Bambi schreef:Geloof je wel dat de Heere Jezus voor jou aan het kruis gehangen heeft?
Jazeker.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Geloof je wel dat de Heere Jezus voor jou aan het kruis gehangen heeft?
Cathy schreef:Jazeker.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Mortlach schreef:Als het goed is worden jij en je geloof gewoon gerespecteerd op de uni. Als jij tenminste respecteert dat anderen niets met jouw geloof te maken willen hebben, maar daar scheelt het meestal aan.
mohamed schreef:Er staat nergens dat wij het scheppingsverhaal moeten geloven om behouden te zijn. Ik vind het allemaal niet zo interessant hoe de wereld precies is ontstaan en het antwoord krijg je toch nooit.
Tante Pollewop schreef:
@bambi: ik ben gewoon gelovig hoor, ik geloof alleen niet in sprookjes.
mohamed schreef:Er staat nergens dat wij het scheppingsverhaal moeten geloven om behouden te zijn. Ik vind het allemaal niet zo interessant hoe de wereld precies is ontstaan en het antwoord krijg je toch nooit.
mealybug schreef:Precies hoe ik erover denk.
Wat een vermoeienis des vleses allemaal, kijk liever vooruit ipv achteruit
jamillah schreef:Toch wel bijzonder dat het tegenwoordig maar 9 maandjes duurt voor er een compleet mens is 'ontstaan'.
Bambi schreef:Dan kun je toch net zo goed in de Schepping geloven?
Bambi schreef:Dat was een aanzetje op mijn volgende vraag:
Hoe kun je wel geloven dat God een maagd bevrucht en God dus Zichzelf in een mensengedaante geboren laat worden, overlijdt en weer uit de doden opstaat.
Een vijgeboom vervloekt die daardoor verdord,enzovoort...
Maar niet dat Hij de aarde en alles wat er op is in 7 dagen maakt?
Kan daar nog een vergelijkende vraag naast stellen:
Hoe kun je in een Almachtig God geloven, maar niet dat Hij alles in 7 dagen geschapen heeft.
Maar daarvoor in de plaats in een theorie geloven, die ook van geloof en aanname aan elkaar hangt?
Dan kun je toch net zo goed in de Schepping geloven?
mealybug schreef:40 weken vind ik veel mooier.
40 maal 7 dagen.
Cathy schreef:Waarom vind jij het zo storend dat er gelovigen zijn die er anders over denken?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten