Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Niemand komt tot God dan door Jezus Christus.

Berichtdoor Jvslooten » 10 jun 2014 14:39

Ayla schreef:En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!!
Ik begrijp dat ook niet hoor.. Jezus Zelf is daar nog wel zó duidelijk over.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jun 2014 14:45

Ayla schreef:Ach, wat een kleinigheidje dat zij Jezus niet als God erkennen...

Dat doen de joden ook niet. Nog geen reden waarom je niet samen zou kunnen bidden tot God (de Vader).
En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!! (in ieder geval geen mainstream islam!)

Leuk, zo'n stellige uitspraak doen om vervolgens op dezelfde regel al een flinke stap terug te doen met je stelligheid.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 10 jun 2014 14:49

Faramir schreef:Dat doen de joden ook niet. Nog geen reden waarom je niet samen zou kunnen bidden tot God (de Vader).

Jawel dus, de achting van iemand die de Heere Jezus ontkent belangrijker vinden dan respect voor Jezus is daar wel een reden voor. Hoezeer je ook begaan bent met Joden of Moslims.

Leuk, zo'n stellige uitspraak doen om vervolgens op dezelfde regel al een flinke stap terug te doen met je stelligheid.

Tsja, er zijn ook mensen die paaldansen voor Jezus, ze bestaan, zou toch niet willen zeggen dat ze mainstream zijn, en dat al helemaal niet in een geschrift opnemen als stripclub :lol:
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 jun 2014 14:50

Jvslooten schreef:De rest negeer je maar? Waarschijnlijk ook geen antwoord dus. Nou ja, steek je troefkaart maar weer in je zak; ik speel liever geen spelletjes, en al helemaal niet met slechte verliezers.

Dat is op de man spelen, krijg ik maar 20 minuten om een reactie te geven?
Ik weet niet hoe de drievuldigheid precies werkt.
Die hoogmoed zou ik nooit durven bezitten.
Wie wel?
Maar dat het 3 individuele Personen zijn, nee.
Eerder ''Lichaam, ziel en geest'' verhoudingen, die 1 zijn.
Het lijkt me erg onlogisch om een persoon Geest te noemen of andersom.
Een persoon ziet men, een Geest niet, dus is het geen persoon maar een geest en daarom heet het ook een geest en niet een persoon,
Is dat niet logisch?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jun 2014 14:55

Ayla schreef:Jawel dus, de achting van iemand die de Heere Jezus ontkent belangrijker vinden dan respect voor Jezus is daar wel een reden voor. Hoezeer je ook begaan bent met Joden of Moslims.

Ik ben wat pragmatischer en schijnbaar wat beter in staat om buiten mijn eigen geloofshokje te denken. Ik denk dat een gebed voor vrede heel goed samen kan met joden en moslims. We geloven allemaal in dezelfde God maar hebben allemaal een iets ander beeld van Hem.
Tsja, er zijn ook mensen die paaldansen voor Jezus, ze bestaan, zou toch niet willen zeggen dat ze mainstream zijn, en dat al helemaal niet in een geschrift opnemen als stripclub :lol:

Toon mij maar eens aan de hand van wat officiële geschriften (graag zowel uit het soennisme als sjiisme) dat moslims Maria niet soms aanroepen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 jun 2014 14:55

Faramir schreef:\

Paus: kerk die niet verrast, is ziek

Moet zeggen dat deze eerste paus ooit, die de oprichter van het zionisme vereert met een grafbezoek , wel weer een verassing is.
Dat belooft wat!

http://likud.nl/2014/06/steunbetuiging- ... dse-staat/

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jun 2014 14:57

Ayla schreef:zou toch niet willen zeggen dat ze mainstream zijn

Pas op ; het is ten strengste verboden om je te beroepen op de "mainstream" op deze site.

Het merendeel van de inzenders walgt van de mainstream binnen het christendom.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jun 2014 15:00

rotterdam schreef:Het merendeel van de inzenders walgt van de mainstream binnen het christendom.

Het zou wel mooi zijn. Het zou elk gesprek in mijn voordeel beslechten. =D> :wink:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 10 jun 2014 15:06

mealybug schreef:Ik weet niet hoe de drievuldigheid precies werkt.
Die hoogmoed zou ik nooit durven bezitten.
Wie wel?
Fijn!

mealybug schreef:Maar dat het 3 individuele Personen zijn, nee.
Ik dacht dat je net zei die hoogmoed niet te bezitten.. maar vervolgens kom je wel met deze ernstige dwaling op de proppen? De Kerk van alle tijden en plaatsen belijd drie onderscheidende Personen, in navolging van Gods geopenbaarde Woord.

Het algemeen geloof is dit, dat wij den Enigen God in de Drieheid, en de Drieheid in de Eenheid eren;
Zonder de Personen te vermengen, of het wezen en de zelfstandigheid te delen.
Want de Persoon des Vaders is een ander; die des Zoons is een ander; die des Heiligen Geestes is een ander;
Maar de Vader, en de Zoon en de Heilige Geest, hebben één Godheid, gelijke eer en gelijke eeuwige heerlijkheid.

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 10 jun 2014 15:07

Ayla schreef:
Ach, wat een kleinigheidje dat zij Jezus niet als God erkennen...
En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!! (in ieder geval geen mainstream islam!)

Hoewel je sarcasme niet (geheel) onterecht is, Ayla, gaat het in de RK-liefdesverklaring jegens de Islam vooral om het punt dat de Islam Jezus niet erkent als Gods Zoon. De Islam beweert pertinent: Allah heeft geen Zoon.
Volgens 1Jh 2:21-24 toont de Islam daarmee een leugenaar en antichristelijk te zijn.

Ik heb jullie niet geschreven omdat gij de waarheid niet kent, maar omdat gij haar kent, en omdat geen enkele leugen uit de waarheid is. Wie anders is de leugenaar dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? Deze is de antichrist, hij die de Vader en de Zoon loochent. Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet; hij die de Zoon belijdt, heeft ook de Vader. Wat jullie betreft, laat wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, in jullie blijven. Indien in jullie blijft, wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, zult gij ook in de Zoon en in de Vader blijven.

Dat het RK-systeem daarmee geen moeite lijkt te hebben moet ons niet bevreemden. Als onderdeel van de Hoer (die trouwens veel 'dochters' heeft) zien we dat systeem bij voorbaat (in Op 17:3-6; te vervullen in een zeer nabije toekomst) het antichristelijke Beest berijden:

Ik zag een vrouw gezeten op een scharlakenrood Beest dat vol was van lasterlijke namen, hebbend zeven koppen en tien horens. En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud en edelgesteente en parels, in haar hand hebbend een gouden beker die vol was van gruwelen en de onreinheden van haar hoererij. En op haar voorhoofd een naam geschreven, een mysterie: Babylon de Grote, de Moeder der hoeren en van de gruwelen der aarde. En ik zag de vrouw dronken zijnde uit het bloed der heiligen en uit het bloed der getuigen van Jezus.

Dat Jezus niet God zelf is laat Johannes 17:1-5 heel helder zien, maar op dat punt dwaalt nagenoeg de hele Christenheid, met uiteraard de RK van oudsher voorop:

Deze dingen sprak Jezus en na zijn ogen ten hemel geheven hebbend zei hij:Vader het uur is gekomen; verheerlijk uw Zoon, opdat uw Zoon u moge verheerlijken, gelijk gij hem macht gaf over alle vlees, om aan al wat gij hem gaf, eeuwig leven te schenken. Dit nu is het eeuwige leven, dat zij u kennen, de enige waarachtige God, en hem die gij uitzond, Jezus [de] Messias.
Ik verheerlijkte u op de aarde door het werk te voleindigen, dat gij mij te doen had gegeven. En nu, verheerlijk gij mij, Vader, naast uzelf met de heerlijkheid welke ik naast U had eer de wereld was

Ten tijde van de Reformatie liet het Protestantisme vele kwalijke RK-leerstellingen achter zich, maar ze maakte helaas niet volledig 'schoon schip'.

Naast de Drie-eenheid bleef men ook leren dat
- de mens een onsterfelijke ziel heeft, in plaats dat hij een ziel is (Gn 2:7; 1Ko 15:45).
- de goddelozen voor altijd naar een vurige hel gaan; eveneens gebaseerd op de zieleleer.

De eenvoudige waarheid is dat de mens bij de dood terugkeert tot het stof waaruit hij geformeerd werd.
De hoop op toekomstig leven is geheel gebaseerd op de opstanding. Tot op die tijd 'slaapt' de mens in de dood: "Lazarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga er heen om hem uit de slaap te wekken".

Zie: Johannes 11:11-14
Laatst gewijzigd door MaartenB op 11 jun 2014 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 10 jun 2014 15:08

Faramir schreef:Ik ben wat pragmatischer en schijnbaar wat beter in staat om buiten mijn eigen geloofshokje te denken. Ik denk dat een gebed voor vrede heel goed samen kan met joden en moslims. We geloven allemaal in dezelfde God maar hebben allemaal een iets ander beeld van Hem.

We hebben géén ander beeld, waarom wil je dat niet snappen? Hoe kan God nu twee geschriften sturen die totaal tegenovergesteld zijn aan elkaar, en van beiden religies de God zijn? Er is maar 1 God, ja, en Hij wil gekend worden door het aanvaarden van het offer van Jezus Christus! Er is maar 1 weg tot Hem, dat wéét je toch?

Toon mij maar eens aan de hand van wat officiële geschriften (graag zowel uit het soennisme als sjiisme) dat moslims Maria niet soms aanroepen.

Er zijn miljoenen moslims, dus er zijn vast moslims te vinden zijn die dat doen, maar het behoort niet tot de officiële leer, dat weet jij net zo goed als ik! Ik zie ook niet in hoe ik dan ineens officiële geschriften tevoorschijn kan toveren waaruit dat blijkt??

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 10 jun 2014 15:13

MaartenB schreef:Hoewel je sarcasme niet (geheel) onterecht is, Ayla, staat er iets anders in de RK-liefdesverklaring jegens de Islam.
Zij erkennen Jezus niet als Gods Zoon. De Islam beweert pertinent: Allah heeft geen Zoon.
Volgens 1Jh 2:21-24 toont de Islam daarmee een leugenaar en antichristelijk te zijn.

Ik heb jullie niet geschreven omdat gij de waarheid niet kent, maar omdat gij haar kent, en omdat geen enkele leugen uit de waarheid is. Wie anders is de leugenaar dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? Deze is de antichrist, hij die de Vader en de Zoon loochent. Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet; hij die de Zoon belijdt, heeft ook de Vader. Wat jullie betreft, laat wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, in jullie blijven. Indien in jullie blijft, wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, zult gij ook in de Zoon en in de Vader blijven.

Dat het RK-systeem daarmee geen moeite lijkt te hebben moet ons niet bevreemden. Als onderdeel van de Hoer (die trouwens veel 'dochters' heeft) zien we dat systeem bij voorbaat (in Op 17:3-6; te vervullen in een zeer nabije toekomst) het antichristelijke Beest berijden:

Ik zag een vrouw gezeten op een scharlakenrood Beest dat vol was van lasterlijke namen, hebbend zeven koppen en tien horens. En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud en edelgesteente en parels, in haar hand hebbend een gouden beker die vol was van gruwelen en de onreinheden van haar hoererij. En op haar voorhoofd een naam geschreven, een mysterie: Babylon de Grote, de Moeder der hoeren en van de gruwelen der aarde. En ik zag de vrouw dronken zijnde uit het bloed der heiligen en uit het bloed der getuigen van Jezus.

Noem je de Rooms-Katholieke kerk nou een hoer? :shock: Ik vind het ook ongelofelijk bizar en walgelijk dat het ze niet lijkt te deren, Jezus moet ons alles zijn, maar we ruilen hem uit voor, voor, ja voor wat eigenlijk?
Maar je gebruikt wel verbanden die ik niet voor mijn rekening zou willen nemen. Wij weten helemaal niet precies wie daar bedoeld wordt! :?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 jun 2014 15:23

Ayla schreef:Noem je de Rooms-Katholieke kerk nou een hoer? :shock: Ik vind het ook ongelofelijk bizar en walgelijk dat het ze niet lijkt te deren, Jezus moet ons alles zijn, maar we ruilen hem uit voor, voor, ja voor wat eigenlijk?
Maar je gebruikt wel verbanden die ik niet voor mijn rekening zou willen nemen. Wij weten helemaal niet precies wie daar bedoeld wordt! :?

Dat is nog niets, hoor Ayla.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... -SGP.dhtml

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 10 jun 2014 15:47

Ayla schreef:
Noem je de Rooms-Katholieke kerk nou een hoer? :shock: I

Is ze dan niet dronken van het bloed der heiligen (Inquisitie, etc)?

En had ze niet door vele eeuwen heen een koninkrijk op de koningen der aarde?

Ze zit ook aan vele 'wateren':

En hij zegt tot mij: De wateren die je zag waar de Hoer zit, zijn volken en menigten en natiën en talen. En de tien horens die je zag en het Beest, dezen zullen de Hoer haten en haar woest maken en naakt; en zij zullen haar vleesdelen eten en haar in vuur verbranden. Want God gaf in hun harten zijn gezindheid te volbrengen, ja, één gezindheid te volbrengen en hun koninkrijk aan het Beest te geven totdat de woorden van God voleindigd zullen worden. En de Vrouw die je zag is de Grote Stad die een koninkrijk op de koningen der aarde heeft

Op 17:15-18

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 jun 2014 15:51

mealybug schreef: Maar dat het 3 individuele Personen zijn, nee.
Het lijkt me erg onlogisch om een persoon Geest te noemen of andersom.
Een persoon ziet men, een Geest niet, dus is het geen persoon maar een geest en daarom heet het ook een geest en niet een persoon,
Is dat niet logisch?
Met het woord ‘persoon’ wordt bedoeld zoals jij het ziet, maar niet zoals jij het omschrijft.
Met het woord persoon wordt namelijk geen mens bedoeld maar een ‘personage’ dat een uitbeelding inhoud.

Terug naar “[Religie] - Open forum”