Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor Boerin » 05 jun 2014 15:46

We zijn al genezen door de striemen van Jezus.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 15:53

naamloos

Nergens heb ik beweerd dat God ook vandaag de dag geen wonderen meer zou doen. Echter is dat meer uitzondering dan regel.
En dat is ook mijn bezwaar tegen leringen die beweren dat God altijd geneest, als je maar genoeg geloof hebt.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 05 jun 2014 15:55

Boerin schreef:We zijn al genezen door de striemen van Jezus.

Kun je uitleggen wat met deze one-liner bedoelt beste Boerin?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 16:08

Boerin schreef:We zijn al genezen door de striemen van Jezus.
Ja, op dezelfde manier waarop we door het geloof gereinigd en geheiligd zijn van de zonden.
Echter, in de praktijk zijn er nog zonden in het leven van een kind van God.
Zo is er ook nog ziekte en zwakte in hun levens, lang niet iedereen wordt genezen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 05 jun 2014 16:19

Tks, naamloos, was er effe niet bij met mijn gedachten.
Bedankt voor de toelichting.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jun 2014 16:31

naamloos schreef:Ja, op dezelfde manier waarop we door het geloof gereinigd en geheiligd zijn van de zonden.
Echter, in de praktijk zijn er nog zonden in het leven van een kind van God.
Zo is er ook nog ziekte en zwakte in hun levens, lang niet iedereen wordt genezen.

Dat zijn dan wel onopzettelijke zonden, toch?
Want anders is het geweten niet goed meer.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 17:10

mealybug schreef:Dat zijn dan wel onopzettelijke zonden, toch?
Want anders is het geweten niet goed meer.
Als het goed is wel ja, anders kom je inderdaad met je geweten in de knoop.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

visje36

Berichtdoor visje36 » 08 jun 2014 10:22

Heb ook bij zo'n kerk gezeten waar elke week wel iets gebeurde tijdens de dienst wat niet te verklaren was, waar iedereen op zei , dat het God was, en dat dat voor mensen niet te snappen is hoe die zich uit of laat zien.

Kreeg de bibbers van mensen die tijdens gebed (stil) hardop gingen bidden en al hun problemen kenbaar maakten, of de zogenaamde 'zieners' die heel 'gewoon' zeiden dat er iemand een beeld van God door kreeg, konden zij voelen . En die mensen klonken altijd vrij boos, star als iemand zijn/haar beeld van God niet wilde delen, of deelde. Werd er nog gezegd dat dat ook na de dienst mocht. Ben daar ook vrij snel vertrokken zat me niet lekker.

Maar volgens mij mag je ook openstaan voor dit soort dingen. Anders gebeurd er niks, en genezingsdiensten ? waar God op commando mensen aanraakt, geneest ? volgens mij werkt dat net zo is maar net hoe ver je er in door gaat, en in hoeverre je er voor open staat. Zou er zeer voorzichtig mee omgaan, want waarom zou God op commando mensen gaan 'veranderen' of genezen.

Kreeg in het verleden ook wel uitnodigingen van een ''engel'' (een vrouw) die boodschappen door kreeg van God. En die groep volgelingen van haar hield spreek uur in een hotel (hier in het dorp) nooit heen gegaan voelde gelijk alsof de duivel tegen me sprak , heb de eerste brief van schrik laten vallen, dacht dit is foute boel.

En dan nog de Jehova's boekjes, uitnodigingen alles op hun eigen leer en kijk gebaseerd met als lokkertje , ja dat staat toch ook in jouw bijbel ?. Ja maar die is niet aangepast.

:?

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 10 jun 2014 14:20

visje36 schreef:Heb ook bij zo'n kerk gezeten waar elke week wel iets gebeurde tijdens de dienst wat niet te verklaren was, waar iedereen op zei , dat het God was, en dat dat voor mensen niet te snappen is hoe die zich uit of laat zien.

Kreeg de bibbers van mensen die tijdens gebed (stil) hardop gingen bidden en al hun problemen kenbaar maakten, of de zogenaamde 'zieners' die heel 'gewoon' zeiden dat er iemand een beeld van God door kreeg, konden zij voelen . En die mensen klonken altijd vrij boos, star als iemand zijn/haar beeld van God niet wilde delen, of deelde. Werd er nog gezegd dat dat ook na de dienst mocht. Ben daar ook vrij snel vertrokken zat me niet lekker.

Maar volgens mij mag je ook openstaan voor dit soort dingen. Anders gebeurd er niks, en genezingsdiensten ? waar God op commando mensen aanraakt, geneest ? volgens mij werkt dat net zo is maar net hoe ver je er in door gaat, en in hoeverre je er voor open staat. Zou er zeer voorzichtig mee omgaan, want waarom zou God op commando mensen gaan 'veranderen' of genezen.

Kreeg in het verleden ook wel uitnodigingen van een ''engel'' (een vrouw) die boodschappen door kreeg van God. En die groep volgelingen van haar hield spreek uur in een hotel (hier in het dorp) nooit heen gegaan voelde gelijk alsof de duivel tegen me sprak , heb de eerste brief van schrik laten vallen, dacht dit is foute boel.

En dan nog de Jehova's boekjes, uitnodigingen alles op hun eigen leer en kijk gebaseerd met als lokkertje , ja dat staat toch ook in jouw bijbel ?. Ja maar die is niet aangepast.

:?

Lijkt me heel creepy. Je zegt dat mensen best open mogen staan voor dit soort dingen, maar helaas zijn mensen snel misleid, was laatst op het forum nog een heel interessant filmpje geplaatst over dit soort types, daaruit bleek dat mensen niet zo goed het onderscheid kunnen maken tussen echt en scam.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Terug naar “[Religie] - Open forum”