NWVDaniël 4:5 Ten slotte ontving ik Daniël,
die de naam van mijn god Beltesassar draagt en in wie de geest van de heilige goden woont. En ik vertelde hem mijn droom: 6 ‘Beltesassar, eerste onder de magiërs, ik weet dat de geest van de heilige goden in u woont en dat u elk mysterie kunt ontraadselen.
Groot Nieuws Bijbel 19966 Ik zei: Beltesassar, jij staat aan het hoofd van de waarzeggers. Ik weet dat de geest van de heilige goden in je woont. Jij kunt ieder geheim ontraadselen. Vertel me de betekenis van alles wat ik in mijn droom gezien heb
Willibrordvertaling 19956 ‘Beltesassar,
hoofd van de wichelaars! Ik weet dat de geest van de heilige goden in u woont en dat geen enkel geheim u in verlegenheid kan brengen. Geef mij de verklaring van wat ik in mijn droom gezien heb.
De Nieuwe Bijbelvertaling6 ‘Beltesassar,
eerste onder de magiërs, ik weet dat de geest van de heilige goden in u woont en dat u elk mysterie kunt ontraadselen. Zeg mij wat de visioenen betekenen die ik in mijn droom
NBG-vertaling 19518 Doch ten laatste kwam tot mij Daniël,
naar de naam van mijn god Beltesassar genoemd, in wie de geest der heilige goden woont, en ik vertelde hem de droom:
Zomaar een aantal teksten waaruit op te maken is dat Daniël een positie had te vergelijken met Josef/ Imhotep
noch Josef noch Daniël verruilden de aanbidding van de God van de bijbel in voor valse Goden, natuurlijk niet maar de machthebbers zagen het zo, vergeet niet dat Josef een vrouw kreeg dochter van een hogepriester van Egyptische Goden.
Het punt is dat zij zichzelf bleven. en zijn zonen Mana̱sse EN Efraïm heeft hij zeker onderricht gegeven van de ware God.
als Jozef Imhotep was geweest had hij geen Egyptische religieuze symbolen verwerkt in zijn piramide.
Genesis 41:45 Daarna gaf Farao Jo̱zef de naam Za̱fnath Paäneach en gaf hem Asnath, de dochter van Potifera,de priester van On, tot vrouw. Toen trok Jozef uit over het land Egypte
Ook hier weer het gaat erom wat mensen om hem heen doen, Josefs gebeente is nooit gevonden
want het werd naar het beloofde land vervoerd, het geeft dan ook geen verwondering dat men het gebeente van Imhotep niet vind. en het graf dat aan Imhotep/Josef toebehoorde, tenminste wat men denkt was leeg, het is dan conform de gang van zaken in de bijbel, eerst in een graf gedaan en later met de uittocht meegenomen.