Spreeuw schreef:
Ja, ongeveer 90 vacante gemeenten. Alleen beroepen ze niet allemaal.
Dat is toch raar?
Wat is de verklaring daarvoor?
Moderator: Moderafo's
Spreeuw schreef:
Ja, ongeveer 90 vacante gemeenten. Alleen beroepen ze niet allemaal.
mealybug schreef:Dat is toch raar?
Wat is de verklaring daarvoor?
Spreeuw schreef:Natuurlijk is dat niet raar. Er zijn vele gemeenten met een gering aantal leden. Het onderhouden van een predikant kost hen te veel.
mealybug schreef:Natuurlijk is dat wel raar:
Er staat toch dat Jezus zei;
''Gij hebt het voor niets gekregen, geeft het voor niets.''
Spreeuw schreef:
We raken off-topic. Dit is geen discussietopic. Open een nieuw topic of stuur een pb, als je het erover wilt hebben.
JeeWee schreef:
Welnee,niks off topic. Het gaat immers over beroepingswerk?
Natuurlijk is dat niet raar.mealybug schreef:Natuurlijk is dat wel raar:
De Schrift zegt: Een dorsende os mag u niet muilbanden, en: De arbeider is zijn loon waard.
5 Hebben wij niet het recht om een zuster als vrouw mee te nemen, zoals ook de andere apostelen, en de broers van de Heere, en Kefas?
6 Of hebben alleen ik en Barnabas geen recht om niet te werken?
7 Wie dient ooit in het leger en betaalt zijn eigen soldij? Wie plant een wijngaard en eet niet van zijn vrucht? Of wie weidt een kudde en voedt zich niet met de melk van de kudde?
8 Spreek ik dit naar de mens? Of zegt ook de wet niet hetzelfde?
9 Want in de wet van Mozes staat geschreven: U mag een dorsende os niet muilbanden. Bekommert God Zich alleen maar om de ossen?
10 Of zegt Hij dit vooral om ons? Jawel, om ons is geschreven dat wie ploegt, in hoop hoort te ploegen, en dat wie in hoop dorst, het deel waarop hij hoopt, hoort te krijgen.
11 Als wij bij u het geestelijke gezaaid hebben, is het dan te veel als wij van u het stoffelijke oogsten?
12 Als anderen aan dit recht over u deelhebben, waarom wij niet des te meer? Wij hebben echter van dit recht geen gebruik gemaakt, maar wij verdragen alles, opdat wij geen enkele hindernis opwerpen voor het Evangelie van Christus.
13 Weet u niet dat zij die de tempeldienst verrichten, van het heilige eten? En dat zij die steeds bij het altaar verkeren, hun deel ontvangen van de offers van het altaar?
14 Zo heeft de Heere ook met het oog op hen die het Evangelie verkondigen, opgedragen dat zij van het Evangelie leven.
15 Ik heb hiervan echter geen gebruik gemaakt. En ik schrijf dit niet opdat dit mij alsnog ten deel zal vallen, want ik zou liever sterven dan dat iemand mijn roem van zijn inhoud zou ontdoen.
16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!
17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd.
18 Wat voor loon heb ik dan? Dat ik, bij de evangelieverkondiging, het Evangelie van Christus kosteloos maak, om geen gebruik te maken van mijn recht als verkondiger van het Evangelie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten