Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 17 jun 2014 15:36

meribel schreef:Ja, ik krijg er gewoon blaren van, en nu maar hopen dat het helpt voor de belgen,
En ach, anders is het vast voor morgen,
Robin van Persie is diegene van de mooie zweefduik, of snoekduik....hoe wil je het noemen,
In ieder geval degene die die ons terug in de wedstrijd bracht,
En ik heb dus een spaanse collega ( gniffel.. ) die stuurde (. Lol ) een smsje aan iedereen toen ze met 1 nul voor stonden..l..l :lol: :lol: :lol:
Oh, ik lig er nog van in een deuk :lol:

Dat jij je, als christen, zo in de ban laat brengen door een spelletje, dat je zelfs een bezwerende handeling verricht. Triest.

(Het duimen is een bezwerende handeling, bedoeld om het lot gunstig te stemmen, en een gewenste afloop te bevorderen. Aangezien er geen oorzaak en gevolg kan worden vastgesteld (het duimen kan niet worden gezien als de werkelijke oorzaak van een gunstige afloop), betreft het een in wezen magische handeling; er wordt een symbolisch verband gelegd)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 jun 2014 15:40

Ach welnee,
Duimen draaien is natuurlijk bedoeld spreekwoordelijk, begreep je dat niet?
Net zoiets als 'fingers crossed'
Maar dan in het nederlands.

Nee hoor. Bezwerende handelingen doe ik niet aan.

( behalve dan mijn oranje bh, als ik die aan heb tijdens de wedstrijd kúnnen ze niet verliezen :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door meribel op 17 jun 2014 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jun 2014 15:41

schelpje3 schreef:Dat jij je, als christen, zo in de ban laat brengen door een spelletje, dat je zelfs een bezwerende handeling verricht. Triest.

Weet je wat ik triest vind, dat jij je met je afkeer je nog drukker maakt om voetbal dan alle andere mensen hier. En je drukte is ook nog eens negatief ipv positief zoals andere deelnemers in het topic.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 jun 2014 15:42

zou dit ons verder helpen trouwens?

Niet al te druk om maken hoor Faramir, een ieder is welkom in dit topic, en wie het aanklikt die heeft blijkbaar interesse.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 jun 2014 15:46

Wat zou het toch vreemd zijn, als ik voor mijn nuttige baan hetzelfde gigantische salaris zou krijgen, als die voetballers.
En als ze hele straten zouden versieren, omdat ik naar mijn werk ga.
En heel het land juichte als ik 1,5 goed mijn best deed op mijn werk.
En iedereen er nog dagen lang blij om was.
Omdat ik toch een Nederlander ben die de Nederlandse oude mensen verzorg, die het zelf niet meer kunnen. :-oo

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 jun 2014 15:50

dat zou toch heerlijk zijn?
Maar als je in de zorg werkt, wat ik begrijp uit je tekst, en ik werk ook in de zorg....dan weet je dat we op kleine schaal ook mensen heel blij maken. Zij doen dat op grote schaal....ja totdat het feestje over is natuurlijk..

En we het weer proberen te vergeten omdat het toch niet lukte.

daarom vieren we het maar vast van te voren 8)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 jun 2014 15:56

meribel schreef:dat zou toch heerlijk zijn?
Maar als je in de zorg werkt, wat ik begrijp uit je tekst, en ik werk ook in de zorg....dan weet je dat we op kleine schaal ook mensen heel blij maken. Zij doen dat op grote schaal....ja totdat het feestje over is natuurlijk..

Hoewel België dit jaar meedoet zijn mijn Belgische vrienden andere jaren jaloers op ons saamhorigheidsgevoel rond de wedstrijden.
Fries, Limburger, Feyenoorder of Ajacied, deze week maakt het niks uit.
Misschien een reden om dankbaar over te zijn?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 jun 2014 15:59

Bambi schreef:Wat zou het toch vreemd zijn, als ik voor mijn nuttige baan hetzelfde gigantische salaris zou krijgen, als die voetballers.
Omdat ik toch een Nederlander ben die de Nederlandse oude mensen verzorg, die het zelf niet meer kunnen. :-oo

Geef je dit soort commentaren ook rond Koningsdag?
Dat, en dit, zijn volksfeesten. Als je niks met voetbal hebt kun je nog steeds genieten van de sfeer, net zoals een republikein op koninginnedag/koningsdag toch lekker op de rommelmarkt kan struinen...
Geniet ervan, zonder al die negatieve emotie ;-)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 jun 2014 16:00

meribel schreef:dat zou toch heerlijk zijn?

Als ik maar een heel klein sikkepitje van die waardering zou hebben gehad, had ik nu vast geen Burn-out.
Maar dat is nu net de clou, degenen die het hardst juichen om het Nederlands elftal, zijn vaak degenen die hun collega's op de werkvloer het hardste de grond intrappen.
Of het zijn van bovenaf degenen, die de werkdruk in de zorg vergroten.

God liefhebben boven alles en juichen om Zijn daden, is onze taak.
Je naasten liefhebben als jezelf en er zorg voor dragen dat de mensen genoeg draagkracht hebben om dat te kunnen doen, is de taak van de overheid.

In dit perspectief, is het vrij kortzichtig en onzinnig, dat hele voetbalgebeuren.
Als je blij bent en er dagen blij om blijft, omdat een voetbalclub wint, mis je toch echt iets in je leven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 jun 2014 16:04

Faramir schreef:Weet je wat ik triest vind, dat jij je met je afkeer je nog drukker maakt om voetbal dan alle andere mensen hier. En je drukte is ook nog eens negatief ipv positief zoals andere deelnemers in het topic.

Goed lezen en geen dingen over mij beweren die niet waar zijn [-X
Ik heb geen afkeer van het spelletje, 2 kinderen van mij beoefenen deze sport, omdat ze er gewoon lol in hebben en om hun conditie op te krikken.
Waar ik tegen ageer, en blijf ageren, omdat het hier christenen betreft, hoe kun je zo naief zijn of je in de volledige ban laten brengen, dat je je tot magische (dus misschien wel duivelse) bezweringen laat verleiden? Al dan niet voor de lol, zogenaamd, spreekwoordelijk.
Dan ben je van het padje af, en kan God Zijn aangezicht verbergen!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 jun 2014 16:14

Bambi schreef:Als ik maar een heel klein sikkepitje van die waardering zou hebben gehad, had ik nu vast geen Burn-out.

Geloof me: ik heb die waardering in mijn werk wél altijd gekregen.
En ben ook ten onder gegaan aan een behoorlijke Burn-Out...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 jun 2014 16:14

StillAwake schreef:Fries, Limburger, Feyenoorder of Ajacied, deze week maakt het niks uit.
Misschien een reden om dankbaar over te zijn?

meribel schreef:En ik heb dus een spaanse collega ( gniffel.. ) die stuurde (. Lol ) een smsje aan iedereen toen ze met 1 nul voor stonden..l..l :lol: :lol: :lol:
Oh, ik lig er nog van in een deuk :lol:

:-oo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 16:22

Bambi schreef:Wat zou het toch vreemd zijn, als ik voor mijn nuttige baan hetzelfde gigantische salaris zou krijgen, als die voetballers.

Hoewel ik je opmerking wel begrijpen kan, is die wars van enig economisch inzicht. Zodra jij tienduizenden mensen bereid weet te krijgen om een seizoenskaart te kopen om jou aan het werk te zien, dan zal je hetzelfde salaris krijgen als een prof voetballer.

Wat je doet is zeer nuttig werk, dat staat buiten kijf en het zou wel een keer aardig zijn als de straten om al het dankbare werk versierd werden. Dat zal helaas niet lukken maar een applaus krijg je wel!

|:)| |:)| |:)|

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 jun 2014 16:26

mohamed schreef:Hoewel ik je opmerking wel begrijpen kan, is die wars van enig economisch inzicht. Zodra jij tienduizenden mensen bereid weet te krijgen om een seizoenskaart te kopen om jou aan het werk te zien, dan zal je hetzelfde salaris krijgen als een prof voetballer.

En de stadions kloppen bij de gemeentes of sponsors aan, ook door dat geweldige economische inzicht zeker?
Zonder die sponsors, hadden ze dat geweldige salaris niet.
En als je dan beseft dat sponsorgeld aftrekbaar is van de belasting, dan weet je wel wie uiteindelijk het salaris betaalt.
mohamed schreef:Wat je doet is zeer nuttig werk, dat staat buiten kijf en het zou zeer terecht zijn als de straten erom versierd werden. Dat zal helaas niet lukken maar een applaus krijg je wel!

|:)| |:)| |:)|

Dankejwel. 8-[

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jun 2014 16:45

mohamed schreef:Hoewel ik je opmerking wel begrijpen kan, is die wars van enig economisch inzicht. Zodra jij tienduizenden mensen bereid weet te krijgen om een seizoenskaart te kopen om jou aan het werk te zien, dan zal je hetzelfde salaris krijgen als een prof voetballer.

Bambi schreef:En de stadions kloppen bij de gemeentes of sponsors aan, ook door dat geweldige economische inzicht zeker?

Natuurlijk, want dan verdienen ze des te meer. Het is allemaal zakelijk en geen liefdadigheid.
Bambi schreef:Zonder die sponsors, hadden ze dat geweldige salaris niet.
En als je dan beseft dat sponsorgeld aftrekbaar is van de belasting, dan weet je wel wie uiteindelijk het salaris betaalt.

De commercie heeft inderdaad invloed op de salarissen van de voetballers. Wellicht zou het een idee zijn om een soort Balkenendenorm in de voetballerij te stellen van 4000 euro per maand. En alle commerciële activiteiten aangaande voetbal verbieden.

Terug naar “Archief”