Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor meribel » 03 jun 2014 18:04

Jij bedoelt zaken zoals de maker van dit filmpje
http://m.youtube.com/watch?v=iz-1IplSdhs
Aankaart?

Ja ik weet niet wie de maker van het filmpje is, misschien ook met knip en plakwerk bezig, maar ik vind het lachen in de geest?!, kronkelen en gillen en dat soort zaken ook heel raar.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 18:08

xsidd

"Laster tegen de Heilige Geest" is gewoon ONGELOOF.
Dit heeft niets te maken met het benoemen van valse leringen zoals bijv. het zogenaamde " lachen in de Geest" of "vallen in de Geest" . En dan noem ik maar twee onbijbelse zaken van talrijke valse praktijken die uitgevoerd worden binnen extreme pinkstergroeperingen.

Nergens leert de Schrift het achterover vallen in de Geest, en ook het zogenaamde lachen in de Geest wordt nergens geleerd.
Het ontmaskeren van dergelijke praktijken mag zeer beslist benoemd worden, en heeft dus niets te maken met het lasteren tegen de Heilige Geest.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2014 18:25

xsidd schreef: en de pastoor verteld een verhaal dat er bij iemand edelstenen uit de lucht, en de tuin vielen, ben ik gegaan.

Ja daar had ik nog een video van gezien jaren terug.
In Amerika natuurlijk, where else..
Edelstenen uit de hemel.

Ik geloof enerzijds dat dit niet altijd door mensen verzonnen hoeft te zijn.
Waarom zou de duivel hier niet achter zitten?

Ayla schreef:Volgens mij is er hier een misverstand over wat xsidd bedoelt.
Ik neem aan dat hij niet gewoon lachen tijdens een dienst bedoelt,
maar lachen 'in de geest'. Oftewel mensen die hysterisch lachen en zeggen dat de Heilige Geest dat bewerkstelligt. Dat is wat anders dan mensen die lol hebben tijdens een dienst om een grapje ofzo.

Je bent ook al bekend met die rare wereld? :roll:

meribel schreef:Jij bedoelt zaken zoals de maker van dit filmpje
http://m.youtube.com/watch?v=iz-1IplSdhs
Aankaart?

Ja ik weet niet wie de maker van het filmpje is, misschien ook met knip en plakwerk bezig, maar ik vind het lachen in de geest?!, kronkelen en gillen en dat soort zaken ook heel raar.

Ik heb precies dezelfde video op mijn youtubekanaal staan.
Alleen onzichtbaar gemaakt omdat iemand anders die ook die video had, zijn video toenertijd (3-4 jaar geleden) moest verwijderen van TRIN anders zou er een rechtszaak komen..

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 jun 2014 19:38

@Meribel

Ja, dat filmpje heb ik eens gezien...

@Inneke-kitty

Toch benoemd de Heere Jezus, de zonde tegen de Heilige Geest, als de Fariezeen beweren dat Jezus door de overste van de demonen, dat doet. In die contekts word het gezegd. Dus ik weet niet hoe je ongeloof daaraan verbind...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 20:18

xsidd

het heeft niets te maken met het uitwerpen van demonen, maar met het ongeloof van de farizeeen. Er staat dus: indien iemand gesproken heeft tegen de Heilige geest, het zal hem niet vergeven worden.
"Tegenspreken" doet men vanuit ongeloof. Als iemand gesproken heeft of gezondigd zal hebben tegen de Heilige Geest, dan is dit gelijk aan ongeloof.
Het zal hem niet vergeven worden, ook niet in de toekomende eeuw.
"Ongeloof" is de afwijzing van het eeuwige leven. Wie ongelovig is, krijgt geen leven.
Wat je zou moeten doen is het HELE hoofdstuk lezen en niet alleen dat stukje over demonen uitdrijven.
In Johannes 12:36 staat namelijk: Die in den Zoon gelooft, DIE heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is [ = NIET gelooft] die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op Hem.
Het zondigen tegen de Heilige Geest is DUS ongeloof.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 03 jun 2014 21:54

ineke-kitty schreef:xsidd

"Laster tegen de Heilige Geest" is gewoon ONGELOOF.
Dit heeft niets te maken met het benoemen van valse leringen zoals bijv. het zogenaamde " lachen in de Geest" of "vallen in de Geest" . En dan noem ik maar twee onbijbelse zaken van talrijke valse praktijken die uitgevoerd worden binnen extreme pinkstergroeperingen.

Nergens leert de Schrift het achterover vallen in de Geest, en ook het zogenaamde lachen in de Geest wordt nergens geleerd.
Het ontmaskeren van dergelijke praktijken mag zeer beslist benoemd worden, en heeft dus niets te maken met het lasteren tegen de Heilige Geest.

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het nog best lastig om te onderscheiden of er 'ware' christenen tegen mij spreken of niet, en wat ik wel of niet moet geloven. Daarmee bedoel ik dat degene die dit doen / zeggen mee te maken op mij overkomen als echte christenen dus dan wil ik niet zomaar oordelen dat het nep is of slecht is.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 03 jun 2014 22:00

Anoniem_89 schreef:

Nou bekend is wel teveel gezegd, zoveel weet ik er niet van, maar ik heb wel mensen ontmoet die hier heel erg mee bezig waren en ze ook 'in actie' gezien. Ik voelde me er erg onprettig bij maar durf het niet heel krachtig te veroordelen omdat het allemaal nieuw voor mij is en ik bang ben dat ik het straks mis heb en dus zondig tegen de Heilige Geest!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 22:11

Ayla

Zoals ik al uitgelegd heb, KAN een gelovige niet zondigen tegen de Heilige Geest.
Het heeft dus niks te maken met allerlei uitwassen die gebeuren binnen [voornamelijk] extreme pinkstergemeenten, zoals "lachen" "vallen in de Geest" , "kronkelen als een slang" e.d.
Je hebt het heus "niet mis" als je dit soort zaken afwijst als on-bijbels, en je hoeft al helemaal niet bang te zijn dat je daarmee tegen Gods Geest in gaat, want de Geest Gods doet dit soort dingen helemaal niet.

Bidt maar dat de Heer je onderscheiding van "geesten" geeft, want juist pasbekeerde christenen trappen vaak in de leugen van de duivel, ofwel doordat zij [nog] geen kennis hebben van het Woord, of doordat zij alles wat zij "meemaken" in dergelijke kringen, slikken als zoete koek.
Daarom is het zo essentieel Gods Woord zelf te bestuderen, en te onderzoeken, of "deze dingen ook zo zijn".

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2014 22:20

Anoniem_89 schreef:

Ayla schreef:Nou bekend is wel teveel gezegd, zoveel weet ik er niet van, maar ik heb wel mensen ontmoet die hier heel erg mee bezig waren en ze ook 'in actie' gezien. Ik voelde me er erg onprettig bij maar durf het niet heel krachtig te veroordelen omdat het allemaal nieuw voor mij is en ik bang ben dat ik het straks mis heb en dus zondig tegen de Heilige Geest!

Zondigen doe je niet tegen de heilige Geest.
God kent je hart en Hij weet wat er in je omgaat.

Wat ik gevraagd heb aan mensen is op grond waarvan ze het doen.
Vaak komen ze dan aanzetten met 'God is zoveel meer dan alleen de bijbel'.
Je heb ook al van die figuren die aan gravesucking doen.

Ik zal hier maar niet veel meer gaan vertellen tenzij jullie het willen.
Zelf heb ik al gemerkt als ik al deze dingen onderzoek, mensen confronteer dat ik alleen maar strijd zie.
Hele zware geestelijke strijd..

De wereld gaat richting haar einde..
Volgens mij is de klok ook al wat later dan 5 voor 12...

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 jun 2014 22:22

@Inneke-kitty

Begin citaat"xsidd

het heeft niets te maken met het uitwerpen van demonen, maar met het ongeloof van de farizeeen. Er staat dus: indien iemand gesproken heeft tegen de Heilige geest, het zal hem niet vergeven worden.
"Tegenspreken" doet men vanuit ongeloof. Als iemand gesproken heeft of gezondigd zal hebben tegen de Heilige Geest, dan is dit gelijk aan ongeloof.
Het zal hem niet vergeven worden, ook niet in de toekomende eeuw.
"Ongeloof" is de afwijzing van het eeuwige leven. Wie ongelovig is, krijgt geen leven.
Wat je zou moeten doen is het HELE hoofdstuk lezen en niet alleen dat stukje over demonen uitdrijven.
In Johannes 12:36 staat namelijk: Die in den Zoon gelooft, DIE heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is [ = NIET gelooft] die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op Hem.
Het zondigen tegen de Heilige Geest is DUS ongeloof.Einde citaat".

Hier heb je de tekst, en de contekst, en mijns inziens heeft dat niets te maken met ongeloof.

Matheus 12 vers 22 t/m 32 (HS)

22 Toen werd er iemand bij Hem gebracht die door een demon bezeten was en die blind was en niet kon spreken; en Hij genas hem, zodat hij die blind was en niet had kunnen spreken zowel kon spreken als zien.
23 En heel de menigte was buiten zichzelf en zei: Is dit niet de Zoon van David?
24 Maar de Farizeeën hoorden dit en zeiden: Deze drijft de demonen alleen maar uit door Beëlzebul, de aanvoerder van de demonen.
25 Jezus echter kende hun gedachten en zei tegen hen: Ieder koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en geen enkele stad of geen enkel huis dat tegen zichzelf verdeeld is, zal standhouden.
26 En als de satan de satan uitdrijft, dan is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe kan zijn rijk dan standhouden?
27 En als Ik door Beëlzebul de demonen uitdrijf, door wie drijven uw zonen ze dan uit? Daarom zullen die uw rechters zijn.
28 Maar als Ik door de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is het Koninkrijk van God bij u gekomen.
29 Of hoe kan iemand het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst de sterke gebonden heeft? En dan zal hij zijn huis leegroven.
30 Wie niet met Mij is, die is tegen Mij; en wie niet met Mij bijeenbrengt, die drijft uiteen.
31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden.
32 En wie een woord spreekt tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de Heilige Geest spreekt, het zal hem niet vergeven worden, niet in deze eeuw, en ook niet in de komende.

Zie je in vers 24 , dat de Farizeer Jezus beschuldigden? Het gaat hier om een leugen, en de waarheid, en het heeft naar ik weet niets met geloof of ongeloof te maken.

Ik heb het begin van dit hoofdstuk gelezen, zoals je vroeg, maar dat gaat helemaal niet over ongeloof.

Groet.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 03 jun 2014 22:33

ineke-kitty schreef:Ayla

Zoals ik al uitgelegd heb, KAN een gelovige niet zondigen tegen de Heilige Geest.
Het heeft dus niks te maken met allerlei uitwassen die gebeuren binnen [voornamelijk] extreme pinkstergemeenten, zoals "lachen" "vallen in de Geest" , "kronkelen als een slang" e.d.
Je hebt het heus "niet mis" als je dit soort zaken afwijst als on-bijbels, en je hoeft al helemaal niet bang te zijn dat je daarmee tegen Gods Geest in gaat, want de Geest Gods doet dit soort dingen helemaal niet.

Bidt maar dat de Heer je onderscheiding van "geesten" geeft, want juist pasbekeerde christenen trappen vaak in de leugen van de duivel, ofwel doordat zij [nog] geen kennis hebben van het Woord, of doordat zij alles wat zij "meemaken" in dergelijke kringen, slikken als zoete koek.
Daarom is het zo essentieel Gods Woord zelf te bestuderen, en te onderzoeken, of "deze dingen ook zo zijn".

Nou Ineke- kitty ik ben blij dat je dat zegt, ik vind het soms zo moeilijk! En hetgeen je nu noemt, dat ik het Woord zelf moet bestuderen om dingen te toetsen is exact ook waar ik mee zit. Er staat in de bijbel niks over vallen/lachen in de geest en met tongentaal worden volgens mij echt een andere taal bedoeld en niet het gebrabbel wat in sommige kringen moet doorgaan voor tongentaal. Wat ik zo lastig vind is dat al die mensen oprechte christenen lijken waardoor ik denk: wie ben ik om te oordelen misschien is het wel echt.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 03 jun 2014 22:41

Anoniem_89 schreef:
Zondigen doe je niet tegen de heilige Geest.
God kent je hart en Hij weet wat er in je omgaat.

Wat ik gevraagd heb aan mensen is op grond waarvan ze het doen.
Vaak komen ze dan aanzetten met 'God is zoveel meer dan alleen de bijbel'.
Je heb ook al van die figuren die aan gravesucking doen.

Ik zal hier maar niet veel meer gaan vertellen tenzij jullie het willen.
Zelf heb ik al gemerkt als ik al deze dingen onderzoek, mensen confronteer dat ik alleen maar strijd zie.
Hele zware geestelijke strijd..

De wereld gaat richting haar einde..
Volgens mij is de klok ook al wat later dan 5 voor 12...

Ja het is te bizar voor woorden wat mensen doen in naam van christendom. Ik vind het ook behoorlijk verwarrend! Wat ik ook zo opvallend vind is dat bij sommige mensen jouw 'christenzijn' wordt afgemeten aan of jij gaven hebt, bijvoorbeeld tongentaal. Iedereen moet 'wat kunnen' en anders hoor je er niet helemaal bij.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 jun 2014 08:24

Ik denk dat we het wel eens zijn dat vallen in de geest zoals nu besproken duivels is. Maar de topicstarter het ook over handoplegging. Wat vinden we daar van?

Code: Selecteer alles

Een goed voorbeeld wat misbruikt word door de tegenstander is handoplegging.

Door handoplegging worden in de geestelijke wereld enorme ketens van mensen gevormd. En als degene die begonnen is een valse leraar is, zit je dus gezellig allemaal door handoplegging aan hem vast. Dit is niet zichtbaar voor het blote oog, maar wel de diepe waarheid achter handoplegging.

Handoplegging zoals Paulus deed is natuurlijk goed, maar dat was ook geen valse leraar. Ik verketter handoplegging zeker niet, maar als de vijand het gebruikt door valse leraren het te laten uitvoeren, zijn de rapen gaar mijns inziens.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 10:05

oh jongens, wat verschrikkelijk dat gravesucking :shock: :cry:
ik kan alleen maar hopen dat het iets nieuws is wat maar heel weinig mensen doen, en op het internet groter lijkt dan het is.

betreft die handoplegging,
het is iig volledig nutteloos als een valse profeet dat doet

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 jun 2014 10:10

Wat handoplegging betreft, waarschuwde Paulus Timotheus al dat niet zomaar willekeurig te doen. 1 Tim. 5:22: " Leg niemand haastelijk de handen op en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelf rein".

Nergens in de Schrift wordt gesproken over bijv. demonen uitdrijven door middel van handoplegging, WEL in verband met ouderlingschaps. [ 1 Tim 4:14; 2 Tim. 1:6].

In verband met ziekte leert Jakobus dat zij door de ouderlingen van de Gemeente gezalfd dienen te worden met olie in den Naam des Heeren.
Ook hier wordt niet gesproken over handoplegging.

Als de Here Jezus demonen uitdreef, gebeurde dat nooit door handoplegging.
Hij SPRAK de demonen aan om uit te gaan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”