Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 15:00

inneke-kitty

Het gaat om de leugen, en de waarheid. Dat klopt. Maar de leugen is, dat Jezus door de duivel mensen zou bevrijden van demonen, en de waarheid is dat het door Gods Geest gebeurd.

Het is mijns inziens een aanname dat het om geloof of ongeloof zou gaan, want nogmaals ook als je het hele hoofdstuk leest, staat daar NIETS over geloof en ongeloof, zoals je aangaf.

Groet.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 jun 2014 15:06

meribel schreef:wel kort door de bocht,
volgens mij waren de indianen ook religieus op één of andere manier.

Het charismatische is vooral begonnen bij de zwarte mensen.
En die deden aan VooDoo.

naamloos schreef:En genezen onder dwang, daar heb ik geloof ik nog nooit van gehoord.

Het dwingen op de grond te vallen, bedoelde ik en wat er nog meer aan rariteiten gebeurd.
Dat hadden die mensen voor die tijd toch echt niet uit zichzelf gedaan.

Hier een filmpje waar VooDoo en Charismatische toestanden vergeleken wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=FQ9-aAlN6p0

En hier een filmpje van een gewone VooDoo bijeenkomst:

https://www.youtube.com/watch?v=xD_8WRYiydY

En de strakke gezichten in de kerk komt meer door de Calvinistische inslag van 'je zelf niet laten kennen' in het bijzijn van anderen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2014 15:08

Never mind, doet er ook weinig toe.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 15:15

worteltjes schreef:aha het gebit is dus bepalend;p
Nee ik denk dat echte christenen een relatie met Jezus hebben. De nep-christenen doen wel mee maar die hebben die band niet met Jezus. Maarja hoe haal je die eruit, soms merk je het aan gesprekken

Ik zeg wel eens dat een ware christen strijd kent.
Een naamchristen kent geen strijd, omdat de duivel hem onder bedwang heeft.

Oh en daarnaast kan de duivel ook mensen 'genezen'..

Mat 12;
22 Toen bracht men een blinde bij hem die bezeten was en niet kon spreken, en hij genas hem, zodat hij weer kon spreken en zien. 23 Alle omstanders stonden versteld en zeiden: ‘Zou híj de Zoon van David zijn?’ 24 Maar de farizeeën die dit hoorden, zeiden tegen elkaar: ‘Hij kan die demonen alleen maar uitdrijven dankzij Beëlzebul, de vorst der demonen.’ 25 Jezus wist wat ze dachten en zei tegen hen: ‘Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en geen enkele stad of gemeenschap die innerlijk verdeeld is zal standhouden. 26 Als Satan Satan uitdrijft, keert hij zich tegen zichzelf. Hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? 27 En als ik inderdaad door Beëlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven uw eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook uw rechters zijn! 28 Maar als ik door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 15:18

naamloos: "en genezen onder dwang, daar heb ik geloof ik nog nooit van gehoord"

Wel eens van die massabijeenkomsten meegemaakt, waar de "gebedsgenezer" de mensen naar voren toe roeptoetert om zogenaamde genezing te ontvangen?
Nee, niemand gaat onder "dwang" naar voren, want men bezoekt immers niet voor niets dergelijke bijeenkomsten. Met massa's tegelijk rent men naar voren , in de verwachting dat zij zullen genezen van hun kwalen.

Na afloop gaat de collectezak rond, want "genezing" is immers niet voor niks. Je moet er wel voor in de buidel tasten.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 15:33

ineke-kitty schreef:naamloos: "en genezen onder dwang, daar heb ik geloof ik nog nooit van gehoord"

Wel eens van die massabijeenkomsten meegemaakt, waar de "gebedsgenezer" de mensen naar voren toe roeptoetert om zogenaamde genezing te ontvangen?
Nee, niemand gaat onder "dwang" naar voren, want men bezoekt immers niet voor niets dergelijke bijeenkomsten. Met massa's tegelijk rent men naar voren , in de verwachting dat zij zullen genezen van hun kwalen.

Na afloop gaat de collectezak rond, want "genezing" is immers niet voor niks. Je moet er wel voor in de buidel tasten.
Ik heb het allebei wel eens meegemaakt. Iemand die je geld uit je portemonnee probeert te praten, maar ook iemand die zei dat het Jezus' opdracht was: gij hebt het om niet ontvangen, geef het om niet.
En daar kwam geen collectezak voorbij. Er waren wel genezingen, waaronder één die in de laatste fase van de ziekte van Parkinson zat.
Maar ja, dan kun je altijd de duvel nog eer geven door te zeggen dat die ook mensen geneest ..... :( :( :(
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 15:59

Bambi schreef:Het dwingen op de grond te vallen, bedoelde ik en wat er nog meer aan rariteiten gebeurd.
Dat hadden die mensen voor die tijd toch echt niet uit zichzelf gedaan.

Hier een filmpje waar VooDoo en Charismatische toestanden vergeleken wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=FQ9-aAlN6p0

En hier een filmpje van een gewone VooDoo bijeenkomst:

https://www.youtube.com/watch?v=xD_8WRYiydY

En de strakke gezichten in de kerk komt meer door de Calvinistische inslag van 'je zelf niet laten kennen' in het bijzijn van anderen.
Nou, ik had al gezegd dat ik niet voor dat extreme gedoe ben.
Ik ben tegen dat doorslaan zoals we dat op vele filmpjes kunnen zien, maar ook tegen doorslaan naar de andere kant toe, door meteen alles maar duivels te noemen wat men niet gewend is.

Jezelf niet laten kennen in het bijzijn van anderen is dan weer heel 'gewoon', terwijl God nou juist wil dat we transparant zijn naar elkaar toe.
Hij heeft ons aan elkaar gegeven om elkaar tot een hand en voet te zijn. Blij te zijn met de blijden, mee te leven met de bedroefden, degenen die zorgen hebben te helpen.
Je niet laten kennen blokkeert dat, en zo blijf je in je uppie met je problemen en daardoor krijgen ze veel meer vat op je.
Maar als je die Calvinistische inslag (?) gewend bent zie je ook niet meer welke geest daar achter zit. Maar het verkeerde van een andere stroming is dan weer duidelijk.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 16:53

naamloos: "ik heb het allebei wel eens meegemaakt"

Wel, ik kan je vertellen dat ik het 25 jaar heb "meegemaakt" en ben daarmee een ervaringsdeskundige. Af en toe iets "meemaken" is dus geen graadmeter.
Ik weet dus waar ik over praat als ik het heb over dit soort walgelijke geld uit de zak klopperijen van deze zogenaamde gebedsgenezers, die je als "slagroom op de taart" ook nog eens een welvarend en rijk leven beloven, als je maar je tienden betaald, zodat zijzelf in een grote villa, en over een eigen prive-vliegtuig kunnen beschikken, om de wereld rond te vliegen om NOG meer mensen te kunnen misleiden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 jun 2014 16:58

worteltjes schreef:Hoe kun je precies een echte christen van nep-christen onderscheiden? Als men er namelijk achter komt dat er allemaal nep-christenen in die lachende geest gemeente zitten kan men die beschouwen als valse leer.

De mens ziet aan wat voor ogen is en hoort wat voor oren is maar God ziet het hart aan en Hij zegt "met de maat waarmee jij meet zul je eens zelf weder gemeten worden dus pas op oordeelt niet opdat jij niet geoordeeld zult worden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 jun 2014 17:00

ineke-kitty schreef:naamloos: "ik heb het allebei wel eens meegemaakt"

Wel, ik kan je vertellen dat ik het 25 jaar heb "meegemaakt" en ben daarmee een ervaringsdeskundige. Af en toe iets "meemaken" is dus geen graadmeter.
Ik weet dus waar ik over praat als ik het heb over dit soort walgelijke geld uit de zak klopperijen van deze zogenaamde gebedsgenezers, die je als "slagroom op de taart" ook nog eens een welvarend en rijk leven beloven, als je maar je tienden betaald, zodat zijzelf in een grote villa, en over een eigen prive-vliegtuig kunnen beschikken, om de wereld rond te vliegen om NOG meer mensen te kunnen misleiden.

Oh leuk, ik ook, ik denk dat ik ook wel aan de 25 jaar kom. Laatst is m'n zoontje nog genezen van hooikoorts. Grappig, opa vroeg: Hé, heeft ie geen hooikoorts meer? En toen ik het getuigenis vertelde werd een andere man zo opgebouwd in z'n geloof dat ie na 27 jaar hooikoortsmedicijnen te hebben gebruikt ze nu niet meer nodig heeft. Gratis en voor niks. De voorganger zit in de bijstand en mag als vrijwilligerswerk de kerk voorgaan van de gemeente.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 jun 2014 17:03

Anoniem_89 schreef:Een naamchristen kent geen strijd
]

Naamchristen / nep-christen : wat een oordelende rotwoorden
dat gaat zeker over je naaste en niet over jezelf ?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 17:11

ineke-kitty schreef:naamloos: "ik heb het allebei wel eens meegemaakt"

Nou, zo deskundig lijk je me niet. Eerder eenzijdig :lol: :lol: :lol:
En dan natuurlijk precies de kant waar het niet goed zit. Iets met kind, badwater en weggooien.
Boerin schreef:Oh leuk, ik ook, ik denk dat ik ook wel aan de 25 jaar kom. Laatst is m'n zoontje nog genezen van hooikoorts. Grappig, opa vroeg: Hé, heeft ie geen hooikoorts meer? En toen ik het getuigenis vertelde werd een andere man zo opgebouwd in z'n geloof dat ie na 27 jaar hooikoortsmedicijnen te hebben gebruikt ze nu niet meer nodig heeft. Gratis en voor niks. De voorganger zit in de bijstand en mag als vrijwilligerswerk de kerk voorgaan van de gemeente.
Yes, super! :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 17:24

naamloos: " nou, zo deskundig lijk je me niet"

Dat mag je vinden uiteraard, echter 25 jaar ervaring met dit soort praktijken liegt er niet om.

Overigens over dat "badwater weggooien" gesproken.
Je kunt beter voorkomen dat je kind verzuipt in dat badwater, dan je inlaten met dergelijke figuren die van Gods Woord een aanfluiting maken.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 17:29

ineke-kitty schreef:Dat mag je vinden uiteraard, echter 25 jaar ervaring met dit soort praktijken liegt er niet om.
Duidelijk eenzijdige ervaring, dus geen graadmeter.
ineke-kitty schreef:Overigens over dat "badwater weggooien" gesproken.
Je kunt beter voorkomen dat je kind verzuipt in dat badwater, dan je inlaten met dergelijke figuren die van Gods Woord een aanfluiting maken.
Er is nog iets tussen verzuipen en droogstaan.
Dat het in jou theologie niet past verandert daar niets aan. Dan is je modelletje van God gewoon te klein.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 17:32

naamloos dus: " er is nog iets tussen verzuipen en droogstaan"

Geen zorgen hoor, ik laaf mij aan De Bron, namelijk die van het Levende Water, en dat is voldoende voor mij.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 04 jun 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”