De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Levi_Strauss
Verkenner
Verkenner

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Levi_Strauss » 06 jun 2014 00:47

Deze hele discussie...

Kijk eens wijder dan iemands geloof.
Het gaat niet om het soort geloof dat iemand aanhangt, het gaat om de persoon.
Een moslimterrorist zou als christen homo's in elkaar hebben geslagen, of als boeddhist tegen een moslim vechten en andersom.

Waarom?
Omdat deze mensen gestoord zijn.
In een tunnelvisie levende zullen zij misdaden begaan in naam van het al dan niet aanwezige geloof.

Een geloof staat niet voor geweld, het zijn de mensen die er achter zitten.
Ik heb al eerder een tekst uit de bijbel genoemd die voor Gregorius de VII een casus belli vormde voor kruistochten. Zouden alle christenen dit moeten volgen denk je? Doen ze dat ook? Ik denk het niet want anders zouden er alleen nog christenen in de wereld zijn.

Al met al, zie geloof niet gelijk met geweld. Zie idiote individuen als het probleem; daar zou je wél over mogen klagen. Maar deze hele topic gaat over de angst voor een geloof; een misplaatste gedachtekronkel.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 jun 2014 08:37

Levi-Strauss

Een misplaatste gedachtekronkel?????

Dan zou ik me maar eens beter laten informeren beste Levi en de koran eens gaan bestuderen die notabene oproept tot geweld.
Doet de Bijbel dat soms? Roept Christus Jezus op tot geweld? Zegt ONZE God dat wij mensen zouden martelen, gevangen zetten, onthoofden omwille van het geloof in ONZE Heer?

De Islam is een duivelse godsdienst, geinspireerd door de antichtist.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jun 2014 10:46

Levi_Strauss schreef:Deze hele discussie...

Kijk eens wijder dan iemands geloof.
Het gaat niet om het soort geloof dat iemand aanhangt, het gaat om de persoon.

Helemaal mee eens.
Een moslimterrorist zou als christen homo's in elkaar hebben geslagen, of als boeddhist tegen een moslim vechten en andersom.

Dat hoeft natuurlijk niet. Niet alleen geloof maakt iemand tot wat hij/zij is. Een goed vredelievende moslims had indien hij/zij in een andere omgeving had opgegroeid met een ander geloof, andere denkbeelden in een andere sociale klasse enz enz misschien wel een extremist geweest. Andersom kan het natuurlijk ook.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 jun 2014 15:00

quote rotterdam: " bij de top 10 van de grootste massamoordenaars uit de wereldgeschiedenis staat geen enkele moslim - wel veel van ons soort"

Ik wil er nogmaals op wijzen dat de bewijslast of schuldvraag over de misdaden tegen de menselijkheid gedaan in het verleden door " ons soort" , hier niet ter discussie staan, maar de huidige misdaden die de Islam in naam van hun "god" uitvoert tegen christenen , het joodse volk en iedereen die zich niet onderwerpt aan hun wetten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 jun 2014 15:12

van de groofeit ssamoordenaars uit de wereldgeschiedenis staat geen enkele moslim - wel veel van ons soort"

Ik wil er nogmaals op wijzen dat de bewijslast of schuldvraag over de misdaden tegen de menselijkheid gedaan in het verleden door " ons soort" , hier niet ter discussie staan, maar de huidige misdaden die de Islam in naam van hun "god" uitvoert tegen christenen , het joodse volk en iedereen die zich niet onderwerpt aan hun wetten.[/quote]

'k Zou dit feit toch meenemen / wel zo eerlijk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 jun 2014 15:57

Ik neem helemaal niks mee, wat hier niet ter discussie staat. =;

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 jun 2014 21:15

ineke-kitty schreef:Ik neem helemaal niks mee, wat hier niet ter discussie staat. =;

Lachwekkend gemakzuchtig

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 jun 2014 21:24

ineke-kitty schreef:Ik neem helemaal niks mee, wat hier niet ter discussie staat. =;

Lachwekkend gemakzuchtig

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jun 2014 21:26

Als er dan toch niets ter discussie mag staan van de topic opener dan kan er net zo goed een heel groot slot op dit topic. Het is toch een groot haat topic wat schijnbaar enkel als doel heeft om een uitlaatklep van de haat van I-K te zijn.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 jun 2014 22:52

ineke-kitty schreef:Levi-Strauss

Dan zou ik me maar eens beter laten informeren beste Levi en de koran eens gaan bestuderen die notabene oproept tot geweld.
Doet de Bijbel dat soms? Roept Christus Jezus op tot geweld? Zegt ONZE God dat wij mensen zouden martelen, gevangen zetten, onthoofden omwille van het geloof in ONZE Heer?

het is de jood EN veel ''christenen'' bijzonder moeilijk aan het verstand te brengen dat ZIjn Koninkrijk niet van deze wereld is.
Wat Jezus tegen Petrus zei toen deze het zwaard trok, is niet aan hen besteed, lijkt het.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jun 2014 00:02

faramir: " als er dan toch niets ter discussie mag staan....."

Mijn woorden worden weer eens verdraaid .
Ik heb gezegd dat de misdaden die begaan zijn aan de mensheid in het verleden door "ons soort" zoals door rotterdam verwoord, op dit topic niet ter discussie staan, maar de misdaden die heden ten dage op naam staan van de Islam.

Overigens blijkt dit onderwerp niet geheel te ontgaan aan de "kijker/lezer/" al dan niet uit nieuwsgierigheid, want het is inmiddels 5828 maal bekeken, om over de uiteenlopende reacties maar te zwijgen.

Verder commentaar op persoonlijke kwalificaties leg ik maar weer eens naast me neer, want reken er maar op dat men daar rekenschap over af zal moeten leggen als men straks voor Gods troon zal staan.

Levi_Strauss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Levi_Strauss » 07 jun 2014 01:12

ineke-kitty schreef:Levi-Strauss

De Islam is een duivelse godsdienst, geinspireerd door de antichtist.

Ineke, je begrijpt mijn punt niet.
Lees nogmaals wat ik heb geschreven en concludeer daar uit dat een geloof niet gelijk staat met geweld.
Mijn islamitische vrienden doen mij niets kwaad.
Mijn christelijke vrienden vermoorden toch ook geen ongelovigen? Of andersgelovigen?
In de bijbel staan teksten die in principe aangegrepen zouden kunnen worden als legitimering voor geweld. Zoals ik eerder al zei:

""Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"
Dit was de lievelingstekst van Gregorius de VII; zijn casus belli voor heilige oorlogen dus... De interpretatie is dus erg belangrijk; zowel voor christenen als voor moslims.".

Als je inderdaad de bijbel letterlijk volgt kun je een kruistocht beginnen.
Moet je dan een massamoord begaan omdat het in ONS Boek staat?

Lijkt me een beetje vreemd.
Dit geldt ook voor de Koran; zijn alle moslims werkelijk zo agressief?
Mijn moslimvrienden in ieder geval niet, net zoals 99% van alle moslims in Nederland, en Europa, en daarbuiten.

De mensen die wél gewelddadig zijn vinden toch wel een legitimering voor hun gedrag. Dat heeft níéts meer te maken met het geloof.

En als je nu denkt dat ONS Boek tot geweld aanzet, tja, dat kun je zo interpreteren. Of je dat werkelijk doen moet is een andere vraag.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jun 2014 07:03

beste Levi

En jij schijnt mijn "punt" niet te begrijpen.
De Islam heeft wel degelijk geweld in haar vaandel staan, in tegenstelling tot Gods Woord.
Wij leven sinds de opstanding van Christus Jezus in de genadebedeling, en nergens roept de Heer op tot geweld, of tot uitroeiing van welk volk dan ook.

Wij, als wedergeboren kinderen Gods hebben dus geen enkel excuus om tot moord en doodslag over te gaan, zoals de Koran wel degelijk leert.
De Islam gebruikt de Koran echter WEL als legitiem excuus om de Joden en de christenen te onderwerpen aan hun godsdienst, is het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.
Dat wij hier in het Westen daar [nog] niet veel van merken, is een ander verhaal.

Overigens worden ALLE moslims in de Koran opgeroepen tot de zogenaamde "heilige oorlog".

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jun 2014 07:05

ineke-kitty schreef:beste Levi

Ach, wie wél?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

MaartenB

Berichtdoor MaartenB » 07 jun 2014 08:56

JeeWee schreef:beste Levi

Ach, wie wél?

Blijkbaar geef je hiermee te kennen dat jijzelf het in ieder geval niet begrijpt, JeeWee!
Of beter geformuleerd: Je wenst het niet te begrijpen; het schikt je gewoon niet dat ineke-kitty, uitstekend gedocumenteerd als zij is, alleen maar feiten heeft vermeld, die bovendien voor ieder die het wil, te verifieren zijn.

De Allerhoogste kent die feiten ook. Natuurlijk! Beter dan wie ook.
Maar voor hem zijn ze aanleiding om in de Gog-Magog periode definitief op te treden tegen hen die zeggen:

Laten wij hen uitroeien, zodat zij geen volk meer zijn en aan de naam van Israël niet meer gedacht wordt. Want samen hebben zij in hun hart beraadslaagd;
dezen hebben een verbond tegen U gesloten:
de tenten van Edom en
de Ismaëlieten...

(Psalm 83:5-7)

Bron

Terug naar “Archief”