De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DeKerstSlang
Verkenner
Verkenner

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor DeKerstSlang » 01 jun 2014 04:36

Er zijn nog steeds mensen die zich aansluiten bij het christendom, de Bijbelse visie op de wereld is namelijk een hele goeden.
Het is heel erg lastig om van niet christen naar wel christen te groeien, in mijn familie heeft geloof een generatie overgeslagen.
Zo waren mijn opa en oma nog gelovig maar mijn vader en moeder niet, ook me zussen zijn niet gelovig en ik heb geen broers.
In me eentje sta ik niet zo sterk als gelovige binnen het gezin, sterker nog ze verachten me meer "nu" als toen ik nog atheïst was. :-({|=
De meesten mensen hebben een beeld van god die niet meer van deze wereld is, Ze zien de god op de zelfde manier als dat ze eeuwen geleden deden.
Er wordt totaal vergeten dat de kennis die we nu bezitten velen malen uitgebreider is als vroeger,het is nu onmogelijk om god te zien als dat de oude goden gezien werden.
De verhalen die in de bijbel staan zijn tegenwoordig zelfs wetenschappelijk bewijsbaar op sommige punten, dit is een groot verschil met vroeger.
De meeste mensen die zich aansluiten bij het christendom doen dit op latere leeftijd, waar neer zij getuigen zijn geweest Van de geboden.
Ook zijn de tradities van vroeger niet meer acceptabel voor de jeugd, elke zondag naar de kerk gaan wordt eerder als last dan als Leuk ervaren.
christendom zal niet vergaan maar de visie van god is op het moment sterk aan het veranderen.
uiteindelijk zal het niet uitmaken of je nou wel of niet gelooft, een atheïst zal naar de zelfde geboden moeten leven.
Ook voor de mensen die islamiet zijn gelden de zelfde regels, God maakte de wereld met een set regels geen twee.
Het gezeur over hoofddoekjes en zo voorts ben ik echt helemaal zat, want als het aan god lag liepen we allemaal naakt rond zoals hij ons gemaakt heeft.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 jun 2014 02:12

ineke-kitty schreef:schelpje

Veel Evangelische gemeenten "verplichten" hun leden ook 10% van hun maandinkomen te geven, dus wat dat betreft zijn christenen niet anders.

Klopt niet!
Één gemeente van tientallen evangelische gemeentes waar ik ben geweest is dat zo.

schelpje3 schreef:Hoe controleren ze dat dan?

Geloof niet alles wat mensen je zeggen.
En alsnog.
Als ik in zo'n gemeente zou zitten dan hadden ze pech gehad wat betreft mijn 10%.
Maak toch lekker zelf wel uit waar mijn geld heengaat. ](*,)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jun 2014 10:26

NEWS ALERT: NIGERIA BLAST KILLS 14; CHRISTIANS CONSERNED.

Monday, June 2, 2014

ABUJA, NIGERIA.

Suspected militants of Boko Haram, who still keep more than 200 school girls, carried out a bomb blast targeting a Television viewing centre for football in Northeast Nigeria killing least 14 people and wounding a dozen others, police and the military confirmed Monday, June 2.

BosNewsLife.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 jun 2014 12:57

Is er ook nog positief nieuws ineke-kitty?
Nooit gehoord van de KKK en zulke figuren of wel?

Volgens mij ben jij zo iemand waarvan ze zeggen dat ze zelf een balk in hun ogen hebben en die niet zien.
Sterker nog, volgens mij is het eerder een boom.
Een balk is wel erg klein voor je.. :-k

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 02 jun 2014 22:36

Knevel & van de Brink van 2 juni over Syrie-gangers,
zit een of andere ronselaar daar de aanslag in Brussel goed te praten, t' komt volgens deze persoon door de kolonisatie-politiek van Israel.
Daarmee vergeleken is Bashar Assad nog een "redelijk persoon".

* Niet gezien > uitzending gemist.
Zelfs Spreeuw zou even terug moeten kijken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 08:36

Tuurlijk. Israel krijgt altijd de schuld vanuit die hoek.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 09:37

Wat Israel betreft is de volgende spreuk de laatste jaren wel erg reeel geworden.
Niet het "wee hun" in die spreuk. Dat "wee hun" gaat hen aan die de kwalijke omkering in de volgende profetie van Jesaja op Israel toepassen en hen die de leugens slikken en de laster laten doordringen tot de schuilhoeken van hun hart:

"Wee hun die het kwaad goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter" [ Jesaja 5:20].

Door de Palestijnse en Arabische leugenpropaganda is Israel in de ogen van de wereld een terroristische, racistische pariastaat geworden.
Iedereen veroordeelt Israel. Vertrouwde "vrienden" , zoals Australie en Zwitserland, doen enthousiast mee aan het politiek correcte rammen op Israel.
Momenteel is het wereldwijd verspreide antisemitisme erger dan in de jaren vlak voor het begin van de tweede wereldoorlog.
Een levensgevaarlijke situatie. Voor de wereld nog meer dan voor Israel.
Want ook hierover komt een oordeel van God.
Het antisemitisme is door alle eeuwen heen het ultieme kwaad waardoor de toorn van de HEERE, de God van Israel wordt opgewekt.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 03 jun 2014 10:34

ineke-kitty schreef:
schelpje

Veel Evangelische gemeenten "verplichten" hun leden ook 10% van hun maandinkomen te geven, dus wat dat betreft zijn christenen niet anders.

Anoniem schreef:
Klopt niet!
Één gemeente van tientallen evangelische gemeentes waar ik ben geweest is dat zo.

Veel gemeentes is overdreven, maar in veel evangelische gemeentes worden mensen zeker gestimuleerd een tiende van hun inkomen weg te geven. Dat hoeft niet perse aan de desbetreffende kerk te zijn, er zijn heel veel goede doelen.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat het verschil zou zijn met gemeentes die een lijst hebben wat men verwacht dat een gezin aan de kerk geeft voor de Vaste Vrijwillige Bijdrage.
M.i. is dat ook correct; wil de kerk actief kunnen zijn heeft men geld nodig, toch? En zal toch elk kerlid naar vermogen 'moeten' bijdragen.

Van 'verplichten' heb ik nooit iets gemerkt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 18:23

NEWS ALERT: NIGERIA MILITANTS ATTACK CHURCHES KILLING AT LEAST NINE CHRISTIANS.

Tuesday, June 3, 2014.
Abuja, Nigeria

Suspected Islamic militants have opened fire on an Evangelical church service in a remote village in northeastern Nigeria, killing nine people.

BosNewsLife.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2014 18:31

ineke-kitty schreef:NEWS ALERT: NIGERIA MILITANTS ATTACK CHURCHES KILLING AT LEAST NINE CHRISTIANS.

Tuesday, June 3, 2014.
Abuja, Nigeria

Suspected Islamic militants have opened fire on an Evangelical church service in a remote village in northeastern Nigeria, killing nine people.

BosNewsLife.

In dat topic over Eurabie was er een flinke geestelijke strijd aan de gang. :shock:

OT: http://flashtrafficblog.wordpress.com/2 ... -grieving/

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2014 19:46

ineke-kitty schreef:Wat Israel betreft is de volgende spreuk de laatste jaren wel erg reeel geworden.
Niet het "wee hun" in die spreuk. Dat "wee hun" gaat hen aan die de kwalijke omkering in de volgende profetie van Jesaja op Israel toepassen en hen die de leugens slikken en de laster laten doordringen tot de schuilhoeken van hun hart:

"Wee hun die het kwaad goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter" [ Jesaja 5:20].

Door de Palestijnse en Arabische leugenpropaganda is Israel in de ogen van de wereld een terroristische, racistische pariastaat geworden.
Iedereen veroordeelt Israel. Vertrouwde "vrienden" , zoals Australie en Zwitserland, doen enthousiast mee aan het politiek correcte rammen op Israel.
Momenteel is het wereldwijd verspreide antisemitisme erger dan in de jaren vlak voor het begin van de tweede wereldoorlog.
Een levensgevaarlijke situatie. Voor de wereld nog meer dan voor Israel.
Want ook hierover komt een oordeel van God.
Het antisemitisme is door alle eeuwen heen het ultieme kwaad waardoor de toorn van de HEERE, de God van Israel wordt opgewekt.

Kun jij je voorstellen dat Palestijnen, die hun huis uit getrapt werden met de mededeling: weg hier, want ik woonde hier zo'n 3000 jaar geleden al (dat wil zeggen: mijn voorouders), de Israëlische staat als een parasietstaat zien?
Kun jij je voorstellen dat de manier waarop Israël de leefomstandigheden van Palestijnen stelselmatig onder druk zet in de Arabische wereld bepaald niet op bijval kan rekenen?
Dat veel Europeanen Israël steunen (en in het zadel hebben geholpen) was deels uit een vorm van schaamte voor de holocaust, en daarnaast om van die Joden in ons eigen land af te komen.
Dat de Israëli's nu laten zien dat ze erg goed hebben opgelet hoe je bevolkingsgroepen kunt achterstellen (hoe hard het ook klinkt, maar ze lijken de lessen van de Nazi's verkeerd te gebruiken) mag toch alsjeblieft wel tot enige internationale commotie leiden?
En daarnaast: hoe onderbouw jij de stelling dat het huidige wereldwijde antisemitisme sterker is dan in de laatste dagen voor WOll?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 19:55

StillAwake

Kom op zeg, ik hoef niks te onderbouwen wat de toename van antisemitisme betreft.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2014 19:58

ineke-kitty schreef:StillAwake

Kom op zeg, ik hoef niks te onderbouwen wat de toename van antisemitisme betreft.

Natuurlijk hoef je niks te onderbouwen, maar ik zie het niet. Kun je wellicht een voorbeeld geven?
Bovendien is het voor mij onmogelijk de situatie te vergelijken met de situatie in de late jaren 30, om de doodeenvoudige reden dat ik deze tijd niet heb meegemaakt.
Vooralsnog zie ik in ons land, maar ook in bijvoorbeeld Duitsland, meer anti-marokkaans sentiment dan antisemitisme.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 jun 2014 20:05

StillAwake

Heb je soms die laatste aanslag in Brussel gemist of zo?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 jun 2014 20:09

StillAwake schreef:Natuurlijk hoef je niks te onderbouwen, maar ik zie het niet. Kun je wellicht een voorbeeld geven?
Bovendien is het voor mij onmogelijk de situatie te vergelijken met de situatie in de late jaren 30, om de doodeenvoudige reden dat ik deze tijd niet heb meegemaakt.
Vooralsnog zie ik in ons land, maar ook in bijvoorbeeld Duitsland, meer anti-marokkaans sentiment dan antisemitisme.

Ga voor de aardigheid eens met een keppeltje de straat op in Nederland .

Terug naar “Archief”