Ik begrijp dat ook niet hoor.. Jezus Zelf is daar nog wel zó duidelijk over.Ayla schreef:En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ik begrijp dat ook niet hoor.. Jezus Zelf is daar nog wel zó duidelijk over.Ayla schreef:En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!!
Ayla schreef:Ach, wat een kleinigheidje dat zij Jezus niet als God erkennen...
En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!! (in ieder geval geen mainstream islam!)
Faramir schreef:Dat doen de joden ook niet. Nog geen reden waarom je niet samen zou kunnen bidden tot God (de Vader).
Leuk, zo'n stellige uitspraak doen om vervolgens op dezelfde regel al een flinke stap terug te doen met je stelligheid.
Jvslooten schreef:De rest negeer je maar? Waarschijnlijk ook geen antwoord dus. Nou ja, steek je troefkaart maar weer in je zak; ik speel liever geen spelletjes, en al helemaal niet met slechte verliezers.
Ayla schreef:Jawel dus, de achting van iemand die de Heere Jezus ontkent belangrijker vinden dan respect voor Jezus is daar wel een reden voor. Hoezeer je ook begaan bent met Joden of Moslims.
Tsja, er zijn ook mensen die paaldansen voor Jezus, ze bestaan, zou toch niet willen zeggen dat ze mainstream zijn, en dat al helemaal niet in een geschrift opnemen als stripclub
Faramir schreef:\
Paus: kerk die niet verrast, is ziek
Ayla schreef:zou toch niet willen zeggen dat ze mainstream zijn
rotterdam schreef:Het merendeel van de inzenders walgt van de mainstream binnen het christendom.
Fijn!mealybug schreef:Ik weet niet hoe de drievuldigheid precies werkt.
Die hoogmoed zou ik nooit durven bezitten.
Wie wel?
Ik dacht dat je net zei die hoogmoed niet te bezitten.. maar vervolgens kom je wel met deze ernstige dwaling op de proppen? De Kerk van alle tijden en plaatsen belijd drie onderscheidende Personen, in navolging van Gods geopenbaarde Woord.mealybug schreef:Maar dat het 3 individuele Personen zijn, nee.
Eerder ''Lichaam, ziel en geest'' verhoudingen, die 1 zijn.
Ayla schreef:
Ach, wat een kleinigheidje dat zij Jezus niet als God erkennen...
En wat een leugen dat zij Maria aanroepen!!! (in ieder geval geen mainstream islam!)
Faramir schreef:Ik ben wat pragmatischer en schijnbaar wat beter in staat om buiten mijn eigen geloofshokje te denken. Ik denk dat een gebed voor vrede heel goed samen kan met joden en moslims. We geloven allemaal in dezelfde God maar hebben allemaal een iets ander beeld van Hem.
Toon mij maar eens aan de hand van wat officiële geschriften (graag zowel uit het soennisme als sjiisme) dat moslims Maria niet soms aanroepen.
MaartenB schreef:Hoewel je sarcasme niet (geheel) onterecht is, Ayla, staat er iets anders in de RK-liefdesverklaring jegens de Islam.
Zij erkennen Jezus niet als Gods Zoon. De Islam beweert pertinent: Allah heeft geen Zoon.
Volgens 1Jh 2:21-24 toont de Islam daarmee een leugenaar en antichristelijk te zijn.
Ik heb jullie niet geschreven omdat gij de waarheid niet kent, maar omdat gij haar kent, en omdat geen enkele leugen uit de waarheid is. Wie anders is de leugenaar dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? Deze is de antichrist, hij die de Vader en de Zoon loochent. Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet; hij die de Zoon belijdt, heeft ook de Vader. Wat jullie betreft, laat wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, in jullie blijven. Indien in jullie blijft, wat gij vanaf [een] begin hebt gehoord, zult gij ook in de Zoon en in de Vader blijven.
Dat het RK-systeem daarmee geen moeite lijkt te hebben moet ons niet bevreemden. Als onderdeel van de Hoer (die trouwens veel 'dochters' heeft) zien we dat systeem bij voorbaat (in Op 17:3-6; te vervullen in een zeer nabije toekomst) het antichristelijke Beest berijden:
Ik zag een vrouw gezeten op een scharlakenrood Beest dat vol was van lasterlijke namen, hebbend zeven koppen en tien horens. En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud en edelgesteente en parels, in haar hand hebbend een gouden beker die vol was van gruwelen en de onreinheden van haar hoererij. En op haar voorhoofd een naam geschreven, een mysterie: Babylon de Grote, de Moeder der hoeren en van de gruwelen der aarde. En ik zag de vrouw dronken zijnde uit het bloed der heiligen en uit het bloed der getuigen van Jezus.
Ayla schreef:Noem je de Rooms-Katholieke kerk nou een hoer?Ik vind het ook ongelofelijk bizar en walgelijk dat het ze niet lijkt te deren, Jezus moet ons alles zijn, maar we ruilen hem uit voor, voor, ja voor wat eigenlijk?
Maar je gebruikt wel verbanden die ik niet voor mijn rekening zou willen nemen. Wij weten helemaal niet precies wie daar bedoeld wordt!
Ayla schreef:
Noem je de Rooms-Katholieke kerk nou een hoer?I
Met het woord ‘persoon’ wordt bedoeld zoals jij het ziet, maar niet zoals jij het omschrijft.mealybug schreef: Maar dat het 3 individuele Personen zijn, nee.
Eerder ''Lichaam, ziel en geest'' verhoudingen, die 1 zijn.
Het lijkt me erg onlogisch om een persoon Geest te noemen of andersom.
Een persoon ziet men, een Geest niet, dus is het geen persoon maar een geest en daarom heet het ook een geest en niet een persoon,
Is dat niet logisch?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten