nu al begint met uitjes.. wat moet je wel niet doen als ze straks 12 worden!

Hier ook bekend met de oren! trouwens ben ik nu benieuwd of hij gehoorverlies heeft door de hoeveelheid buisjes en ontstekingen!

nog anderhalve week... dan is het hier al lang leve de zomervakantie!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jun 2014 22:10

Hier worden de kids op school gescreend door een logopedist als ze (bijna) 5 zijn. Timon sprak vorig jaar de 's' niet goed uit, logopedist gaf aan dat hij eigenlijk nog te jong was voor een doorverwijzing. We kregen wel wat oefeningen mee naar huis (die we eigenlijk nooit gedaan hebben :oops: ). Inmiddels is het bij hem vanzelf wel overgegaan.

Feestje: toen Timon 6 werd hebben we een feestje rond het thema 'ridders' georganiseerd. Kids hebben toen samen met manlief een houten zwaard in elkaar getimmerd en een houten schild beschilderd. Verder had ik wat spelletjes voor in huis verzonnen ('kussendans', alternatief voor stoelendans ;)), en een verkleedspelletje met ridderkleren bijvoorbeeld. Gelukkig was het goed weer dus konden ze nog even buiten gaan voetballen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jun 2014 09:48

@ juffiejuf: R wordt blew in september 3. Ben met 2 jaar voor t laatst met haar bij t cb geweest dus er wordt verder ook niet naar gekeken ofzo.. zal met 3 jaar wel weer moeten, dan maar eens aankaarten.. wat houdt die VVE indicatie in?
Hoe gaat het verder bij jullie? En met je jongste?

@haai: dus 5 is eigenlijk te jong voor logo? Ok, dan hoeft ze met 3 vast ook nog niet.. :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”