Waar komt de donkere huidskleur vandaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Waar komt de donkere huidskleur vandaan?

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2014 12:22

hettys schreef:Als je ervan uit gaat dat Adam en Eva blank waren en blauwe ogen hadden tenminste...

Ik denk juist dat de eerste mensen een donkere huid en donkere ogen en dat mensen in de loop van de evolutie hun pigment zijn verloren.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 jun 2014 12:56

Lalage schreef:
Ik denk juist dat de eerste mensen een donkere huid en donkere ogen en dat mensen in de loop van de evolutie hun pigment zijn verloren.

sinds we weten dat de blanke huid een aanpassing is aan de koeler klimaat lijkt me dat wel zeker, zelfs als je evolutie afwijst.
Maar ja, we weten ook, door genetische studies dat mensen hun oorsprong in Afrika hebben..
Ook gif is geschapen.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 25 jun 2014 12:48

hettys schreef:sinds we weten dat de blanke huid een aanpassing is aan de koeler klimaat lijkt me dat wel zeker, zelfs als je evolutie afwijst.
Maar ja, we weten ook, door genetische studies dat mensen hun oorsprong in Afrika hebben..

Werden ze dan donker door de fellere zon?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 25 jun 2014 19:02

Spreeuw schreef:Werden ze dan donker door de fellere zon?

Als je met een groep mensen duizenden jaren, generatie na generatie, ergens leeft waar je een betere overlevingskans hebt als je beschermd ben tegen de zon, dan zullen steeds de donkerste mensen het best in staat zijn om hun genen door te geven aan een nieuwe generatie. Zo wordt de hele groep dus steeds donkerder.

Ziekten zoals huidkanker komen minder voor als je donker bent in de felle zon. Wie overlijdt krijgt geen kinderen meer, en kan dus z'n genen niet doorgeven. Wie overleeft dankzij die iets donkerder huid, krijgt wel kinders, die logischerwijs ook een beetje donker zijn.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”