Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:
Ra, ra, wie DAT zal zijn.
elbert schreef:@rotterdam: wel bronvermelding geven: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=52350
ineke-kitty schreef:
Ra, ra, wie DAT zal zijn.
ineke-kitty schreef:Hij, de Mahdi, zal een directe nakomeling van Mohammed zijn, zoals wel degelijk een Hadith zegt:
" De profeet [ Mohammed] zei: De Mahdi zal uit mijn geslacht zijn, uit de nakomelingen van Fatimah [ een van de vrouwen van Mohammed]".
De Shi-ieten noemen hem de Twaalfde Imam, die volgens hen in het jaar 940 in "de grote verborgenheid" gegaan is.
Hij zal terugkeren als de Mahdi, die "wraak zal nemen op de vijanden van Allah".
De voormalige premier van Iran, Ahmadinejad [ AhMAHDInejad ] ziet zichzelf als een voorloper van de Mahdi.
Hij zei ergens in 2006: " Het hoofddoel van onze revolutie is de weg te banen voor de wederkomst van de Twaalfde Imam, de Mahdi".
ineke-kitty schreef:De komst van de Mahdi is voor de MEERDERHEID van de Islamieten een feit.
Ga het boek van Sheik Mohammed Hisham Kabbani , "The Approach of Armageddon? An Islamic Perspective" [2003] maar eens lezen.
Hij zegt over de messiasverwachting in de Islam in bovengenoemd boek het volgende:
"Joden wachten op de Messias, Christenen wachten op Jezus en Moslims wachten op beiden, op de Mahdi en op Isa [= de Islamitische Jezus]."
ineke-kitty schreef:rotterdam
Ik heb niets met een ds. zoals meneer Hendrikse die niet eens in God gelooft, dat beide heren theoloog zijn, zegt mij niets.
Sheik Mohammed Kabbani, is de voorzitter van de Islam Hoogste Raad van Amerika, en zal dus wel enige autoriteit bezitten wat de komst van de Mahdi betreft.
Het gaat hier niet over of "de" christen of "de" moslim niet zou bestaan, maar over de komst van de Mahdi, die door alle moslim-groeperingen wordt verwacht.
ineke-kitty schreef:De komst van de Mahdi is voor de MEERDERHEID van de Islamieten een feit.
Ga het boek van Sheik Mohammed Hisham Kabbani , "The Approach of Armageddon? An Islamic Perspective" [2003] maar eens lezen.
Hij zegt over de messiasverwachting in de Islam in bovengenoemd boek het volgende:
"Joden wachten op de Messias, Christenen wachten op Jezus en Moslims wachten op beiden, op de Mahdi en op Isa [= de Islamitische Jezus]."
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten