Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
naamloos schreef:Poeh, als er in de schrift staat dat menen VOOROVER vallen, betekent dat dan dat ACHTEROVER vallen fout is
De bijbel is geen na-aapboek. En ik geloof ook niet dat elke valpartij van de duvel is, mensen kunnen dat zelf ook faken.
Ik vind het ook niet kloppen als mensen het zelf faken, maar ik wil maar duidelijk hebben dat we niet alles op de rekening van de duvel hoeven te schrijven.Bambi schreef:Je moet alles toetsen aan de Bijbel.
Ook als het niet met geweld of theater gebeurd, vind ik het niet kloppen:
https://www.youtube.com/watch?v=xkPvCRezDNQ
Als de Heere Jezus mensen genas, gingen ze juist lopen, niet op hun rug liggen.
worteltjes schreef:Hoe kun je precies een echte christen van nep-christen onderscheiden? Als men er namelijk achter komt dat er allemaal nep-christenen in die lachende geest gemeente zitten kan men die beschouwen als valse leer.
Nee, die omduw praktijken en de aanstellerij van mensen zelf zijn niet van de Heer.ineke-kitty schreef:naamloos: "de Bijbel is geen na-aapboek"
Nee, maar de duivel is wel degelijk de na-aper van God, en daarmee de omgekeerde zaken zoals het achterover vallen in de "geest".
Het moge toch duidelijk zijn dat dergelijke praktijken niet van de Heer zijn.
In de bijbel lees ik dat valse leraren loochenen dat Jezus God is, dat ze op eigen gewin uit zijn, zelf een wetteloos leven leiden.worteltjes schreef:Hoe kun je precies een echte christen van nep-christen onderscheiden? Als men er namelijk achter komt dat er allemaal nep-christenen in die lachende geest gemeente zitten kan men die beschouwen als valse leer.
Die hoeven wij er niet uit te halen, het koren en kaf moet samen opgroeien.worteltjes schreef:aha het gebit is dus bepalend;p
Nee ik denk dat echte christenen een relatie met Jezus hebben. De nep-christenen doen wel mee maar die hebben die band niet met Jezus. Maarja hoe haal je die eruit, soms merk je het aan gesprekken
naamloos schreef:In de bijbel lees ik dat valse leraren loochenen dat Jezus God is, dat ze op eigen gewin uit zijn, zelf een wetteloos leven leiden.
Klopt! Maaare, hoeveel voorgangers zijn daar helemaal vrij van? Ohh gelukkig, daar ga ik niet over.Bambi schreef:Eigen gewin heeft niet alleen met geld te maken hè?
Het gaat vaak om eigen eer, dat is ook eigen gewin.
worteltjes schreef:aha het gebit is dus bepalend;p
Nee ik denk dat echte christenen een relatie met Jezus hebben. De nep-christenen doen wel mee maar die hebben die band niet met Jezus. Maarja hoe haal je die eruit, soms merk je het aan gesprekken
naamloos schreef:Die hoeven wij er niet uit te halen, het koren en kaf moet samen opgroeien.
naamloos schreef:Klopt! Maaare, hoeveel voorgangers zijn daar helemaal vrij van? Ohh gelukkig, daar ga ik niet over.
Bambi schreef:Weet je wat het punt is:
De slaven uit Afrika die naar Amerika werden gevoerd, hadden al die dingen.
Het vallen, huilen, lachen en spreken in de geesten van voorouders.
Ook hadden ze een sjamaan die in contact stond met die geesten en zo voor genezing die geesten raadpleegde.
Dat word o.a. VooDoo genoemd.
Dan is het niet verwonderlijk dat nu juist de Charismatische kerken in Amerika met die praktijken begonnen zijn en van die geesten van voorouders de Heilige Geest gemaakt hebben.
En natuurlijk waait alles weer van Amerika over naar Europa.
.
De H.G. gebruikt geen dwang of hypnose en laat ons vrij, dat ben ik zeker met je eens.Bambi schreef:Ik ben het met je eens dat er in alle stromingen en kerken wel wat makeert aan de dominees.
Zo ook aan de gelovigen.
Maar als er een verkeerde geest voorgesteld wordt als de Heilige Geest, dan is het ook gevaarlijk.
Want de Heilige Geest gebruikt geen toeters en bellen en ook geen dwang of hypnose.
Omdat we vrij zijn in onze keuze.
En dat doet Hij al zeker niet bij een genezing.
De verkeerde geesten gebruiken het wel, om ons te onderwerpen of te dwingen.
En daardoor geven al die dingen toch een onderbuikgevoel.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten