Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boerin schreef:We zijn al genezen door de striemen van Jezus.
Ja, op dezelfde manier waarop we door het geloof gereinigd en geheiligd zijn van de zonden.Boerin schreef:We zijn al genezen door de striemen van Jezus.
naamloos schreef:Ja, op dezelfde manier waarop we door het geloof gereinigd en geheiligd zijn van de zonden.
Echter, in de praktijk zijn er nog zonden in het leven van een kind van God.
Zo is er ook nog ziekte en zwakte in hun levens, lang niet iedereen wordt genezen.
Als het goed is wel ja, anders kom je inderdaad met je geweten in de knoop.mealybug schreef:Dat zijn dan wel onopzettelijke zonden, toch?
Want anders is het geweten niet goed meer.
visje36 schreef:Heb ook bij zo'n kerk gezeten waar elke week wel iets gebeurde tijdens de dienst wat niet te verklaren was, waar iedereen op zei , dat het God was, en dat dat voor mensen niet te snappen is hoe die zich uit of laat zien.
Kreeg de bibbers van mensen die tijdens gebed (stil) hardop gingen bidden en al hun problemen kenbaar maakten, of de zogenaamde 'zieners' die heel 'gewoon' zeiden dat er iemand een beeld van God door kreeg, konden zij voelen . En die mensen klonken altijd vrij boos, star als iemand zijn/haar beeld van God niet wilde delen, of deelde. Werd er nog gezegd dat dat ook na de dienst mocht. Ben daar ook vrij snel vertrokken zat me niet lekker.
Maar volgens mij mag je ook openstaan voor dit soort dingen. Anders gebeurd er niks, en genezingsdiensten ? waar God op commando mensen aanraakt, geneest ? volgens mij werkt dat net zo is maar net hoe ver je er in door gaat, en in hoeverre je er voor open staat. Zou er zeer voorzichtig mee omgaan, want waarom zou God op commando mensen gaan 'veranderen' of genezen.
Kreeg in het verleden ook wel uitnodigingen van een ''engel'' (een vrouw) die boodschappen door kreeg van God. En die groep volgelingen van haar hield spreek uur in een hotel (hier in het dorp) nooit heen gegaan voelde gelijk alsof de duivel tegen me sprak , heb de eerste brief van schrik laten vallen, dacht dit is foute boel.
En dan nog de Jehova's boekjes, uitnodigingen alles op hun eigen leer en kijk gebaseerd met als lokkertje , ja dat staat toch ook in jouw bijbel ?. Ja maar die is niet aangepast.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten