Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 11:07

ineke-kitty schreef:Wat handoplegging betreft, waarschuwde Paulus Timotheus al dat niet zomaar willekeurig te doen. 1 Tim. 5:22: " Leg niemand haastelijk de handen op en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelf rein".

Nergens in de Schrift wordt gesproken over bijv. demonen uitdrijven door middel van handoplegging, WEL in verband met ouderlingschaps. [ 1 Tim 4:14; 2 Tim. 1:6].

In verband met ziekte leert Jakobus dat zij door de ouderlingen van de Gemeente gezalfd dienen te worden met olie in den Naam des Heeren.
Ook hier wordt niet gesproken over handoplegging.

Als de Here Jezus demonen uitdreef, gebeurde dat nooit door handoplegging.
Hij SPRAK de demonen aan om uit te gaan.

Ben het zowaar met je eens.
Er staat wel in Marcus 16:
17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 11:43

xsidd schreef:Ik ben om exackt dezelfde reden, zo voorzichtig! Straks zou ik iets zeggen over Gods Heilige Geest, wat als laster kan worden aangemerkt, en daar pas ik voor.
xsidd schreef:Zie je in vers 24 , dat de Farizeer Jezus beschuldigden? Het gaat hier om een leugen, en de waarheid, en het heeft naar ik weet niets met geloof of ongeloof te maken.
Lasteren en liegen gebeurt heel bewust, dat is geen vergissing of verspreking o.i.d.
Ayla schreef:Nou Ineke- kitty ik ben blij dat je dat zegt, ik vind het soms zo moeilijk! En hetgeen je nu noemt, dat ik het Woord zelf moet bestuderen om dingen te toetsen is exact ook waar ik mee zit. Er staat in de bijbel niks over vallen/lachen in de geest en met tongentaal worden volgens mij echt een andere taal bedoeld en niet het gebrabbel wat in sommige kringen moet doorgaan voor tongentaal. Wat ik zo lastig vind is dat al die mensen oprechte christenen lijken waardoor ik denk: wie ben ik om te oordelen misschien is het wel echt.
Hmm, er staat toch echt af en toe in de bijbel dat mensen niet meer op hun benen konden blijven staan.
http://www.toetsalles.nl/htmldoc/ouwval.htm
http://www.vergadering.nu/boekouweneel- ... -geest.htm

Verders: als de schrift ergens niet over spreekt hoeft het daarom niet per definitie fout te zijn.
We vervallen vaak in uitersten, die vreemde filmpjes waar mensen liggen te kronkelen en dierengeluiden maken enzo daar moet ik niets van hebben.
Maar sommigen doen net alsof het doodgevaarlijk is als iemand valt, lacht of brabbelt. Dat vind ik nou weer doorslaan naar de andere kant.
En waarom maar twee mogelijkheden: of het is van God of van de duivel? Buiten God en de duivel zijn er engelen, en we zijn er zelf ook nog.

Stel dat tongentaal niet van God komt (wat ik betwijfel) en iemand staat te brabbelen. Dan denk ik dat ie niet veel fouter bezig is dan iemand die op de automatische piloot zn gebedje prevelt en intussen zn dag aan het plannen is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 11:59

naamloos: " er staat toch echt af en toe in de bijbel dat mensen niet meer op hun benen konden blijven staan"

Dat klopt, echter niet door het achteroverduwen van een gebedsgenezer, en door "medewerkers" die je opvangen, zodat je geen gat in je kop krijgt door het geweld waarmee dat gebeurt.

Als mensen in de Bijbel niet meer op hun benen konden staan, was dat doordat zij "aangeraakt" werden door de Heilige Geest. Gods Geest gooit geen mens achterover, maar VOOROVER in knielende of liggende houding. DAT is het wezenlijke verschil met de na-aperij van de duivel.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 04 jun 2014 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 jun 2014 11:59

naamloos schreef:http://www.toetsalles.nl/htmldoc/ouwval.htm
http://www.vergadering.nu/boekouweneel- ... -geest.htm

Verders: als de schrift ergens niet over spreekt hoeft het daarom niet per definitie fout te zijn.
We vervallen vaak in uitersten, die vreemde filmpjes waar mensen liggen te kronkelen en dierengeluiden maken enzo daar moet ik niets van hebben.
Maar sommigen doen net alsof het doodgevaarlijk is als iemand valt, lacht of brabbelt. Dat vind ik nou weer doorslaan naar de andere kant.
En waarom maar twee mogelijkheden: of het is van God of van de duivel? Buiten God en de duivel zijn er engelen, en we zijn er zelf ook nog.

De Bijbelteksten die Ouweneel gebruikt als voorbeeld voor 'vallen in de geest' hebben een heel andere betekenis.
Die mensen in die Bijbelteksten vallen bewust in aanbidding voor God neer.
Dat is wel wat anders dan ongecontroleerd op de grond vallen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 12:01

Bambi

Zo is het maar net.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 04 jun 2014 12:21

meribel schreef:oh jongens, wat verschrikkelijk dat gravesucking :shock: :cry:
ik kan alleen maar hopen dat het iets nieuws is wat maar heel weinig mensen doen, en op het internet groter lijkt dan het is.

betreft die handoplegging,
het is iig volledig nutteloos als een valse profeet dat doet

Of heeel erg schadelijk en kwalijk....de praktijken van Jomanda.
Als het dan plaats gaat vinden in een "eredienst" is het zonder meer gevaarlijk!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 12:28

ineke-kitty schreef:Dat klopt, echter niet door het achteroverduwen van een gebedsgenezer, en door "medewerkers" die je opvangen, zodat je geen gat in je kop krijgt door het geweld waarmee dat gebeurt.
Nee griebels, daar heb ik het toch niet over :!:
ineke-kitty schreef:Als mensen in de Bijbel niet meer op hun benen konden staan, was dat doordat zij "aangeraakt" werden door de Heilige Geest. Gods Geest gooit geen mens achterover, maar VOOROVER in knielende of liggende houding. DAT is het wezenlijke verschil met de na-aperij van de duivel.
Poeh, als er in de schrift staat dat menen VOOROVER vallen, betekent dat dan dat ACHTEROVER vallen fout is :?:
De bijbel is geen na-aapboek. En ik geloof ook niet dat elke valpartij van de duvel is, mensen kunnen dat zelf ook faken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 jun 2014 12:35

naamloos schreef:Poeh, als er in de schrift staat dat menen VOOROVER vallen, betekent dat dan dat ACHTEROVER vallen fout is :?:
De bijbel is geen na-aapboek. En ik geloof ook niet dat elke valpartij van de duvel is, mensen kunnen dat zelf ook faken.

Je moet alles toetsen aan de Bijbel.
Ook als het niet met geweld of theater gebeurd, vind ik het niet kloppen:

https://www.youtube.com/watch?v=xkPvCRezDNQ

Als de Heere Jezus mensen genas, gingen ze juist lopen, niet op hun rug liggen.
Laatst gewijzigd door Bambi op 04 jun 2014 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 12:37

@Moderngevlovige

Dat heb je goed doorzien inderdaad... Als een valse leraar, op lerares de handen opleggen, is dat schadelijk!

@Inneke-kitty

Ik heb je het hoofdstuk gestuurd, en onder zocht, maar ik vind niets in de contekst van geloof, voordat Jezus waarschuwd de Heilige Geest niet te lasteren, Heb het deel, in de vorige reaktie aangegeven, en ik wacht nog op je antwoord...

Groet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 12:44

naamloos schreef:Poeh, als er in de schrift staat dat menen VOOROVER vallen, betekent dat dan dat ACHTEROVER vallen fout is :?:
Bambi schreef:Je moet alles toetsen aan de Bijbel.
Ook als het niet met geweld of theater gebeurd, vind ik het niet kloppen:

https://www.youtube.com/watch?v=xkPvCRezDNQ

Als de Heere Jezus mensen genas, gingen ze juist lopen, niet op hun rug liggen.

Bij hypnose shows gebeurt hetzelfde inderdaad.

De menselijke geest is in ieder geval zeer bevattelijk,

Of handoplegging van een valse leraar meteen gevaarlijke uitwerking heeft?
Je zou toch eerder zeggen dat het volkomen nutteloos is,

Als je denkt dat je dan demonen of wat dan ook oploopt, trap je dan niet in dezelfde valkuil als mensen die jn trance vallen ,
Dus dat je door je eigen geest misleid wordt??

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 12:49

@Meribel

Als je iemand de handen oplegd, draag je iets over... Hoe, en wat er precies word overgedragen is me niet goed bekend, maar als het een valse leraar is, zit je vast in de geestelijke wereld aan die ander.

Dus was het maar onschadelijk, als een valse leraar je de handen op had gelegd... Dan zou het nog meevallen, maar nee er zitten veel mensen vast aan hen, door die handoplegging.

Groet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 12:51

xsidd schreef:@Meribel

Als je iemand de handen oplegd, draag je iets over... Hoe, en wat er precies word overgedragen is me niet goed bekend, maar als het een valse leraar is, zit je vast in de geestelijke wereld aan die ander.

Dus was het maar onschadelijk, als een valse leraar je de handen op had gelegd... Dan zou het nog meevallen, maar nee er zitten veel mensen vast aan hen, door die handoplegging.

Groet.

Dit vraag ik me dus af!
Is dat echt zo, is dat bijbels om dat te geloven?
of maak je jezelf dat wijs en daardoor heb je nadelige gevolgen?

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Valse leraren, eruggetrokkn leraressen.

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 12:56

@Meribel

Misschien moet ik maar zeggen wat er mij is overkomen.... Ik kreeg tijdens een bijeenkomst door iemand de handen opgelegd... Direckt daarna werd ik me heel bewust van mijn vleselijk begeren... Ik merkte dus heel duidelijk dat ik door die handoplegging geneigd was, om mijn oude ik, en vlees te gaan voeden...

Is dat een gevolg van Gods Geest die door handen zou worden opgelegd? NEE. GEENZINS.

Groetjes :)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 jun 2014 13:01

meribel schreef:
Dit vraag ik me dus af!
Is dat echt zo, is dat bijbels om dat te geloven?
of maak je jezelf dat wijs en daardoor heb je nadelige gevolgen?

Een vroegere vriendin van mij ging een keer naar een show van Jomanda toe, omdat ze nieuwsgierig was hoe het er aan toe ging.
Ze had wel gebeden of God haar wilde beschermen.
Jomanda heeft haar de hele show niet aangekeken.
Die nacht daarna was haar super gevoelige dochter heel erg bang, ze had het gevoel dat er iets in huis was wat niet goed was.
De volgende dag bleek de klok stil te staan.
Het was een stationsklok met glasplaat en de wijzers waren achter die glasplaat helemaal verbogen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 13:02

naamloos: "de Bijbel is geen na-aapboek"

Nee, maar de duivel is wel degelijk de na-aper van God, en daarmee de omgekeerde zaken zoals het achterover vallen in de "geest".
Het moge toch duidelijk zijn dat dergelijke praktijken niet van de Heer zijn.

Terug naar “[Religie] - Open forum”