Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 23:51

xsidd schreef:@Meribel

Ja, ik kreeg ineens die vraag in me, en toen stelde ik hem aan jou.

Ik zou er niet raar van opkijken in ieder geval, want het lijkt wel alsof steeds meer Christenen, aan die woorden gehoor geven, en ik heb al besloten dat ook te doen.

Een tijdje geleden wilde een man, twee kinderen opwekken uit de dood door de Kracht van Jezus, maar hij werd uitgelachen, en bespot.... Nou, ik ken die man een beetje, en ik kan je zeggen dat hij naar mijn weten oprecht is, en om zulke dingen te zeggen, moet je wel veel geloof hebben.

Je hebt het over Ronald Plat.
Ik heb zelf de indruk dat hij niet helemaal zuiver bezig is..
Op goedgelovig staan wel veel berichten over hem..

@naamloos,
De tekst die je noemt ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Wij zullen zelfs méér dan Jezus gaan doen.
Hij liet mensen uit de dood opstaan...
Wat meer kan je doen vraag ik me af.

@xsidd
Waarom meer christenen dat zouden doen?
Lees Joel 2 eens...
In de laatste dagen zal Ik mijn Geest uitstorten...

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 08:39

Anoniem_89 schreef:@naamloos,
De tekst die je noemt ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Wij zullen zelfs méér dan Jezus gaan doen.
Hij liet mensen uit de dood opstaan...
Wat meer kan je doen vraag ik me af.
Ik vind dit wel een goede uitleg: http://www.dirkjanjansen.nl/site/index. ... jezus-deed
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2014 08:45

xsidd schreef:@Meribel

Ja, ik kreeg ineens die vraag in me, en toen stelde ik hem aan jou.

Ik zou er niet raar van opkijken in ieder geval, want het lijkt wel alsof steeds meer Christenen, aan die woorden gehoor geven, en ik heb al besloten dat ook te doen.

Een tijdje geleden wilde een man, twee kinderen opwekken uit de dood door de Kracht van Jezus, maar hij werd uitgelachen, en bespot.... Nou, ik ken die man een beetje, en ik kan je zeggen dat hij naar mijn weten oprecht is, en om zulke dingen te zeggen, moet je wel veel geloof hebben.

...
Ik vond het heel erg en schokkend dat die man dat zei,
Had niets met veel geloof te maken.
Die kindjes waren net vermoord door hun vader, en dan komt er een wildvreemde zeggen, ik wek ze op uit de dood? Echt heel erg!!

Allereerst moet je denk ik de vraag voor jezelf beantwoorden; waarom deed Jezus wonderen?
En wie hij heeft opgewekt uit de dood, stierf die niet meer?
Toen Jezus rondliep op aarde, waren er toen geen zieken?
Als je ziek bent en je voorganger of je gebed geneest je niet, waarom dan niet?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2014 10:04

xsidd schreef:Een tijdje geleden wilde een man, twee kinderen opwekken uit de dood door de Kracht van Jezus, maar hij werd uitgelachen, en bespot.... Nou, ik ken die man een beetje, en ik kan je zeggen dat hij naar mijn weten oprecht is, en om zulke dingen te zeggen, moet je wel veel geloof hebben.

[/quote]

Hij werd uitgelachen en bespot... Och arme man toch. Dat is toch bijna net zo erg als je kinderen verliezen en dat er dan een of andere malloot over hun ruggetjes sier probeert te maken.

Het maakt echt geen ene zier uit of die man oprecht is. Voor dat soort lui hebben we dwangbuizen en isoleercellen uitgevonden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 10:29

@Meribel

begin citaat"Allereerst moet je denk ik de vraag voor jezelf beantwoorden; waarom deed Jezus wonderen?
En wie hij heeft opgewekt uit de dood, stierf die niet meer?
Toen Jezus rondliep op aarde, waren er toen geen zieken?
Als je ziek bent en je voorganger of je gebed geneest je niet, waarom dan niet?"einde citaat.

1 Naar mijn weten deed Jezus wonderen, zodat ze zouden geloven in Hem.
2 Her dochtertje van Jairus is opgewekt uit de dood, en ik ga er vanuit dat ze later gestorven is
3 Toen Jezus rondwandelde waren er zieken op de aarde. Allen die bij Hem kwamen genas Hij.
4 Op deze vraag weet ik niet de reden. Misschien ongeloof, ik weet het echt niet, maar wel weet ik dat dit er niet voor niks staat.

@Motlach

Waaruit concludeer je dat deze man, dat voor de sier dat zou doen??? En waarom die woorden, dat diegene in de isoleercel moet?

Ben je boos als er wonderen zouden gebeuren in de Naam van Jezus?

Groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 10:35

xsidd: "Naar mijn weten deed Jezus wonderen, zodat ze zouden geloven in Hem"

En, kwam men ook tot geloof dan? Nee dus. Sterker nog, het merendeel van het joodse volk heeft Hem afgewezen, ondanks de wonderen die Hij deed.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 jun 2014 10:42

ineke-kitty schreef:En, kwam men ook tot geloof dan? Nee dus. Sterker nog, het merendeel van het joodse volk heeft Hem afgewezen, ondanks de wonderen die Hij deed.

Joh 4
En er was te Kafarnaüm een hoveling, wiens zoon ziek was. 47 Toen deze hoorde, dat Jezus uit Judea naar Galilea gekomen was, ging hij tot Hem en verzocht Hem te komen en zijn zoon te genezen; want deze lag op sterven. 48 Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven. 49 De hoveling zeide tot Hem: Heer, kom af, eer mijn kind sterft. 50 Jezus zeide tot hem: Ga heen, uw zoon leeft! De man geloofde het woord, dat Jezus tot hem sprak, en ging heen. 51 En reeds terwijl hij afdaalde, kwamen zijn slaven hem tegemoet en zeiden, dat zijn kind leefde. 52 Hij vroeg hun naar het uur, waarop de beterschap was ingetreden; zij zeiden tot hem: Gisteren op het zevende uur werd hij vrij van koorts. 53 De vader dan bemerkte, dat het dat uur was, waarop Jezus tot hem gezegd had: Uw zoon leeft, en hij werd zelf gelovig en zijn gehele huis.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 10:43

@Inneke-kitty

Er staat na die wonderen, dat velen geloofden in Hem. Dusja, er geloofden veel mensen in Hem om de wonderen, maar je ziet ook dat als Jezus begint te spreken over zijn lichaam, en zijn vlees eten en bloed drinken, de rede te hard is, en er velen weg gaan.

Dus de wonderen hadden zeker wel effeckt, alleen er zijn daarna veel mensen afgehaakt,

Groet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2014 10:50

xsidd schreef:@Mortlach

Waaruit concludeer je dat deze man, dat voor de sier dat zou doen??? En waarom die woorden, dat diegene in de isoleercel moet?

Ben je boos als er wonderen zouden gebeuren in de Naam van Jezus?

Groet.

Als er wonderen zouden gebeuren, zou ik me direct bekeren. Het enige wat ik hier zie is iemand die harteloos misbruik maakt van emotionele kwetsbaarheid van een ouder die het grootste leed dat je als ouder kan worden aangedaan probeert te verwerken, in een poging te evangeliseren. Met die vorm van psychosedat soort achterbaksheid heb ik bijzonder weinig geduld. Het enige wat die kwiebus bereikt is leed op leed stapelen - als dat christelijk moet zijn, geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 10:56

xsidd: "Alleen er zijn daarna veel mensen afgehaakt"

Precies, want wat was nu precies het doel waarom de Heer op aarde was? Zijn lijden, sterven en opstaan uit de dood. En DIE rede vonden zij te hard, en DAAROM "haakte" de meerderheid van het Joodse volk af.
Dat is gewoon een feit, en tot op de dag van vandaag haakt het Joodse volk af.
Pas in de toekomst bij de wederkomst van Christus Jezus zullen zij Hem aanschouwen en tot geloof komen.

Dat zal echter NIET gepaard gaan met wonderen en tekenen, want Hij zal dan verschijnen in heerlijkheid en ELK oog zal Hem zien, ook degenen die Hem doorstoken hebben leert de Schrift.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jun 2014 10:59

@Mortlach

Ik begrijp je , als je het zo ziet. En ik kan er ook nog inkomen, dat je het zo ziet.

Inneke-kitty

Ja, het Joodse volk zal tot geloof komen inderdaad. Ik hoop maar dat het snel mag gebeuren!

Groet

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 11:00

Mortlach

Ik ben het volkomen met je eens, dat deze "aktie" een aanfluiting is voor het christelijke geloof, en daarmee een wan-getuigenis is voor ongelovigen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 11:03

ineke-kitty schreef:En, kwam men ook tot geloof dan? Nee dus. Sterker nog, het merendeel van het joodse volk heeft Hem afgewezen, ondanks de wonderen die Hij deed.
En, kwamen ze door de prediking van het evangelie tot geloof? Nee dus, het merendeel (niet alleen het Joodse volk, maar later ook de heidenen) wees en wijst Hem af. Dus zullen we evangelisatie ook gelijk maar afschaffen dan?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 jun 2014 11:11

naamloos

Het Heil is naar de heidenen gegaan, omdat de joden Hem afgewezen hadden.
Dat leert de Schrift, en de heidenen hebben Hem wel degelijk aangenomen.

Want wat zegt de Schrift? Handelingen 28:28: "Het zij u [ de joden] dan bekend, dat de zaligheid Gods den heidenen gezonden is, en dezelve zullen horen".

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 jun 2014 11:16

ineke-kitty schreef:naamloos

Het Heil is naar de heidenen gegaan, omdat de joden Hem afgewezen hadden.
Dat leert de Schrift, en de heidenen hebben Hem wel degelijk aangenomen.

Want wat zegt de Schrift? Handelingen 28:28: "Het zij u [ de joden] dan bekend, dat de zaligheid Gods den heidenen gezonden is, en dezelve zullen horen".
Het moge duidelijk zijn dat het MERENDEEL Hem afwijst.
Maar het ging me erom dat je een kul-argument gebruikt, als je dat consequent doortrekt dan kun je per direct stoppen met evangeliseren.

Terug naar “[Religie] - Open forum”