Een onbekende aanspreken na afloop van de kerkdienst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Een onbekende aanspreken na afloop van de kerkdienst

Berichtdoor Spreeuw » 19 jun 2014 23:05

Ik weet dat het in sommige kerkelijke gemeenten gebruikelijk is om mensen die men nog nooit eerder in de kerkdienst heeft gezien, na afloop van de dienst aan te spreken. Hen wordt bijvoorbeeld de vraag gesteld of ze zijn overgekomen naar hun gemeente. Soms wordt de vraag ook al voor de dienst gesteld. Is dit een goede manier van betrekken op de kerkelijke gemeente?

EdW
Mineur
Mineur

Re: Een onbekende aanspreken na afloop van de kerkdienst

Berichtdoor EdW » 19 jun 2014 23:38

Als iemand vreemd is in de kerkdienst, is het minste dat je kunt doen toch die persoon begroeten, zodat hij/zij zich welkom voelt (zonder jezelf of je gemeente op te dringen uiteraard, maar dat spreekt vanzelf).
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jun 2014 09:56

Ik neem niet aan dat iemand meteen lid wordt, als hij/zij een kerkdienst bezoekt, meestal komen ze een aantal keren.
Je kunt hen i.i.g. vriendelijk begroeten en als je ziet dat iemand geen Bijbeltje heeft, hem er eentje ter hand stellen. Niet iedereen stelt prijs op aanspreken. Het is een kwestie van "aftasten", wat iemand wil. Maar ga alsjeblieft niet miepen als er vaste plaatsen zijn en er zit een gast op je plek.
Dat is iets wat je nogal eens ziet en dat is echt heel vervelend.
Een vast plaatsje is geen recht!

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jun 2014 18:52

schelpje3 schreef: Maar ga alsjeblieft niet miepen als er vaste plaatsen zijn en er zit een gast op je plek.
Dat is iets wat je nogal eens ziet en dat is echt heel vervelend.
Een vast plaatsje is geen recht!

=D> :lol:

Ohja, ik spreek ook wel onbekenden aan als ik ze zie :mrgreen:

Terug naar “Archief”