Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:worteltjes: " dit wordt uiteraard nooit in de kerk verteld"
Er wordt wel meer niet in de kerk verteld, zoals de kruistochten, de geschiedenis van de vervolgde Hugenoten , de martelwerktuigen die de RK kerk gebruikte, en de brandstapels waar gelovigen toe werden veroordeeld door de inquisitie.
Wat een flauwekul om Luther hier zo neer te zetten, alsof het een monster was.
ineke-kitty schreef:Wat een flauwekul om Luther hier zo neer te zetten, alsof het een monster was.
Faramir schreef:Er worden slechts wat door hem geschreven teksten aangehaald. Wou jij beweren dat hij dit niet geschreven heeft?
mohamed schreef:Doet me denken aan Kristalnacht.
ineke-kitty schreef:mohammed
Je zou eens even goed moeten lezen wat ik werkelijk gezegd heb, en mijn woorden niet verdraaien.
ineke-kitty schreef:Ik beweer helemaal niks, ik ben er namelijk absoluut niet mee bezig, wat voor uitspraken Luther al dan niet gedaan zou hebben over de joden.
Ga je eens bezig houden met actuele zaken , in plaats van het verleden op te rakelen.
Dan ken ik er nog wel een paar.
mohamed schreef:Doet me denken aan Kristalnacht.
hettys schreef:Voor zover ik weet was die Kristalnacht gebaseerd op de ideeën van Luther:
mohamed schreef:Zó actueel was Luther nou ook weer niet denk ik. De situatie leek er op, maar de deportatie van joden is geen verzinsel van Luther. Het is een fenomeen wat zich steeds weer door de geschiedenis herhaalt. Het bracht zionist Theodor Herzl ertoe te besluiten dat antisemitisme onuitroeibaar is.
André-J30 schreef:Misschien die 5 à 6 pagina's met "maatregelen" overslaan en eerst bespreken wat Luthers drijfveren zijn?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten