Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 13:03

Boerin: " Nee, ik ken alleen een stel gewone gemeenteleden die zelf hun oma hebben opgewekt"

Ah.... en daar is geen "melding" van gemaakt binnen christelijke kringen?
Of, was het de vermelding niet waard als "getuigenis" ?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 jun 2014 13:14

ineke-kitty schreef:Boerin: " Nee, ik ken alleen een stel gewone gemeenteleden die zelf hun oma hebben opgewekt"

Nee dan gaan ze weer zaniken waar het bewijs is. Oma zat al in de hemel en toen haalden ze haar terug, maar het was haar tijd en ze wilde niet terug, dus moesten ze haar maar laten gaan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2014 13:17

Boerin schreef:[
Nee, ik ken alleen een stel gewone gemeenteleden die zelf hun oma hebben opgewekt.

Zoiets deed Saul ook toch,
Dat werd enorm gewaardeerd...

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 13:33

ineke-kitty schreef:Ah.... en daar is geen "melding" van gemaakt binnen christelijke kringen?
Als er wel melding is dan negeer je het, of je gelooft het niet, of weet ik veel :!:
Nog eens: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18216/
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 13:40

@Meribel

Ik zei misschien.. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet weet.

Groet.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 14:23

Inneke-kitty

Begin citaat"Boerin: " Nee, ik ken alleen een stel gewone gemeenteleden die zelf hun oma hebben opgewekt"

Of, was het de vermelding niet waard als "getuigenis" ?Einde citaat.

Kan het ook met minder sarcasme gezegd worden door je? En wat minder spottend zou ook prettig zijn...

Groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 14:40

xsidd

Kom op zeg, wat mij betreft is het te belachelijk voor woorden om een oma'tje of welke christen dan ook die naar de Heer is gegaan, terug te willen "bidden" naar aardse omstandigheden, mocht dat al plaatsgevonden hebben. Moeten ze uiteindelijk toch weer sterven. Nou, fijn is dat zeg. Persoonlijk heb ik geen enkel respect voor dergelijke "handelingen uit geloof".

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 jun 2014 14:58

Boerin schreef:Nee, ik ken alleen een stel gewone gemeenteleden die zelf hun oma hebben opgewekt.

En dat geloof je zo maar? Mensen maken het vaak mooier dat dan het is en verzinnen niet zelden zulke zaken om even in de belangstelling te staan.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2014 15:05

xsidd schreef:@Meribel

Ik zei misschien.. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet weet.

Groet.

Als een wonder iemand zal overtuigen, ben ik overtuigd dat God dat wonder geeft.
Maar denk aan die gelijkenis van Jezus en wat abraham daarin zei
30 De rijke man zei: “Nee, vader Abraham, maar als iemand van de doden naar hen toe komt, zullen ze tot inkeer komen.” 31 Maar Abraham zei: “Als ze niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen ze zich ook niet laten overtuigen als er iemand uit de dood opstaat.”’

Het is niet zo dat christenen geen kanker krijgen, of niet dood gaan,
Maar dat geeft niet, want we kijken uit naar iets mooiers en weten dat hier op deze aarde het nu eenmaal nog ellendig is.

Kerken waar ze zeggen, God geneest al je aardse kwalen en zo niet dan geloof je niet genoeg...
Dat is echt een dwaalleer m.i.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 15:14

Meribel

Het is niet alleen een dwaalleer, maar een pertinente aanslag op iemands persoonlijke geloofsleven, om te beweren dat je niet genoeg geloof zou hebben voor genezing of andere bovennatuurlijke zaken.
Persoonlijk heb ik veel christenen begeleid die terecht kwamen in een neerwaartse cirkel, na dergelijke uitspraken, en dat is diep en diep treurig.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 15:18

Maar niemand heeft hier toch gezegd dat je te weinig geloof hebt wanneer je niet geneest?
Vanwaar die open deuren ....???
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 15:19

@Ineke-kitty

Ik respecteer je mening, en kan er ook inkomen dat je geen respeckt hebt voor zulke handelingen. Alleen vergeet dat alsjeblieft niet dat er ook Christenen zijn, die anders zien. Die behoren ook gerespecteert te worden is mijn mening.

Nogmaals, ik snap je wel, alleen door als je jezelf zo uit, geeft dat ook gelijk een negatief licht op wonderen en tekenen, terwijl God degene is, die wonderen en tekenen gebruikt heeft, en waarvan ik geloof dat die wonderen en tekenen nu ook nog er kunnen zijn.

@Meribel

Nou, nou.. dat geeft niet... Ik weet het niet, maar als je kanker hebt is dat een enorme strijd. Maar ja, er wacht Gods Kinderen een veel beter leven na dit leven.

Sommige mensen nemen dat God alle aardse kwalen geneest, als uitgangspunt. Ja, dat gebeurd ook veel naar wat ik weet. Alleen degene die denkt God voor zijn of haar karretje te spannen, met Hij geneest alle kwalen, dus ik ga nu alle kwalen genezen, die heeft het m.i mis. Want God, is God, en Hij bepaald de zaken.

Als er een relatie is met God, dan weet je dat ook geloof ik. Want een relatie is levend, en een diepe relatie, geeft diepe en goede communicatie. En niet een aangenomen zaak, van God geneest alle aardse kwalen bij iedereen.

Want het lijkt me zeer verstandig eerst te bidden, of het Gods wil is dat iemand geneest?

Wat zeg ik nu dan zullen sommige denken... Nu, ik heb zelf een heftige chronische ziekte. Al 9 jaar. En een paar maanden geleden, heb ik gebeden en gesmeekt of God me van deze ziekte wilde verlossen. En ja, ik had ook het geloof 1000 % procent, dat Hij dat kon.

En God antwoorde me, en zei.

Verneder u onder Mijn krachtige Hand, opdat ik u verhoog te Mijner tijd.

Dus ik word niet verlost nu van die ziekte, maar God laat het toe, met een reden. Ik weet de reden ook, want als ik die ziekte niet zou hebben, zou ik mijn eigen pad gaan, en het zou niet goed aflopen met me. Dus God laat het toe, uit liefde.

En God kan me ervan bevrijden, maar Zijn Wil is anders.

Groet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2014 15:23

Xsidd,
Allereerst : Mooie getuigenis,
En wat je zelf zegt is ook mijn bezwaar tegen de man die van te voren al aankondigde dat hij jongens tot leven ging wekken ( in jezus' naam )
Zo werkt het niet, zo werkt God ook niet,
En dat is ook mijn bezwaar tegen genezingsdiensten.
Een zaak tussen iemand en God, een genezing wel of niet, daarvoor hoef je niet maar leiderdorp of waar dan ook.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 15:25

naamloos: "vanwaar die open deuren...???"

Vanwaar die open deuren?
Dat lijkt me logisch gezien het onderwerp hier.
Het is een valse lering, en dat dient aan de kaak gesteld te worden, ook al is hier niet gezegd dat ongeloof te maken heeft met niet genezen worden van ziekte, of anderszins aan bovennatuurlijke manifestaties.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 15:34

ineke-kitty schreef:naamloos: "vanwaar die open deuren...???"

Vanwaar die open deuren?
Dat lijkt me logisch gezien het onderwerp hier.
Het is een valse lering, en dat dient aan de kaak gesteld te worden, ook al is hier niet gezegd dat ongeloof te maken heeft met niet genezen worden van ziekte, of anderszins aan bovennatuurlijke manifestaties.
Nou, het is natuurlijk een valse leer om te zeggen dat iemand die niet geneest te weinig geloof heeft.
Echter zegt dat niets over het feit dat God vandaag de dag ook nog wonderen doet.
Komt ie nog een keer: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18216/

Terug naar “[Religie] - Open forum”