Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 08 mei 2014 12:02

Op protestant.nu schrijft prof. dr. Mirjam van Veen schrijft boeiende artikel.

Naar aanleiding van de heibel rond de coming out van de HHK dominee Burggraaf : "In de Bijbel staan vele zonden beschreven, maar katholieke en reformatorische kerken zijn geneigd vooral te letten op zonden die te maken hebben met seksualiteit. De paus en reformatorische christenen blijven druk met het thema homoseksualiteit. De schade, die zij daarmee anderen berokkenen, is ernstig genoeg, maar zij doen ook zichzelf hiermee tekort."

Inderdaad: het accent op de 'zonde' van homoseksulaiteit in veel kerken is bizar.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 mei 2014 12:34

JeeWee schreef:
Inderdaad: het accent op de 'zonde' van homoseksulaiteit in veel kerken is bizar.

Valt wel mee, volgens mij.
Elke zonde is tegen God maar de Bijbel geeft aan dat sexuele zonden in die zin zonden zijn tegen je eigen lichaam. En ons lichaam is de tempel van de Heilige Geest.

1 Kor. 6: 19 en 2 Kor. 6: 16 leren ons dat wij onze tempel ook moeten zuiver houden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 mei 2014 13:31

mealybug schreef: Valt wel mee, volgens mij.
Elke zonde is tegen God maar de Bijbel geeft aan dat sexuele zonden in die zin zonden zijn tegen je eigen lichaam. En ons lichaam is de tempel van de Heilige Geest.

1 Kor. 6: 19 en 2 Kor. 6: 16 leren ons dat wij onze tempel ook moeten zuiver houden.

Zonde is zonde en zonde is fout.
Dat is ook niet het punt in dit stuk.
Het gaat om het accent.
Je merkt het hier al op het forum: het vingertje gaat vooral omhoog als het om zeksualiteit gaat.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

visje36

Berichtdoor visje36 » 08 mei 2014 13:49

Volgt iemand ook het EO programma : op zoek naar God ?

O.a. met Mike de boer, die komt al binnen met interessant verhaal heeft een relatie gehad met een man die uit een christelijke achtergrond kwam van, ja je gevoelens zijn door God gegeven en NEE je mag er niks mee doen , geen relatie dus.

Eerste uitzending is nog wel terug te kijken via uitzending gemist. ( 7 mei )

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 mei 2014 14:25

visje36 schreef:Volgt iemand ook het EO programma : op zoek naar God ?

O.a. met Mike de boer, die komt al binnen met interessant verhaal heeft een relatie gehad met een man die uit een christelijke achtergrond kwam van, ja je gevoelens zijn door God gegeven en NEE je mag er niks mee doen , geen relatie dus.

Eerste uitzending is nog wel terug te kijken via uitzending gemist. ( 7 mei )

Bij die kugel die niet eens een bed op kan maken en God's Woord bespottelijk maakt, ben ik afgehaakt.
En EO bij de jezuieten op bezoek, beelden , iconen... :roll:

visje36

Berichtdoor visje36 » 13 mei 2014 09:11

'Roze in Blauw-politie in heel Nederland'

AMSTERDAM -
De politie gaat meer aandacht besteden aan de aanpak van geweld tegen homoseksuelen. Dat heeft minister Opstelten van Veiligheid volgens COC Nederland toegezegd in een gesprek met de belangenorganisatie.

Het COC stelt tegenover de NOS dat er in heel Nederland zogenoemde Roze in Blauw-politieteams komen, die zich specifiek op de aanpak van geweld tegen homo's richten. Bij onder meer de Amsterdamse politie bestaat al zo'n eenheid.

Opstelten heeft verder beloofd dat op politie-academies meer aandacht komt voor de bestrijding van homogeweld. Ook wordt de aanpak van discriminatie van homo's prioriteit bij de politie.

Het COC had de minister ook gevraagd in de wet op te nemen dat geweld op basis van discriminatie zwaarder wordt bestraft, maar Opstelten gaat hier niet in mee.

(bron telegraaf.nl )

visje36

Berichtdoor visje36 » 19 mei 2014 10:41

Na een coma

Vraag:

Is het mogelijk om, na in coma te hebben gelegen, een andere geaardheid dan daarvoor te hebben? En maakt het uit hoe lang je in coma gelegen hebt?

Antwoord:

Beste vragensteller,

Ik ben benieuwd naar de reden waarom je deze vraag stelt. Aangezien je dat nu niet kunt aangeven zal ik 'gewoon' antwoord geven op jouw vraag. Ik acht de kans op verandering van seksuele geaardheid door coma erg klein. Ik weet dat het beschreven is, maar ik vraag mij sterk af of deze geaardheid er voordien al niet was en de coma 'gelegenheid geeft' om hiervoor uit te komen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

(Staat bij de vragen rubriek)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 mei 2014 07:58

Complment Plasterk voor refoscholen

Dit is wel een opsteker.
Ik hoop echt van harte dat het klimaat inderdaad anders is dan in de tijd dat ik op school zat. Dat is nu zo'n 8-12 jaar geleden.

Tegelijkertijd vraag ik me af of homoseksuele leerlingen die andere keuzes maken dan gewenst nog steeds zo'n veilige omgeving treffen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mei 2014 08:20

De veiligheid is volledig voorbij als een homo daar aankondigt dat hij/zij een partner heeft.

Maar... we hebben DE ZONDAAR lief.
Toch?

Aardig begin...

visje36

Berichtdoor visje36 » 22 mei 2014 09:26

Precies zolang je het paadje loopt wat de school/ kerk voorschrijft is het goed.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 22 mei 2014 09:43

Toch positief dat refoscholen een veilige omgeving zijn voor homoleerlingen.

Wel jammer dat ze uit die veilige omgeving worden gegooid zodra ze een relatie krijgen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 mei 2014 08:35

Jammer dat op deze vraag niet gereageerd mag worden.

Dan hier maar:
Respect voor degenen die helemaal volgens de zorgvuldig afgebakende levensstijl leven. Ik ken er echter weinig die dit willen en kunnen.

Wat is de praktijk:
- Mensen die 'de kat in het donker knijpen', d.w.z. naar buiten toe degelijk de regeltjes volgen, maar ondertussen toch een seksuele relatie er op na houden.
- Mensen die door de regeltjes nogal gefrustreerd worden en op andere manieren 'aan hun trekken komen'.
- Uitsluiting van mensen die tot andere gedachten komen, seksuele relaties voor mensen van gelijk geslacht niet afkeuren en dus de kerk verlaten.

visje36

Berichtdoor visje36 » 23 mei 2014 13:31

Heb inderdaad de vraag ook gelezen, vind het nogal een instructie die de vraagsteller krijgt.
:?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 mei 2014 13:13

Interview met Duran Renkema in Trouw.

Ik ben het met hem eens dat het een feestdag is. Een stukje minder ongelijkheid.

visje36

Berichtdoor visje36 » 28 mei 2014 10:12

Misschien was zijn ontslag eerst wel omdat hij ging scheiden, en toen werd het een dubbel schandaal omdat hij zijn vrouw verliet voor een man, hij was/is homo. Niks mis mee, maar op die scholen ligt dat natuurlijk heel gevoelig. Hij mag dus nu gewoon les geven op een andere christelijke school ook al heeft hij een relatie. En dat is wel mooi.
:D

Terug naar “Archief”