Evangelisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Evangelisatie

Berichtdoor Spreeuw » 17 mei 2014 20:30

Doet u aan evangelisatie? Is de zaligheid van mensen die Christus (nog) niet belijden als hun Zaligmaker voor u van belang? Wat doet u bij mensen in uw omgeving die niet geloven in Jezus Christus? Bijvoorbeeld op uw werk- of studieplaats of in uw woonomgeving? Hoe geeft u vorm aan dit toch wel zeer belangrijke element van het christenleven?

Doet uw kerkelijke gemeente aan evangelisatie? Zo ja, hoe? En heeft dit vruchten afgeworpen?

mona
Majoor
Majoor

Re: Evangelisatie

Berichtdoor mona » 22 mei 2014 22:55

Spreeuw schreef:Doet uw kerkelijke gemeente aan evangelisatie?
Ja, wij hebben een evangelisatie team, we organiseren vakantie Bijbelweek voor alle kinderen in het dorp, en onlangs hebben we van de IZB een training gehad om ons bewuster te worden hoe we als kerk meer naar buiten kunnen treden. We kwamen tot de conclusie dat er wel het nodige werk aan de winkel was.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2014 23:33

Mooi initiatief. En om de vraag van Spreeuw te beantwoorden, ieder christen doet als het goed is aan evangelisatie. Het is niet een hobby of iets wat je wel of niet kan en zonja, dan ga je bij een conmissie. Als je Jezus volgt kan het niet anders of je gaat zelf ook evangeliseren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 mei 2014 23:42

ik woon in een multiculturele buurt.
Ik hoop door contacten en mijn 'werk' als buurtpreventie iets van Jezus liefde te laten zien aan de mensen in de wijk (voornamelijk moslims).
Als we het toevallig over zaken van het leven hebben. :)

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 23 mei 2014 11:37

Volgens mij heeft evangelisatie alles te maken met discipelschap.

Evangelisatie is niet zozeer een aantal activiteiten organiseren voor rand- of buitenkerkelijken, als wel een levenswandel in navolging van Christus.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 mei 2014 19:17

Spreeuw schreef:Doet u aan evangelisatie? Is de zaligheid van mensen die Christus (nog) niet belijden als hun Zaligmaker voor u van belang? Wat doet u bij mensen in uw omgeving die niet geloven in Jezus Christus? Bijvoorbeeld op uw werk- of studieplaats of in uw woonomgeving? Hoe geeft u vorm aan dit toch wel zeer belangrijke element van het christenleven?

Doet uw kerkelijke gemeente aan evangelisatie? Zo ja, hoe? En heeft dit vruchten afgeworpen?

En jouw ervaringen?

Terug naar “Archief”