De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 22:24

ineke-kitty schreef:rotterdam

Hahahahaha. Ik zie dat ie al vriendjes is met Mark Rutte, komt DAT even goed van pas.

Wat een slimmerik is die man toch, zich "geliefd" maken door heel de wereld.
Precies de strategie van de antichtist.

Uw waarheid is voor mij een bizarre grap #-o

AMMAN — HRH Prince Hassan on Saturday was presented with the Roosevelt Foundation Four Freedoms Award Freedom of Worship Medal in Middleburg, southwest of the Netherlands.

The medal was presented to the prince by James Roosevelt Jr., grandson of former US president Franklin Delano Roosevelt, in recognition of his “longstanding commitment to the improvement of mutual understanding between the Islamic and Western worlds, and enhancing dialogue between Muslims, Christians and Jews”.

HRH Princess Sarvath attended the ceremony, according to a statement from Prince Hassan’s office.

King Willem-Alexander and Queen Maxima of the Netherlands, Princess Beatrix and Dutch Prime Minister Mark Rutte were also among the attendees.

Presenting the Medal to Prince El Hassan, James Roosevelt Jr. said: “Throughout all of [your] efforts you have remained steadfast to your belief that we must enter into a dialogue between ourselves and the other, ‘for we have to comprehend before we move to understanding’.”

“You have also said that the road to understanding is sometimes long and difficult, but we should not let this discourage us…” the statement quoted him as saying.

“Your dedication to religious tolerance and the fundamental right of each person to worship God in his own way has helped advance FDR’s Four Freedoms, and for this we thank and honour you today.”

Accepting the medal, Prince Hassan said: “Pope Francis is visiting the Holy Land almost as we speak. In that Land, Jews, Christians and Muslims have shared heritage from millennia.”

“The Holy Koran says ‘we, therefore, provide with one another in doing good works’ (2:148). The road is long. But we cannot afford not to commit ourselves,” the prince said.

“Where there is faith, there is hope. And I would like to think of a patrimony for all of humanity. None better than Jerusalem, which could, and indeed could not, become a centre, not for monologue for the need for dialogue, but for conversation in a civilised framework for disagreement,” he added.

“When will we revisit our texts, heritage and history, and when will our neighbour revisit his or her texts, heritage or history, so we can speak of developing a shared ethic of human solidarity?” the prince asked.

“I think that it is time to bear in mind that until human dignity is at the centre of the construct of a new humanitarian architecture, it is impossible to think about the stabilisation of populations on our planet,” he stressed.

“The correlation between justice, human dignity and sustainability is important. We can only be resilient in as much as we recognise promoting equities both economic and social on the one side, and ethical on the other.”

The Four Freedoms Awards are presented each year to men and women whose achievements have demonstrated a commitment to the principles that President Roosevelt declared in his speech to Congress on January 6 1941: freedom of speech and expression; freedom of worship; freedom from want; and freedom from fear.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 22:33

ineke-kitty schreef:rotterdam

Hahahahaha. Ik zie dat ie al vriendjes is met Mark Rutte, komt DAT even goed van pas.

Wat een slimmerik is die man toch, zich "geliefd" maken door heel de wereld.
Precies de strategie van de antichtist.

Hij ziet er eigenlijk ''christelijker'' uit dan al mannen met hoofdbedekkingen:

Afbeelding

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 23:32

mealybug schreef:
Hij ziet er eigenlijk ''christelijker'' uit dan al mannen met hoofdbedekkingen:

Namens alle normaal denkende mensen op refoweb wil ik je graag van harte feliciteren met de domste opmerking van het jaar. =D> =D> =D> =D>

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 08:35

rotterdam

Schitterende toespraak. Daar is hij een meester in.
Overal draait hij hetzelfde verhaaltje af. Dat christenen, moslims, en joden maar fijn "samen" "god" mogen dienen, tuurlijk WEL de god van de Islam, want daar is meneer op uit.

Je zult nog gek staan te kijken als zijn 'wens' uitkomt en de wereldregering een feit zal zijn.
God zij dank, dat de Gemeente dat niet mee hoeft te maken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 08:42

rotterdam schreef:
Namens alle normaal denkende mensen op refoweb wil ik je graag van harte feliciteren met de domste opmerking van het jaar. =D> =D> =D> =D>

Dat ''van harte'' conflicteert nogal met de inhoud van de felicitatie. :wink:

Maar goed, wijze mensen hebben me eens verteld dat zij die weinig inhoud hebben er vooral voor moeten zorgen dat de verpakking er indrukwekkend uitziet.
Dat is redelijk gelukt, de prins lijkt meer op de nederige hollandse kerkganger, dan de gejurkte mannen om hem heen.
Ik hoop dat je mijn opmerking nu beter begrijpt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jun 2014 08:51

rotterdam schreef:Namens alle normaal denkende mensen op refoweb wil ik je graag van harte feliciteren met de domste opmerking van het jaar. =D> =D> =D> =D>

Na 3 jaar op rij mag je de wisselbeker houden toch? Of moet hij nog een jaar dit forum vullen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 09:08

Wederom vertelt onze prins dat de Islam zo geweldig en vriendelijk is geweest, om andere godsdiensten, in het bijzonder de Joodse en Christelijke, te omarmen met respect en tolerantie en eerlijkheid, zij het met iets andere bewoordingen.

Hij komt ook steeds aanzetten met overtuigende argumenten dat de religie en de cultuur van de meerderheid van de Islamitische wereld niet alleen heel goed past bij, maar dat zij ook bijdraagt aan .......vrede voor de gehele wereld.

Wel, het herinnert mij maar weer eens aan de woorden van de profeet Daniel
Daniel 11:21:
....Doch hij zal in stilheid [ met vrede] komen, en het koninkrijk door vleierijen bemachtigen.

En de wereld trapt er met grote voeten in.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 09:11

rotterdam schreef:
Namens alle normaal denkende mensen op refoweb

:lol: :lol: :lol: :lol:
Heb je zoveel pb's gestuurd?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 12:02

Wat de protestanten en katholieken een paar honderd jaar geleden elkaar hebben aangedaan, doen de moslims nog eens dunnetjes over:

http://www.economist.com/blogs/economis ... uslimsects

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jun 2014 12:08

mealybug schreef:Heb je zoveel pb's gestuurd?

Nee hoor de jury bestaat uit 1 persoon ;

ik :mrgreen:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jun 2014 12:11

mealybug schreef:Ik hoop dat je mijn opmerking nu beter begrijpt.

Ik begreep je al lang hoor - juist daarom mijn opmerking

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 12:18

rotterdam schreef:Nee hoor de jury bestaat uit 1 persoon ;

ik :mrgreen:

Alleen jij vertegenwoordigd dus de normaal denkende refowebber. :-&
Wie zichzelf verhoogd....

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 jun 2014 13:34

moderngelovige schreef:Op het refoforum is het moelijk discussieeren want idd worden er allerlei zijwegen ingeslagen.
Hier val ik Ineke-Kitty in bij.

Vanavond was op het journaal dat de helft van Irak nu zo'n beetje in handen is van ISIS.
Hun einddoel is een groot-islamitische staat die zich uitstrekt van Libanon, Syrië en het grootste deel van Irak. Laten we bidden en hopen dat dit geen werkelijkheid wordt, denk hierbij eens aan Israel.
Nogmaals Bashar Assad, aan wiens handen het bloed van 100.000en kleeft is hierbij "gematigd".
Het is zonder meer zeer bedreigend allemaal. Bedenk hierbij eens dat er in een plaats als Delft een dozijntje (mss schat ik het zelfs te laag in) jonge moslims naar Syrië zijn gegaan.
Wat de afloop kan zijn als deze weer terugkomen hebben we gezien met de aanslag in Brussel.
Er zijn nota bene mensen uit eigen islamitische kring die het nog aanmoedigen en toejuichen ook!!

Een off-topic wil ik wel plaatsen: Vroeger waren in refo-kringen vooral de USSR, China en de roomse kerk de kenmerken voor de "anti-christ". De 1e bestaat niet meer, mede om zeep geholpen door nr. 3
en voor nr. 2 is geen aandacht meer. (Gemakshalve "vergeten" we eigenlijk Noord-Korea waar christenen ook zwaar vervolgd worden...)
Aan de andere kant t'was lekker duidelijk en overzichtelijk allemaal in vergelijking met nu.
Het gaat mij persoonlijk wel eens te ver om zonder meer met allerlei Bijbelteksten te smijten en die één op één toe te passen op de actualiteit van heden. Goed uitgelegd kan ik het nog wel hebben maar niet even blader-de-blader en dan met de motivatie, ja dat staat daar en daar, zie je wel(!)
10 jaar later ziet de wereld er dan weer heeeeel anders uit.
Sorry voor deze kritische noot maar moet ik even kwijt.

Reken maar dat dit een topje van de ijsberg is. Ze zullen nog van de bok dromen en dan bedoel ik de mensen die de de Islam niet zien als een grote macht van satan.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jun 2014 13:58

Wilsophie

De tijd zal het in ieder geval leren of El Hassan Bin Talal inderdaad het instrument van de satan zal zijn in de nabije toekomst.
Hij is in elk geval een rechtstreekse afstammeling van de profeet Mohammed, maar dat wisten we al.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jun 2014 14:01

ineke-kitty schreef:Hij is in elk geval een rechtstreekse afstammeling van de profeet Mohammed, maar dat wisten we al.

Het is vandaag mooi weer, maar dat wisten we al...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”