De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flight
Mineur
Mineur

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 12:48

rotterdam schreef:De wet in Oeganda was het gevolg van parlementaire druk uit de hoek van de pinksterkerken in een monsterverbond met de moslimpartijen.

In many countries, such as Uganda and Nigeria, homosexuality has been criminalized since British colonial rule, but the laws were seldom enforced. The rapid spread of evangelical forms of Christianity and Islam, both preaching a conservative vision of the family, has convinced many Africans that homosexuality should be eradicated. Today, 38 of Africa’s 54 countries have banned same-sex relationships, according to Amnesty International.

Aldus de Washington Postl in een stuk over Oeganda.

Tja, de opmars van christelijke evangelisten en de kwalijke gevolgen daarvan is natuurlijk off-topic hier. De vraag blijft staan: selectieve verontwaardiging van de christen fundamentalisten???

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 13:42

flight: " tja, de opmars van christelijke evangelisten en de kwalijke gevolgen daarvan is natuurlijk off-topic hier"

Uiteraard is dat off-topic, want geen enkele evangelist heeft ooit een mens die een andere geloofsovertuiging heeft, opgehangen, gemarteld door 100 zweepslagen, steniging of onthoofding.

Het is dan ook buiten proporties om christelijke evangelisten te vergelijken met de beestachtige sharia-praktijken van de Islam.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 13:53

Washington Post quote goed gelezen ineke-kitty???

The rapid spread of evangelical forms of Christianity and Islam, both preaching a conservative vision of the family, has convinced many Africans that homosexuality should be eradicated.

ineke-kitty schreef:Het is dan ook buiten proporties om christelijke evangelisten te vergelijken met de beestachtige sharia-praktijken van de Islam.

Buiten proporties? Dacht 't dus niet!
Je geeft wel meteen - indirect weliswaar - antwoord op mijn vraag: selectieve verontwaardiging van de christen fundamentalisten??? Like it or not: selectieve verontwaardiging van jouw kant klaarblijkelijk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 14:06

flight

Ja, goed gelezen hoor: "both preaching a conservative vision of the family".

Dat is altijd nog wat anders dan die "visie" in praktijk brengen door mensen op te hangen, te onthoofden, te martelen en te stenigen, en handen af te hakken, zoals de Islam met hele families uitvoert als straf.

Hopelijk weet je het verschil tussen een conservatieve prediking, en dit soort beestachtige dingen in praktijk brengen.

Overigens ben ik bekend met de conservatieve opvattingen binnen evangelische en reformatorische kringen over homosexsualiteit, en die onderschrijf ik persoonlijk dus absoluut niet.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 14:17

Ineke Kitty...moeite met het vertalen van de volgende zinsnede?

...has convinced many Africans that homosexuality should be eradicated.

Zonder de druk van buitenaf (lees diplomatieke druk van westerse regeringen) was er - met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid - nu de doodstraf voor Oegandeze LGBT's.

De heksenjacht op LGBT's in Oeganda is je waarschijnlijk ook ontgaan. De vergelijking staat gewoon. Beide vormen van religieus fundamentalisme - christelijk danwel islamitisch - heeft weerzinwekkende gevolgen aldaar. Schei uit met je selectieve verontwaardiging...zo doorzichtig!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 14:29

flight: " zonder de druk van buitenaf [ lees diplomatieke druk van westerse regeringen] was er - met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid - nu de doodstraf voor oegandeze LGBT's".

Kennelijk is er dan nu niet genoeg "druk van buitenaf" om de executie van deze jonge Sudanese vrouw tegen te houden.
Officieel zwijgt de Kerk in alle talen, om maar niet te spreken van de RK-kerk die pleit voor een Palestijnse staat in Israel.
BAH.!!!!!

Trouwens het Youtube-fimlpje al bekeken, waar de paus onderbroken wordt door het religieus geblaat van de Islam?

Pope interrupted by Muslim prayers - Mainstream media silent.
Youtube.com.

Wat een vertoning daar. En de paus maar pleiten voor "vrede" in het Midden-Oosten.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 28 mei 2014 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 14:34

ineke-kitty schreef:Officieel zwijgt de Kerk in alle talen, om maar niet te spreken van de RK-kerk die pleit voor een Palestijnse staat in Israel.
BAH.!!!!!

Jij vind de katholieke Kerk toch al de hoer van Babylon of het beest uit openbaring. En dan vervolgens nog met hangende pootjes kijken of die katholieke Kerk nog wat kan betekenen?

En wat weet jij nou helemaal van diplomatiek verkeer af en hoe dat in zijn werk gaat? Je maakt jezelf weer eens compleet belachelijk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 14:37

faramir

Toevallig ken ik de dochter van een diplomaat, die moest vluchten met zijn gezin uit Iran naar Frankrijk. Ik heb dus een betrouwbare bron die heel goed op de hoogte is van de zogenaamde diplomatieke onderhandelingen.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 14:39

ineke-kitty schreef:Kennelijk is er dan nu niet genoeg "druk van buitenaf" om de executie van deze jonge Sudanese vrouw tegen te houden.

Vooralsnog - helaas - niet. Maar de druk zal blijven is mijn inschatting.

ineke-kitty schreef:Officieel zwijgt de Kerk in alle talen, om maar niet te spreken van de RK-kerk die pleit voor een Palestijnse staat in Israel.
BAH.!!!!!

De Kerk? Welke kerk heb je het precies over? En wat je laatst zin te maken heeft met mijn vergelijking tussen de kwalijke gevolgen van christelijke fundamentalisten en moslim fundamentalisme is mij een kompleet raadsel.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 14:42

ineke-kitty schreef:faramir

Toevallig ken ik de dochter van een diplomaat, die moest vluchten met zijn gezin uit Iran naar Frankrijk. Ik heb dus een betrouwbare bron die heel goed op de hoogte is van de zogenaamde diplomatieke onderhandelingen.

En die weet alles van deze zaak?
Het verbaasd me dan ten zeerste dat je eigenlijk overkomt als iemand die er werkelijk geen snars van snapt. Al lang geen contact meer gehad zeker.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 14:49

ineke-kitty schreef:Pope interrupted by Muslim prayers - Mainstream media silent.

{Cynisme AAN] Werkelijk schokkend dit...hoe durven ze. [Cynisme UIT]

Ineke-kitty schreef:En de paus maar pleiten voor "vrede" in het Midden-Oosten.

Voor mij, als niet-religieus persoon, zijn zowel zijn pogingen als woorden voor vrede en onderling respect tussen de diverse religieus beter te kauwen dan de haatdragende teksten vol met selectieve verontwaardiging die jij hier op het forum neerzet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 14:50

flight

Dat je het verband niet ziet, is niet mijn probleem, want al die zaken staan namelijk met elkaar in verband. De Kerk is blind, en dan bedoel ik ALLE kerken, en niet alleen de RK-kerk, voor de gevaren van de Islam.
Maar dat heb ik al lang aangetoond met dit onderwerp.

Als de paus meent ook maar enige invloed te hebben door zijn "reisje" naar het Midden-Oosten, vergist hij zich schromelijk. Want de Islam IS niet tegen te houden met vrome praatjes over "met elkaar in vrede" te leven.
De Islam is niet op "vrede" uit, maar op OORLOG met Israel en uiteindelijk met de hele wereld.
DAT is de realiteit, en geen enkele westerse regering of diplomaat zal dit tegen kunnen houden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 14:53

Je zou volgens mij prima aarden bij een haatgenootschap als de westboro baptist church.
Je hebt compleet schijnt aan argumenten en kan enkel je boodschap van haat tot in het oneindige herhalen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 mei 2014 14:56

faramir

Die weet inderdaad alles van deze zaak. En ja, ik heb contact met zijn dochter, die mij op de hoogte houdt van de ontwikkelingen binnen de diplomatie, en dat er dus weinig of niets wordt ondernomen om dit soort praktijken tegen te houden .

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 15:00

ineke-kitty schreef:Die weet inderdaad alles van deze zaak.

Zoals ik al zei, het verbaasd me dan ten zeerste dat je kortzichtig en dommig zit te schuimbekken op dit forum.

Een ieder die iets weet van diplomatie weet natuurlijk ook dat hij/zij nooit alles kan weten omdat er gewoon heel veel in het verborgene gebeurd. Tenzij je natuurlijk I-K heet.

Kortom, trachten een zinnig gesprek met jou aan te gaan is een volledige zinloze oefening. Je bent namelijk niet voor rede vatbaar en niet in staat om objectief ergens naar te kijken.

Terug naar “Archief”