Christenen tegenover andersdenkenden? (Wij tegen de rest?)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Christenen tegenover andersdenkenden? (Wij tegen de rest

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 09:21

Spreeuw schreef:de drogredenen van het evolutionisme.

Ben toch wel heel benieuwd wat de drogreden van het evolutionisme is.....

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 28 mei 2014 09:42

Lock&Stock schreef:Ben toch wel heel benieuwd wat de drogreden van het evolutionisme is.....

Dan moet ik mijn oude schoolaantekeningen erbij pakken.
Kort gezegd kwam het erop neer dat complexe systemen niet geleidelijk kunnen ontstaan.
Veel meer werd er ook niet over gezegd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 09:48

Spreeuw schreef:Kort gezegd kwam het erop neer dat complexe systemen niet geleidelijk kunnen ontstaan.
Veel meer werd er ook niet over gezegd.

Ow ja die leugens..... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Christenen mogen niet liegen, behalve als het Liegen voor den Heere is moet ik helaas vaak opmerken...

EDIT: overigens is dat natuurlijk extreem slechte apologetiek, als je hier op een universiteit mee aankomt wordt je echt gefileerd..
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 28 mei 2014 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 09:51

Het lijkt me toch juist dat complexe systemen juist wel redelijk geleidelijk aan ontstaan.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 28 mei 2014 09:54

Faramir schreef:Het lijkt me toch juist dat complexe systemen juist wel redelijk geleidelijk aan ontstaan.

Waarom? Ik denk juist van niet. Als systemen zo complex zijn, waarom is het dan niet waarschijnlijker dat God de Schepper hiervan is?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 09:55

Faramir schreef:Het lijkt me toch juist dat complexe systemen juist wel redelijk geleidelijk aan ontstaan.

Nee dat kan niet, de enige manier is dat God alles in 1x heeft gemaakt. Dat bijvoorbeeld van het complexe systeem het oog alle evolutionaire stadia nog te vinden zijn in de natuur (bij levende organismen) maakt natuurlijk niets uit, dat negeren we gewoon.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 09:56

Spreeuw schreef:waarom is het dan niet waarschijnlijker dat God de Schepper hiervan is?

Omdat er voor God geen grammetje hard bewijs is en voor het evolutionaire proces letterlijk bergen bewijs.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 28 mei 2014 09:57

Lock&Stock schreef: Ow ja die leugens..... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Christenen mogen niet liegen, behalve als het Liegen voor den Heere is moet ik helaas vaak opmerken...

EDIT: overigens is dat natuurlijk extreem slechte apologetiek, als je hier op een universiteit mee aankomt wordt je echt gefileerd..

Nu ben ik wel benieuwd wat die leugens precies zijn.

Maar als we het evolutionisme gaan uitspitten, raken we enigszins off-topic.
Het is beter om hierover verder te praten in dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=27714
Laatst gewijzigd door Spreeuw op 28 mei 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mei 2014 09:57

Spreeuw schreef:Waarom? Ik denk juist van niet. Als systemen zo complex zijn, waarom is het dan niet waarschijnlijker dat God de Schepper hiervan is?

Als we kijken naar de complexe zaken die de mens heeft ontworpen dan zien we eigenlijk altijd dat dat min of meer geleidelijk aan is gebeurd. Kernenergie kwam niet in 1 keer uit de lucht donderen bijvoorbeeld, daar is heel wat aan voorafgegaan. Ik vind het een compleet non-argument wat de term apologetiek niet zo mogen dragen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 09:59

Spreeuw schreef:Het is beter om hierover verder te praten in dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=27714

Top, zie je daar!

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 28 mei 2014 11:08

Spreeuw schreef:Waarom? Ik denk juist van niet. Als systemen zo complex zijn, waarom is het dan niet waarschijnlijker dat God de Schepper hiervan is?

Dat lijkt me nu net de MINST waarschijnlijke optie.

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 11:30

Als je denkt dat je alles gehad hebt hier op dit forum ,dan heb je het goed mis, de bekende snater weer, zgn. bewijs voor evolutie, het blijft kermis hier.
Complexe systemen kunnen inderdaad niet zomaar ontstaan, veel nadenkende evo aanhangers hebben de theorie aan de wilgen gehangen, dit om deze reden.
De bijbel bevat bergen bewijs uit de historie wetenschap geografie endergelijke maar gemakshalve wil men dat niet zien.
Wat is de volgende riedel, ik ben benieuwd

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 11:48

antoon schreef:veel nadenkende evo aanhangers hebben de theorie aan de wilgen gehangen, dit om deze reden.

Zoals wie?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2014 12:02

antoon schreef:Complexe systemen kunnen inderdaad niet zomaar ontstaan,

Citation needed

veel nadenkende evo aanhangers hebben de theorie aan de wilgen gehangen, dit om deze reden.

Citation needed

De bijbel bevat bergen bewijs uit de historie wetenschap geografie endergelijke maar gemakshalve wil men dat niet zien.

Citation needed

Oftewel, je roept wel wat, maar onderbouwen? Ho maar!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 12:10

Dus dit is de riedel, ik had het kunnen weten, ik ga geen boekhouding bijhouden van namen, echter onbekende of meer bekende evolutionisten, en dan bedoel ik mensen met een hogere opleiding die ook werkzaam zijn in een beroepsgroep die min of meer met evolutie te maken heeft, ALTHANS Dat maakt men ervan, binnen en buiten mijn gezichtsveld nemen mensen afstand van de theorie, natuurlijk niet met bosjes tegelijk, maar er zijn er genoeg.

Jij hangt hier weer een heel verhaal op hoe het gegaan is en wat er gebeurt, wat er verder mogelijk is enz. maar weet je nu wat het punt is al de fundamenten voor het verhaal ontbreken, ik kan ook een verhaal maken over een sprookje of over Starwars heel boeiend zou ik het dan kunnen vertellen. alleen klopt er niets van Roodkapje heeft niet bestaan en Starwars is aan verbeelding ontsproten.

Dat is nu het geval met evolutie, het begon al met de grootste verbeelding in een tijd dat de wetenschap in de kinderschoenen stond, men was geneigd het te geloven, alhoewel er geen bewijs in Darwin zijn boek stond en het nog eerder schepping aansprak.
Door het ontbreken van media werden mensen dom gehouden en geloofden wat de pastoor , burgemeester en geleerde hun voorhield.
Nu is het gelukkig anders en word het verhaal doorzien, we weten dat mutaties niet kunnen we weten at fossielen schepping weerspiegelen, we weten dat evolutie onderzoeken vastlopen, en dan toch aan dat verhaal vasthouden, mensen willen bedrogen worden
Laatst gewijzigd door antoon op 28 mei 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”