De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 09:27

ineke-kitty schreef:In de Saoedische moskeeën zijn met regelmaat preken te horen als:

" Oh, Palestijnse autoriteit, zien jullie niet dat jullie steeds opnieuw getest worden?
Is het niet tijd voor de Heilige Oorlog?
Ik roep op, alle Joodse ambassades in de Moslimlanden te sluiten en alle normale betrekkingen met Israel te verbreken.
Moslimbroeders in Palestina, heb geen genade en geen medelijden met de Joden, met hun bloed, hun geld en hun vlees.
Hun vrouwen zijn van jullie, dat is legitiem. Allah heeft ze voor jullie gemaakt.
Waarom maken jullie geen slavinnen van hun vrouwen?
Waarom plunderen jullie hen niet?
Mensen moeten weten dat de Joden worden gesteund door de christenen en de strijd die wij gaan voeren is dus niet tegen de Joden alleen, maar ook tegen hen die zeggen dat Jezus de Zoon van God is".

Bron: FRANKLINTERHORST.nl

Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

Interessant - evangelische (baptisten) dominees die dia's laten zien in de kerk van poep etende homo's.

Willen jullie dit ????????????? (schreeuwen)
Gaat Obama ons dit sturen ??????????? (schreeuwen)
Wie wil homo's doodmaken ??????? (raise your hand now - schreeuwen)
En dan bidden - veel en lang bidden - en vooral hard bidden - schreeuwen)
God is doof theorie ?

Mevrouw I.K. idioten heb je overal - in elk land - moslims idioten en christen idioten.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 jun 2014 09:54

Het lijkt me wel een probleem dat mensen als reactie op Ineke-Kitty haast plezier lijken te hebben in de fouten van Christenen oprakelen. Het wordt dan haast een strijd waarbij degenen die de Islam heel slecht vinden haast plezier lijken te hebben als ze weer een wreedheid van de Islam kunnen gebruiken voor "hun gelijk" terwijl degenen die ook nog wel goeds zien in moslims of het niet als de anti-christ zien het wel prettig vinden als Christenen weer wat wreeds uitvreten.

Ineke-Kitty krijgt hier veel kritiek omdat ze zich als een soort waarheidsprekend orakel gedraagt en nuance te lastig lijkt te vinden. Er zijn gewoon landen met een grote moslimmeerderheid (zoals Indonesie) waar Christenen en Moslims voor een groot deel vredig samenleven en Christenen zelfs belangrijke regeringsfuncties kunnen krijgen via een democratische weg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jun 2014 10:01

hettys: " ineke-kitty misbruikt bijbelse termen zoals "antichrist" om haat te zaaien"

Wel, iedereen die ontkent dat Christus Jezus Gods Zoon is, is per definitie een antichrist, maar ja, DAT weet de heer Wilders weer niet.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 10:12

parsifal schreef: Er zijn gewoon landen met een grote moslimmeerderheid (zoals Indonesie) waar Christenen en Moslims voor een groot deel vredig samenleven en Christenen zelfs belangrijke regeringsfuncties kunnen krijgen via een democratische weg.

U heeft gelijk parsifal. Ook wil ik er op wijzen dat ook in b.v. Syrië christenen altijd vertegenwoordigd zijn in de regering op belangrijke posten.
Hun loyaliteit breekt hen nu op in b.v. het conflict in Noord Irak.
De extremisten zien de christenen als verlengstuk van Assad.
Ook in Libanon is er een (wankel?) evenwicht tussen beide religies.
Ik bezoek de regio minstens 6 maal per jaar.
Gematigde moslims (en dat zijn de meeste) zouden het een ramp vinden als alle christenen de regio zouden verlaten.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 jun 2014 10:31

rotterdam schreef: Ook wil ik er op wijzen dat ook in b.v. Syrië christenen altijd vertegenwoordigd zijn in de regering op belangrijke posten.
Hun loyaliteit breekt hen nu op in b.v. het conflict in Noord Irak.
De extremisten zien de christenen als verlengstuk van Assad.

Ik weet niet of de loyaliteit aan Assad zo'n probleem is. De extremisten van ISIS hebben volgens mij een hekel aan iedereen die het niet met ze eens is wat betreft religie. Ook gematigde moslims.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 10:47

parsifal schreef:
De extremisten van ISIS hebben volgens mij een hekel aan iedereen die het niet met ze eens is wat betreft religie. Ook gematigde moslims.

klopt 100%

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 12 jun 2014 12:03

parsifal schreef:Het lijkt me wel een probleem dat mensen als reactie op Ineke-Kitty haast plezier lijken te hebben in de fouten van Christenen oprakelen. Het wordt dan haast een strijd waarbij degenen die de Islam heel slecht vinden haast plezier lijken te hebben als ze weer een wreedheid van de Islam kunnen gebruiken voor "hun gelijk" terwijl degenen die ook nog wel goeds zien in moslims of het niet als de anti-christ zien het wel prettig vinden als Christenen weer wat wreeds uitvreten.

Ineke-Kitty krijgt hier veel kritiek omdat ze zich als een soort waarheidsprekend orakel gedraagt en nuance te lastig lijkt te vinden. Er zijn gewoon landen met een grote moslimmeerderheid (zoals Indonesie) waar Christenen en Moslims voor een groot deel vredig samenleven en Christenen zelfs belangrijke regeringsfuncties kunnen krijgen via een democratische weg.

In neem aan dat de eerste alinea (ook?) over mij gaat. Laat ik je dan meteen uit je droom helpen; ik heb geen enkel plezier whatsoever in het plaatsen van welk artikel over gewelddadigheden dan ook. Christelijk geweld, moslim geweld of om het even welk ander geweld. Ik plaats de artikelen als boodschap dat de anti-islam hetze van I.K. elke nuance mist, dat de wereld - hoe graag je het ook wil - niet zwart-wit in elkaar zit. Die boodschap hebben een aantal mensen opgepakt maar die schijn jij te laten liggen.

Je tweede alinea...daar kan ik mij volledig in vinden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2014 12:21

moderngelovige schreef:Saddam Hoessein was al geen brave borst:.

Dat is nogal een understatement. Wat dacht je van de Iran-Irakoorlog, waar Hoessein kinderen gebruikte om een weg door mijnenvelden te banen (je mag raden hoe) en zelfs net zo lang kinderen op de Iraanse linies afstuurde totdat de vijandelijke soldaten het niet meer aankonden weerloze kinderen neer te maaien...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jun 2014 12:25

JeeWee schreef:Bizar is dat mensen God voor hun karretje spannen.
De één noemt dat Allah, de ander God.

Moslims slaan christenen de hersens in en 'christenen' slaan moslims de hersens in.

Ik mag jou erg, JeeWee, en sta ook meestal aan jouw kant van de discussie, maar hier vind ik het jammer dat er een bias tegen moslims lijkt door te klinken - onbedoeld misschien. Want je schrijft wel 'christenen' zorgvuldig tussen aanhalingstekens, maar bij moslims laat je die weg.

'Moslims' slaan christenen de hersens in en 'christenen' slaan moslims de hersens in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 12:45

Mortlach schreef:
Ik mag jou erg, JeeWee, en sta ook meestal aan jouw kant van de discussie, maar hier vind ik het jammer dat er een bias tegen moslims lijkt door te klinken - onbedoeld misschien. Want je schrijft wel 'christenen' zorgvuldig tussen aanhalingstekens, maar bij moslims laat je die weg.

'Moslims' slaan christenen de hersens in en 'christenen' slaan moslims de hersens in.

De ware aard komt boven :mrgreen: =D>

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 jun 2014 12:47

Mortlach schreef:

Toch is hier wel een wezenlijk verschil. Er zijn moslimgroepen die Christenen de hersenen inslaan omdat ze vinden dat dat zo hoort en de motivatie is religieus. In de huidige tijd lees ik vrijwel niet van Christenen die het doden van moslims rechtvaardigen omdat ze denken dat de Bijbel dit van ze vraagt. Je ziet dat er in CAR een oorlog is tussen verschillende bevolkingsgroepen waarvan de ene groep voornamelijk moslim is en de ander Christen, maar de motivatie om te doden lijkt niet religie te zijn. Soms zie je ook de angst voor de andere groep, maar dan is de motivatie ook eigenlijk zelfverdediging en niet het straffen van de moslims. Groepen als Boko Haram (die ook door veel moslims verafschuwd worden), en ISIS lijk je op het moment niet te vinden onder Christenen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 12:52

parsifal schreef:Groepen als Boko Haram (die ook door veel moslims verafschuwd worden), en ISIS lijk je op het moment niet te vinden onder Christenen.

Sinds de Middeleeuwen is even wat rustiger geworden ja.
maar geen garantie voor de toekomst hoor.
het ''leger van de heer'' in Uganda e.d. doet ook zijn best.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jun 2014 12:54

parsifal schreef:Toch is hier wel een wezenlijk verschil. Er zijn moslimgroepen die Christenen de hersenen inslaan omdat ze vinden dat dat zo hoort en de motivatie is religieus. In de huidige tijd lees ik vrijwel niet van Christenen die het doden van moslims rechtvaardigen omdat ze denken dat de Bijbel dit van ze vraagt.

Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

Interessant - evangelische (baptisten) dominees
Wie wil homo's doodmaken ??????? (raise your hand now)

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 12 jun 2014 12:59

parsifal schreef:Soms zie je ook de angst voor de andere groep, maar dan is de motivatie ook eigenlijk zelfverdediging en niet het straffen van de moslims.

Die mag je mij wat beter uitleggen! Zelfverdediging is niet synoniem aan wraakacties. De twee artikelen over christelijk geweld in CAR die ik plaatste kun je m.i. niet scharen onder zelfverdediging...of denk jij daar anders over?
Laatst gewijzigd door Flight op 12 jun 2014 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 12 jun 2014 13:02

rotterdam schreef:Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

Interessant - evangelische (baptisten) dominees
Wie wil homo's doodmaken ??????? (raise your hand now)

Polariseren maar.
Dat de groep baptistisch is heeft er natuurlijk niets mee te maken,
De kinderdopers hebben er in de middeleeuwen ook duizenden verbrand en verdronken, verbannen en gemarteld.

Terug naar “Archief”