Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Isa (Jezus): een profeet in de Koran

Berichtdoor rotterdam » 16 jun 2014 18:28

Spreeuw schreef:
Het gaat inderdaad veel te ver als je Gods Woord gelijkstelt aan de Koran.
Maar bepaalde gedeelten in de Koran komen wel aardig overeen met de Bijbel, bijvoorbeeld de schepping. Zou dat als christen niet wat herkenning kunnen oproepen als je met een moslim praat? Het lijkt me niet effectief wanneer je alleen maar roept dat de Koran een leugen is en de Bijbel wel absolute waarheid, hoewel dat zo is. Het is echter beter om dit niet meteen te roepen, maar een open dialoog met moslims aan te gaan.

Goede insteek Spreeuw, de schepping, Noach, Abraham, de profeten, Jezus.
Nog een tip lees of nog beter zing de psalmen met een moslim.
Er zijn prachtige berijmingen en het Frans.

Psalm 91 ;

Qui en la garde du haut Dieu
Pour jamais se retire,
En ombre bonne et en fort lieu
Retiré se peut dire.
Conclu donc en l’entendement,
Dieu est ma garde seure,
Ma haute tour et fondement,
Sur lequel je m’asseure.

Hij, die op Gods bescherming wacht,
Wordt door den hoogsten Koning,
Beveiligd in den duistren nacht,
Beschaduwd in Gods woning.
Dies noem ik God, zo goed als groot
Voor hen, die op Hem bouwen,
Mijn burg, mijn toevlucht in den nood,
Den God van mijn betrouwen.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 16 jun 2014 20:34

Ineke-Kitty zeilt met een boog om mijn posting heen. Het is dus geen echt antwoord. Bovendien: nergens stel ik de Koran op één lijn met de Bijbel. Wat ik heb willen aantonen, is, dat bepaalde kenmerken in de Koran, die wij verafschuwen, evengoed in de Bijbel voorkomen. Ik heb enkele voorbeelden gegeven, onder meer, maar als je het niet wil zien, zie je het ook niet en lees je vervolgens slecht, wat dan weer gevolgd wordt door een omtrekkende beweging in de reactie. Het blijft voor vele gelovigen moeilijk, te erkennen, dat het zo is, wat ik stelde. Van medegelovigen verwacht ik meer eerlijkheid en openheid.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 16 jun 2014 20:42

rotterdam schreef:
Goede insteek Spreeuw, de schepping, Noach, Abraham, de profeten, Jezus.
Nog een tip lees of nog beter zing de psalmen met een moslim.
Er zijn prachtige berijmingen en het Frans.

Psalm 91 ;

Qui en la garde du haut Dieu
Pour jamais se retire,
En ombre bonne et en fort lieu
Retiré se peut dire.
Conclu donc en l’entendement,
Dieu est ma garde seure,
Ma haute tour et fondement,
Sur lequel je m’asseure.

Hij, die op Gods bescherming wacht,
Wordt door den hoogsten Koning,
Beveiligd in den duistren nacht,
Beschaduwd in Gods woning.
Dies noem ik God, zo goed als groot
Voor hen, die op Hem bouwen,
Mijn burg, mijn toevlucht in den nood,
Den God van mijn betrouwen.

De overeenkomst is dat het gaat om dezelfde personages, het verhaal er omheen is vaak totaal verdraaid.
Denk alleen maar al aan welke zoon Abraham bereid was om te offeren. Ismael of Izaäk.
De diepere consequentie hiervan is dat de bijbel hiermee als een leugen wordt afgedaan, en ook daadwerkelijk vervalst genoemd wordt. Vind je het erg dat ik dan niet schijnheilig met ze ga zingen?
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 17 jun 2014 07:46

Ayla schreef:Vind je het erg dat ik dan niet schijnheilig met ze ga zingen?

Vind ik dat erg ? Da's een moeilijk vraag. Ik kan en wil niet oordelen wat jij al dan niet moet doen.
Dus niet erg, wel jammer.
Jammer dat je een woord als "schijnheilig" koppelt aan iets wat ik met de beste intenties doe.

Wat dan ? Verschillen benoemen ? Bekvechten ? In gesprek met moslims dunkt mij psalmen zingen en betere optie. Zeker een beter beginpunt voor een gesprek.

Daarbij Ayla, weet je, de Bijbel zegt overduidelijk ;

Zegent en vervloekt niet / Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden / Hebt het goede voor met alle mensen. / Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Ik vind de benadering van de apostel Paulus in Handelingen 17 groots " Mannen van Athene! Ik merk dat u in alle opzichten zeer godsdienstig bent."
Dan gaat hij vertellen. Aan het eind zeggen sommigen "‘Daarover moet u ons een andere keer nog maar eens vertellen." En dat maak ik ook wel eens mee.

Dus in mijn geval ervaar ik dat niet als schijnheilig.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2014 17:06

hettys schreef:Net zoals in de bijbel. Daar wordt geen abrogatie toegepast maar interpretatie. Of gewoon negeren.
Wat ook gedaan wordt is tot in het absurde door te redeneren om het kloppend te krijgen. In het nieuwe testament overlijdt Judas op 2 verschillende manieren. Dan moeten er dus 2 verhalen samengevoegd worden die niet te combineren zijn.
(matt 27: vers 3 t/m 9 en
hand. 1 vers 18 t/m 21)

Ayla schreef: Die verhalen zijn wel te combineren, en ik hoop dat je begrijpt wat abrogatie inhoudt:
Dat Allah zelf van gedachten is veranderd over talloze zaken.

In begrijp wel wat abrogatie inhoudt, maar daar heeft de bijbelse God net zo goed last van. Die krijgt spijt, veranderd van gedachten en de bijbel staat vol tegenstellingen. God krijgt spijt dat hij de mensen heeft geschapen, vermoord ze allemaal, compleet met kinderen en dieren, en zegt dan dan hij dat nooit meer zal doen omdat het toch geen zin heeft.

Kijk in je bijbel en vergelijk eens 2 Sam 24 met 1 kronieken 21. Wie zette David aan voor een volkstelling? God of Satan? Lees die verhalen eens zorgvuldig en zeg dat dat wat God in de bijbel doet volkomen logisch is.

Beste Ayla. Ik lees echt geen enkele tekst waarin staat dat Moslims andersgelovigen moeten uitroeien. Ongelovigen moeten naar de hel, precies zoals de bijbel leert. Ik kan nu ook een hele serie teksten gaan plaatsen over de poel van vuur waarin ongelovigen volgens het christendom recht op hebben.

Of wie er volgens het OT allemaal gestenigd moeten worden vanwege hun geloof. Die heb ik al eerder gepost en kan dat gerust nog es doen. Op de sabbath hout sprokkelen? publiekelijk stenigen.

Deut 17
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, 3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, 4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden, 5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt. 6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende. 7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

Ayla schreef:Hettys, meen je dit? Heb je de teksten die ik heb geplaatst echt gelezen? Zou je misschien kunnen zeggen hoe jij het dan interpreteert?

Ik heb ze er nog es bijgehaald:

5.72-75. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is? De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vََoor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

Precies wat in het NT ongelovigen zal overkomen. Een poel van vuur. Het gehenna, hoe het ook genoemd wordt. Het christendom leert een eeuwige straf, volgens sommigen, krijgen de islamieten dat ook na hun dood?

3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

Ik denk dat, buiten het boeddisme alle geloven zoiets wel denken: Wie Jezus niet aanneemt gaat naar de hel, enzovoorts.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

Als ik niet bevriend ben met mijn buren, ben ik dan van plan ze uit te roeien?

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

Tja, die hel weer. Dat is is heel christelijks.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Bestrijden met wat? met een zwaard? of met woorden?

59. Zeg: "O, mensen van het Boek [=christenen en joden], gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn." Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Ik lees daar nog steeds geen oproep tot uitroeiing.

En zie ook de hadith:

Sahih Muslim (sahih betekent betrouwbaar, want niet alle hadiths zijn betrouwbaar, maar van muslim en Bukhari worden gezien als de hoogste graad van betrouwbaar: sahih)

19.4366 Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.

zoals in: verjagen?

The Prophet said, "Every child is born with a true faith of Islam (i.e. to worship none but Allah Alone) and his parents convert him to Judaism or Christianity or Magianism, as an animal delivers a perfect baby animal. Do you find it mutilated?"

Sahih Muslim 153:
By Him in Whose hand is the life of Muhammad, he who amongst the community of Jews or Christians hears about me, but does not affirm his belief in that with which I have been sent and dies in this state (of disbelief), he shall be but one of the denizens of Hell-Fire.

Sahih Muslim 2767 b: No Muslim would die but Allah would admit in his stead a Jew or a Christian in Hell-Fire.

HM. weer die hel.

Ayla schreef:Ik denk dat Ineke-Kitty al voldoende antwoord heeft gegeven op je vraag waarom dat niet wordt toegepast. En ja ik vind het zelf ook bizar dat het er staat en ga ook niet zeggen dat ik dat minder erg vind dan in de islam, het verschil voor mij is echt dat Jezus ons gebiedt dat niet te doen.

Nee. dat heeft ze totaal niet. Met de zogenaamde bedelingenleer kun je niet goedpraten dat God in het OT slavernij nog prima vond, kinderen geslagen moesten worden (alsof die kinderen totaal anders waren dan nu) dat vrouwen dubbel zo vies waren dan mannen enzovoorts. De bedelingenleer is een smoes. Het is gewoon hetzelfde als: vroeger was mijn God nog gewelddadig, jaloers, racistisch, heerszuchtig enzovoorts, maar door de bedelingen is Hij ineens liefde geworden.

Overigens: dreigen met de hel is typisch christelijk, dat kom je juist in het OT weer niet tegen. Dus de ellende heeft zich verplaatst van de aarde naar de hel.

Wat je WEL kunt zeggen, en ik pleit daarvoor:

De bijbel is geschreven in een totaal andere culturele setting dan we nu meemaken in Nederland. We hebben te maken met een tijdsgeest en een ander godsbeeld die sommige moslims nog niet hebben doorgekregen.
Dat is dus de tijdsgeest die nog geen vat heeft op radicale moslims, maar wel op de meeste moslims. Nog maar 200 jaar geleden werd de bijbel ook veel gewelddadiger uitgelegd dan nu. en dat ruim na de verlichting!
alles heeft te maken met cultuur, en niet met teksten.

Ayla schreef:Bedoel je dat het je sterk lijkt dat ik de islam heb verlaten of bedoel je iets anders?

Het lijkt me sterk dat je ex=moslima bent en christelijk geworden omdat de bijbel veel vredelievender is.

Ayla schreef:Genocide is volgens artikel 2 van het Genocideverdrag:

'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.

(a) het doden van leden van de groep;
(b) het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep;
(c) het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging;
(d) het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen;
(e) het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een
andere groep.'

Wat wil je daarmee zeggen? De Kanaänieten dienden volledig uitgeroeid te worden..

Ayla schreef:In de islam wordt opgeroepen om joden en christenen te vermoorden, sterker nog, de natuur zal ze op de dag des oordeels een handje helpen:

“The Last Hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews. The Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: ‘Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him;’ but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.” Sahih Muslim 41.6985

Dus ik zou zeker willen stellen dat er in de islam wordt opgeroepen tot genocide.
Even voor de duidelijkheid: dit betekent niet dat alle moslims daarmee instemmen!!!

een cryptische tekst. zowel de bijbel als de koran wensen andersgelovigen naar de hel of gewoon dood.

Luc 17:
Het zou beter voor hem zijn als hij met een molensteen om zijn nek in zee werd geworpen dan dat hij ook maar een van deze geringen ten val zou brengen.

Feitelijk vindt ik dit een vreselijke discussie: Ik heb nog ergerderder teksten, joepie! Dat is eigenlijk mijn bedoeling helemaal niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat religie de basis kan zijn van heel erg veel geweld, als je teksten verkeerd interpreteert. Zowel met de bijbel als met de koran in de hand kan je zo hele bevolkingsgroepen:
-Afkeuren
-doodschieten.
-verbannen
-verjagen
-naar de hel ermee.

enz.

Er zijn op dit forum zat mensen te vinden die zeker weten dat elke andersgelovige eeuwig zal branden in de hel. Dat is een zeer christelijke gedachte. Niet iets unieks in de koran ofzo.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 jun 2014 17:46

hettys

Je blijft ontkennen dat wij nu in de bedeling der genade leven, wat jij betitelt als "een smoesje".
De Here Jezus roept NERGENS op tot geweld, in tegenstelling tot de Koran.

Ik reageer uitsluitend omdat je mijn naam weer eens betrekt in je "betoog" , anders zou ik het volkomen genegeerd hebben .

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2014 18:46

ineke-kitty schreef:hettys

Je blijft ontkennen dat wij nu in de bedeling der genade leven, wat jij betitelt als "een smoesje".

Ik reageer uitsluitend omdat je mijn naam weer eens betrekt in je "betoog" , anders zou ik het volkomen genegeerd hebben .

Het is dat Ayla je naam noemde, anders zou ik ook niet meer gerefereerd hebben richting jou.

-christenen geloven in de drie-eenheid.
-God, Jezus en de HG
-God is de vader, de god van de joden, die Jezus ook aanbad.
-dat is de God van het Oude testament.
-dus is Jezus een deel van de God van het Oude-testament.
-een nieuwe bedeling kan het karakter van die God niet veranderen.

Wie beweert dat de God van het Oude Testament onze God is, zal moeten inzien dat die God slavernij goedkeurde, vrouwen vies vond en vond dat kinderen geslagen moesten worden. slaven ook trouwens. En jaloers en veranderlijkheid was.
Er is dus niet alleen een andere tijd ingegaan, maar ook is God veranderd.

Nou. de God van sommige islamitische mensen is nog niet veranderd, loopt dus een paar honderd jaar achter met die van jou.
Want slechts 200 jaar geleden geloofde alle christenen nog dat de Oudtestamentische god niet was veranderd van karakter, al leven we nog zo in een genadetijd. Dat jij dat nu wel gelooft is persoonlijk, wie weet ingegeven door je opvoeding.

Voor veel islamitische mensen zijn de tijden al wél veranderd, die geloven in de teksten die vrede zoeken. Maar ja, als je, bijbels gezien volkomen onterecht, vindt dat de Islam een antichrist is, dan zie je dus al die vredelievende moslims ook al als de antichrist.

en dat lijkt me ook erg onterecht.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jun 2014 09:54

hettys: "een nieuwe bedeling kan het karakter van die God niet veranderen"

Dat is nu precies het misverstand wat hier geschetst wordt.
Gods karakter is niet veranderd, maar wel Zijn handelen in tegenstelling met de vorige bedeling, namelijk de bedeling van de wet.
Gods plan met Israel, de Gemeente en de volkeren liggen besloten in de verschillende bedelingen.
God verandert geenszins, echter WEL Zijn handelen, en dat is een wezenlijk verschil.

Het heeft dus volstrekt NIETS te maken met het "karakter" van God.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2014 10:08

ineke-kitty schreef:hettys

Ik weet dat je een hekel aan moslims hebt, maar probeer de mens achter de religie nou eens te doorgronden, want God ziet het hart aan. Verder heb ik je al eerder geadviseerd het NT eens te lezen en tot mijn geveinsde verbazing heb je dat niet gedaan. :roll:

Dat Jezus niet oproept tot geweld is slechts jouw mening en ik weet niet waar je die op baseert.

'En wie geen zwaard heeft, laat die zijn bovenkleed verkopen en er een kopen.' (Luk 22,36)

'Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.' (Mat 10,34)

Openbaring 19
11 En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard, en Hij Die daarop zat, werd getrouw en waarachtig genoemd. En Hij oordeelt en voert oorlog in gerechtigheid.
12 En Zijn ogen waren als een vuurvlam en op Zijn hoofd waren vele diademen. Hij had een naam, die opgeschreven was, en die niemand kent dan Hijzelf.
13 En Hij was bekleed met een in bloed gedoopt bovenkleed, en Zijn naam luidt: Het Woord van God.
14 En de legers in de hemel volgden Hem op witte paarden, gekleed in fijn linnen, wit en smetteloos.
15 En uit Zijn mond kwam een scherp zwaard, opdat Hij daarmee de heidenvolken zou slaan. En Hij zal hen hoeden met een ijzeren staf. En Hij treedt de wijnpersbak van de wijn van de grimmige toorn van de almachtige God.
16 Er stond op Zijn bovenkleed en op Zijn dij deze naam geschreven: Koning der koningen en Heere der heren.

Indien dit mijn site was had ik je gebanned vanwege het verspreiden van haat en valse religie, zonder blikken en blozen had ik dat gedaan.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jun 2014 10:29

mohamed

Gelukkig is het inderdaad niet jouw site.

Overigens haat ik geen mens, en daarmee dus ook de moslim niet.
Ik haat de leer van de Islam, en dat is een wezenlijk verschil.

En dat God straks een oordeel zal vellen over de goddeloze mensheid, staat buiten kijf, en een ieder die kennis heeft van het profetisch Woord weet dat.

Het is je blijkbaar ontgaan, dat wij NU in de genadebedeling leven, waarin God een ieder [nog] de gelegenheid geeft tot bekering te komen in Christus Jezus tot behoudenis ten eeuwigen leven.
Maar EENS houdt Gods geduld met de mensheid op inderdaad.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2014 11:05

Wees daar ook maar blij om, want dan had je een andere hobby moeten zoeken. Meer wijsheid van een PVV stemmer verwacht ik toch al niet. Ik doe mijn zegje en negeer je verder maar weer.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 11:40

ineke-kitty schreef:
Overigens haat ik geen mens, en daarmee dus ook de moslim niet.
Ik haat de leer van de Islam, en dat is een wezenlijk verschil.
.

Iemand zei eens tegen mij "ik heb geen hekel aan jou maar die Jezus van jou, die haat ik".

Weet je dat ik dat veel erger vond ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jun 2014 12:07

Wat inderdaad veel erger is, is dat de Here Jezus Christus vergeleken wordt met de Isa van de Islam.
De "jezus" die ZIJ verwachten is toch echt een heel andere dan de Here Jezus Christus uit de Bijbel.
Ik heb al eerder een hadith geciteerd uit de verzameling van Sahih Muslim en ga dat niet weer herhalen, maar "erger" is het zeker.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 18 jun 2014 22:19

Slecht begrepen, die passage over Jezus die het zwaard zou brengen. Dat zou in enorme tegenspraak met andere uitspraken zijn. Nee, het was geen doel, dat Jezus het zwaard zou brengen, maar een gevolg van zijn komst en zijn leer. Weer een voorbeeld, dat door een slechte vertaling iets geheel verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 jun 2014 22:46

jaapo schreef:Slecht begrepen, die passage over Jezus die het zwaard zou brengen. Dat zou in enorme tegenspraak met andere uitspraken zijn. Nee, het was geen doel, dat Jezus het zwaard zou brengen, maar een gevolg van zijn komst en zijn leer. Weer een voorbeeld, dat door een slechte vertaling iets geheel verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Daar heb je gelijk in denk ik.
Dat zwaard splijtte. ging dwars door families heen, staat er ook.
Dat doet het nog steeds.
Figuurlijk dan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”