moderngelovige schreef:Is dit niet een beetje makkelijk scoren Faramir.
D'r zullen best refos kijken, ik kijk zelf ook indien thuis.
Scoren? Ik open een topic over het WK omdat ik het WK een leuke aangelegenheid vind en ik denk dat er hier wel meerdere mensen zijn die dat vinden. Ik heb dit topic niet geopend om te scoren, ik zou ook niet weten hoe of wat er gescoord moet worden.
Kanttekeningen:
Vind echter die hele commercieele crap er omheen niks.
Ik hou wel van wat goed en creatief ondernemerschap. De commercie eromheen is een teken van een gezonde handelsgeest.
Maatschappelijke verruwing is vooral in het voetbal zichtbaar, binnen en buiten de lijnen.
Ik denk hierbij aan mishandelingen, de doodgeslagen/getrapte grensrechter uit Almere, de opgefokte ouders, de krankzinnige salarissen van de "topspelers".
Dat maakt dat het me eigenlijk niet veel meer doet.
Dat is spijtig. Dat zal dan ook maken dat de algehele samenleving je niet veel meer doet? De maatschappelijke verruwing die je op de sprotvelden ziet zie je namelijk ook overal terug in de samenleving. Het lijkt me niet dat een minderheid die niet van goede wil is het gaat verpesten voor de meerderheid die wel van goede wil is. En vooral bij EK's en WK's zie je dat verschillende supportersgroepen prima met elkaar omgaan.
Kan zo maar zo zijn dat ik bij mooi weer een lekker eind ga fietsen of het nederlands elftal nu speelt of niet....lekker rustig op de weg.
Mooi. Als een wedstrijd niets aan is om te kijken ga ik meestal ook wat anders doen. Ik zie de uitslag dan later op internet wel langskomen.
Evelien schreef:Niet alleen dat.
Wat dacht je van die sloppenwijk die voor voetbal geruimd moesten worden? Oke, mensen hebben zelf daar hun huisje/onderkomen gemaakt (illegaal?).
Kan je dan nog wel genieten van zo'n potje voetbal? Ik niet (meer).
Dus jij kan het niet waarderen dat de algemene leefomstandigheden zeer verbeterd worden voor de bevolking aldaar. Evengoed kan je het niet waarderen dat er in Nederland in vogelaarwijken hele blokken tegen de vlakte gaan en dat bewoners compensatie krijgen en een andere woonruimte krijgen? In de nabijgelegen stad hier is zo'n gigantisch project waar tientallen flats tegen de vlakte zijn gegaan om plaats te maken voor rijtjeswoningen en plantsoen. En de wijk gaat er erg op vooruit. De meeste bewoners van die flats vonden het overigens minder leuk omdat die nu elders wonen waar ze duurder uit zijn. Toch was de vernieuwing nodig.
In het verleden is er wel eens een bijbelkringavond komen te vervallen omdat Nederland moet voetballen. Je mag eerlijk weten ik vond het gewoon triest dat een voetbalwedstrijd voor ging dan een bijbelkringavond.
Wat hield je tegen om met de niet voetballiefhebbers wel de bijbelkringavond te houden of om het een dag te verzetten?