Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:wel kort door de bocht,
volgens mij waren de indianen ook religieus op één of andere manier.
naamloos schreef:En genezen onder dwang, daar heb ik geloof ik nog nooit van gehoord.
worteltjes schreef:aha het gebit is dus bepalend;p
Nee ik denk dat echte christenen een relatie met Jezus hebben. De nep-christenen doen wel mee maar die hebben die band niet met Jezus. Maarja hoe haal je die eruit, soms merk je het aan gesprekken
Ik heb het allebei wel eens meegemaakt. Iemand die je geld uit je portemonnee probeert te praten, maar ook iemand die zei dat het Jezus' opdracht was: gij hebt het om niet ontvangen, geef het om niet.ineke-kitty schreef:naamloos: "en genezen onder dwang, daar heb ik geloof ik nog nooit van gehoord"
Wel eens van die massabijeenkomsten meegemaakt, waar de "gebedsgenezer" de mensen naar voren toe roeptoetert om zogenaamde genezing te ontvangen?
Nee, niemand gaat onder "dwang" naar voren, want men bezoekt immers niet voor niets dergelijke bijeenkomsten. Met massa's tegelijk rent men naar voren , in de verwachting dat zij zullen genezen van hun kwalen.
Na afloop gaat de collectezak rond, want "genezing" is immers niet voor niks. Je moet er wel voor in de buidel tasten.
Nou, ik had al gezegd dat ik niet voor dat extreme gedoe ben.Bambi schreef:Het dwingen op de grond te vallen, bedoelde ik en wat er nog meer aan rariteiten gebeurd.
Dat hadden die mensen voor die tijd toch echt niet uit zichzelf gedaan.
Hier een filmpje waar VooDoo en Charismatische toestanden vergeleken wordt:
https://www.youtube.com/watch?v=FQ9-aAlN6p0
En hier een filmpje van een gewone VooDoo bijeenkomst:
https://www.youtube.com/watch?v=xD_8WRYiydY
En de strakke gezichten in de kerk komt meer door de Calvinistische inslag van 'je zelf niet laten kennen' in het bijzijn van anderen.
worteltjes schreef:Hoe kun je precies een echte christen van nep-christen onderscheiden? Als men er namelijk achter komt dat er allemaal nep-christenen in die lachende geest gemeente zitten kan men die beschouwen als valse leer.
ineke-kitty schreef:naamloos: "ik heb het allebei wel eens meegemaakt"
Wel, ik kan je vertellen dat ik het 25 jaar heb "meegemaakt" en ben daarmee een ervaringsdeskundige. Af en toe iets "meemaken" is dus geen graadmeter.
Ik weet dus waar ik over praat als ik het heb over dit soort walgelijke geld uit de zak klopperijen van deze zogenaamde gebedsgenezers, die je als "slagroom op de taart" ook nog eens een welvarend en rijk leven beloven, als je maar je tienden betaald, zodat zijzelf in een grote villa, en over een eigen prive-vliegtuig kunnen beschikken, om de wereld rond te vliegen om NOG meer mensen te kunnen misleiden.
Anoniem_89 schreef:Een naamchristen kent geen strijd
]
Nou, zo deskundig lijk je me niet. Eerder eenzijdigineke-kitty schreef:naamloos: "ik heb het allebei wel eens meegemaakt"
Wel, ik kan je vertellen dat ik het 25 jaar heb "meegemaakt" en ben daarmee een ervaringsdeskundige. Af en toe iets "meemaken" is dus geen graadmeter.
Ik weet dus waar ik over praat als ik het heb over dit soort walgelijke geld uit de zak klopperijen van deze zogenaamde gebedsgenezers, die je als "slagroom op de taart" ook nog eens een welvarend en rijk leven beloven, als je maar je tienden betaald, zodat zijzelf in een grote villa, en over een eigen prive-vliegtuig kunnen beschikken, om de wereld rond te vliegen om NOG meer mensen te kunnen misleiden.
Yes, super!Boerin schreef:Oh leuk, ik ook, ik denk dat ik ook wel aan de 25 jaar kom. Laatst is m'n zoontje nog genezen van hooikoorts. Grappig, opa vroeg: Hé, heeft ie geen hooikoorts meer? En toen ik het getuigenis vertelde werd een andere man zo opgebouwd in z'n geloof dat ie na 27 jaar hooikoortsmedicijnen te hebben gebruikt ze nu niet meer nodig heeft. Gratis en voor niks. De voorganger zit in de bijstand en mag als vrijwilligerswerk de kerk voorgaan van de gemeente.
Duidelijk eenzijdige ervaring, dus geen graadmeter.ineke-kitty schreef:Dat mag je vinden uiteraard, echter 25 jaar ervaring met dit soort praktijken liegt er niet om.
Er is nog iets tussen verzuipen en droogstaan.ineke-kitty schreef:Overigens over dat "badwater weggooien" gesproken.
Je kunt beter voorkomen dat je kind verzuipt in dat badwater, dan je inlaten met dergelijke figuren die van Gods Woord een aanfluiting maken.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten