Pinksteren 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Pinksteren 2014

Berichtdoor Spreeuw » 05 jun 2014 13:14

Aankomende zondag en maandag (8 en 9 juni 2014) is het Pinksteren. Met Pinksteren gedenken we de uitstorting van de Heilige Geest. Ik ben benieuwd wat Pinksteren voor jullie persoonlijk betekent en ook hoe jullie het praktisch invullen.

Handelingen 2:1-13 (NBG'51)
1 En toen de Pinksterdag aanbrak, waren allen tezamen bijeen. 2 En eensklaps kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en vulde het gehele huis, waar zij gezeten waren; 3 en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen; 4 en zij werden allen vervuld met de heilige Geest en begonnen met andere tongen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
5 Nu waren er Joden te Jeruzalem woonachtig, vrome mannen uit alle volken onder de hemel; 6 en toen dit geluid gekomen was, liep de menigte te hoop en verbaasde zich, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken. 7 En buiten zichzelf van verwondering zeiden zij: Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? 8 En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? 9 Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, 11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. 12 En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen? 13 Maar anderen zeiden spottend: Zij hebben te veel zoete wijn gehad!

Anoniem_89

Re: Pinksteren 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 jun 2014 20:06

Spreeuw schreef:Aankomende zondag en maandag (8 en 9 juni 2014) is het Pinksteren. Met Pinksteren gedenken we de uitstorting van de Heilige Geest. Ik ben benieuwd wat Pinksteren voor jullie persoonlijk betekent en ook hoe jullie het praktisch invullen.

Handelingen 2:1-13 (NBG'51)
1 En toen de Pinksterdag aanbrak, waren allen tezamen bijeen. 2 En eensklaps kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en vulde het gehele huis, waar zij gezeten waren; 3 en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen; 4 en zij werden allen vervuld met de heilige Geest en begonnen met andere tongen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
5 Nu waren er Joden te Jeruzalem woonachtig, vrome mannen uit alle volken onder de hemel; 6 en toen dit geluid gekomen was, liep de menigte te hoop en verbaasde zich, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken. 7 En buiten zichzelf van verwondering zeiden zij: Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? 8 En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? 9 Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, 11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. 12 En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen? 13 Maar anderen zeiden spottend: Zij hebben te veel zoete wijn gehad!

Spreeuw kom dit weekend naar Opwekking in Biddinghuizen en je weet hoe ik het in ieder geval praktisch ga invullen :D
Desnoods spreken we ergens af :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2014 20:35

Ergens afspreken is erg praktisch!

Ik weet nog niet wat ik ga doen met Pinksteren, misschien wel een toertje op mijn scooter, afhankelijk van het weer.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 07 jun 2014 08:46

Erg stil in dit topic terwijl het toch Pinksteren wordt.
'Wordt vervuld met de Geest' is de oproep in Efeze 5:18 'bedrinkt u niet aan wijn waarin bandeloosheid is, maar wordt vervuld met de Geest'.

Dit staat in de gebiedende wijs om te doen dus.
Het is een opdracht, waarvan de Here God verwacht dat wij die nakomen.
Je kunt blijkbaar van jezelf weten of je al of niet vervuld bent met de Heilige Geest.
Je kunt het ook bij anderen zien. In Handelingen 6 lezen we dat er mannen werden gezocht om de verzor­ging van de weduwen te regelen (diakenen). Eén van de eisen waaraan deze mannen moesten voldoen is dat ze 'vol van Geest' moesten zijn Hand. 6:3,5.
Van Stefanus wordt gezegd dat hij een man 'vol van geloof en de Heilige Geest' was.

Bij de bekering hebben we allemaal de Heilige Geest ontvangen, maar niet iedere christen is van de bekering af aan ook vervuld met de Heilige Geest.

Vandaar de aansporing, gericht tot de Christenen 'wordt vervuld'.
Het lijkt een beetje of christenen daar niet van doordrongen zijn, of vergis ik mij?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 jun 2014 20:43

benefietdiner schreef:Bij de bekering hebben we allemaal de Heilige Geest ontvangen, maar niet iedere christen is van de bekering af aan ook vervuld met de Heilige Geest.

Vandaar de aansporing, gericht tot de Christenen 'wordt vervuld'.
Het lijkt een beetje of christenen daar niet van doordrongen zijn, of vergis ik mij?

Je hebt hier ook wel gelijk in.
Mensen denken al snel dat zodra je gelovig bent geworden dat je er dan bent.
Dit klopt dan ook niet.
Dan begint je leven pas.

Zelf ga ik graag naar een pinkstergemeente.
Nu zit ik momenteel in een evangelische gemeente.
Ik mis een pinkstergemeente heel erg.
Zoals gisteren ook bij Opwekking werden er mensen genezen en door God aangeraakt.
Het is keer op keer een wonder, geen vanzelfsprekendheid.

Er was iemand die zat zo'n 10 jaar in een rolstoel.
Had spierdystrofie. Hij stond op uit de rolstoel!
Toevallig een uur of 2 geleden op youtube gezet!!
http://www.youtube.com/watch?v=lfm-OhgmenQ

Wat een wonder, ben er nog steeds van onder de indruk!!

Ik hoop dat ik ook zulke stappen in geloof mag gaan zetten.
Dit is ook hoe christenen behoren te leven.
Door wonderen en tekenen.

Ik en mijn vrouw lieten voor ons bidden om verschillende redenen.
Er werd voor ons gebeden door een man en vrouw.
Na het gebed ontving zij een tekst die de Heer haar gaf.

Namelijk Psalm 37
3 Vertrouw op de HEER en doe het goede,
bewoon het land en leef er veilig.
4 Zoek je geluk bij de HEER,
hij zal geven wat je hart verlangt.

Deze tekst is voor ons zo bijzonder, het was precies onze roep naar God!
5 Leg je leven in de handen van de HEER,
vertrouw op hem, hij zal dit voor je doen:
6 het recht zal dagen als het morgenlicht,
de gerechtigheid stralen als de middagzon.

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 09 jun 2014 20:51

benefietdiner schreef:Erg stil in dit topic terwijl het toch Pinksteren wordt.

Omdat we (even) meer gericht zijn op andere zaken dan dit forum =D> =D> =D>

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 09 jun 2014 21:31

benefietdiner schreef:Erg stil in dit topic terwijl het toch Pinksteren wordt.

Zeker gehoopt maar ook verwacht?

benefietdiner schreef:Het lijkt een beetje of christenen daar niet van doordrongen zijn, of vergis ik mij?

Ik denk dat het onderwerp een beetje te is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 jun 2014 08:17

Teus schreef:Ik denk dat het onderwerp een beetje te is.

Waarom zou het `TE` zijn??

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 10 jun 2014 11:40

Anoniem_89 schreef:Ik hoop dat ik ook zulke stappen in geloof mag gaan zetten.
Dit is ook hoe christenen behoren te leven.
De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Galaten 5:22
Anoniem_89 schreef:Door wonderen en tekenen.
=;

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 10 jun 2014 16:53

Teus schreef:Ik denk dat het onderwerp een beetje te is.

Anoniem_89 schreef:Waarom zou het `TE` zijn??

TE persoonlijk
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 10 jun 2014 21:35

Ik denk gewoon dat er 2 topics zijn met hetzelfde onderwerp :mrgreen:
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 jun 2014 21:49

benefietdiner schreef:De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Galaten 5:22 =;

Tja die eigenschappen heeft m'n vader ook als ongelovige.

Hoezo is genezing en de iets van God laten zien niet goed?
Wie zou dan achter die genezing zitten??

Hoe denk je over Math. 28 laatste verzen.
En Joel 2:28..

Andere bijbelteksten kan ik niet zoeken..
Dit typ ik op mijn mobiel..

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 jun 2014 09:52

Anoniem_89 schreef:Tja die eigenschappen heeft m'n vader ook als ongelovige.

Hoezo is genezing en de iets van God laten zien niet goed?
Wie zou dan achter die genezing zitten??
Het genezingswonder wat jij aanhaalde en gebeurde bij opwekking in Biddinghuizen, de man met spierdystrofie waarvan hij genas, is goed.
Toch moeten we niet té teveel op het genezingswonder zien maar meer de achtergrond waarom dit gebeurd is. Het gaat om de verheerlijking van God in Christus en dat Hij daar mensen bij gebruikt, inschakelt en er de vreugden van beleven. Ik heb zo een getuigenis (God verheerlijkende getuigenis) daar op dat filmpje die jij plaatse niet gezien maar die komt vast nog wel, dat geloof ik zeker.
De man in het filmpje ken ik niet. Wel ken ik Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die ook genas van dergelijke ziekte dystrofie bij Jan Zijlstra in Leiderdorp https://www.youtube.com/watch?v=LEqZ9qDOBoU

Janneke verklaarde later na haar genezing dat er zoveel mensen waren die naar haar genezing keken en de God van de genezing niet zagen. Dat vond ze heel erg. Ze heeft daarom ook dankdiensten belegd in Sliedrecht om ook te verklaren dat het om de God van de genezing gaat en niet om Janneke. https://www.youtube.com/watch?v=rW1IIRA1PnA
Ik vond dat geweldig van Janneke.

Jij reageerde op mijn bericht over vervulling van de Heilige Geest. Waarschijnlijk vind jij dat mensen te weinig geloof hebben en daarom bijvoorbeeld niet genezen. Ze zijn dus niet vervuld van de Geest. Dat vind ik dus onjuist. Een man in de Bijbel die vervult was van de Heilige Geest was Stefanus in Handelingen 6. Er staat ook van Stefanus dat hij grote tekenen en wonderen deed. Er staat niet bij welke wonderen en tekenen dat waren. Dat vind ik wel bijzonder. Waarom staat er niet bij welke tekenen en wonderen dat waren. Naar mijn overtuigen, omdat het daar niet om gaat. Leest de rede van Stefanus maar. Stefanus getuigd van de God in Christus en zijn verlossingswerk. En daar gaat het om.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 jun 2014 15:58

benefietdiner schreef:Het genezingswonder wat jij aanhaalde en gebeurde bij opwekking in Biddinghuizen, de man met spierdystrofie waarvan hij genas, is goed.
Toch moeten we niet té teveel op het genezingswonder zien maar meer de achtergrond waarom dit gebeurd is. Het gaat om de verheerlijking van God in Christus en dat Hij daar mensen bij gebruikt, inschakelt en er de vreugden van beleven. Ik heb zo een getuigenis (God verheerlijkende getuigenis) daar op dat filmpje die jij plaatse niet gezien maar die komt vast nog wel, dat geloof ik zeker.
De man in het filmpje ken ik niet. Wel ken ik Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die ook genas van dergelijke ziekte dystrofie bij Jan Zijlstra in Leiderdorp https://www.youtube.com/watch?v=LEqZ9qDOBoU

Janneke verklaarde later na haar genezing dat er zoveel mensen waren die naar haar genezing keken en de God van de genezing niet zagen. Dat vond ze heel erg. Ze heeft daarom ook dankdiensten belegd in Sliedrecht om ook te verklaren dat het om de God van de genezing gaat en niet om Janneke. https://www.youtube.com/watch?v=rW1IIRA1PnA
Ik vond dat geweldig van Janneke.

Jij reageerde op mijn bericht over vervulling van de Heilige Geest. Waarschijnlijk vind jij dat mensen te weinig geloof hebben en daarom bijvoorbeeld niet genezen. Ze zijn dus niet vervuld van de Geest. Dat vind ik dus onjuist. Een man in de Bijbel die vervult was van de Heilige Geest was Stefanus in Handelingen 6. Er staat ook van Stefanus dat hij grote tekenen en wonderen deed. Er staat niet bij welke wonderen en tekenen dat waren. Dat vind ik wel bijzonder. Waarom staat er niet bij welke tekenen en wonderen dat waren. Naar mijn overtuigen, omdat het daar niet om gaat. Leest de rede van Stefanus maar. Stefanus getuigd van de God in Christus en zijn verlossingswerk. En daar gaat het om.

Oh nu snap ik het.
Ik deel dezelfde mening, ik dacht dat je er zelf niet in geloofde dat zulke dingen vandaag de dag nog konden gebeuren.

Terug naar “Archief”