mealybug schreef:''De moderne christen wil graag de ellendekennis overslaan'', las ik ergens.
Maar waar in de Bijbel staat nu eigenlijk dat men ellende kennis moet hebben voordat men zich bekeerd mag noemen.
Ik hoop nl nu eens genoeg stof te bestuderen om deze m.i. onbijbelse bekerings-check uit te kunnen bannen.
God verlangd geen zonden kennis van mensen, het zou tegen Zijn Eigen Woord in gaan.
Het is een gruwelijke list van satan met een slagingspercentage van 99%. Men zit te wroeten in hun eigen troep en het lost niets op, het begint steeds harder te stinken en God wordt steeds meer gelasterd.
Ik begrijp ook het doel niet, berouw over onze zonden brengt ons niet tot de zaligheid. Deze mensen zijn het stelligst dat je jezelf niet kan bekeren, wat ben je aan het doen dan? Het lijkt of je het moet verdienen door spijt van je zonden.
Jammer dat deze mensen niet weten dat het God niet om de zonden gaat.
Je kunt jezelf niet bekeren maar dit is echt eigen werk om tot bekering te komen.
Het uitgelezen succes van satan is dat je dan nooit een relatie met God kunt hebben, nooit vreugde in Jezus Christus kan krijgen, dat het steeds erger wordt omdat je naar jezelf kijkt en niet naar God.
Je verwacht de zaligheid van je zelf en niet van God, jij bepaald of je bekeerd kan worden want je zegt dat je te veel zonden gedaan hebt, je zegt tegen God dat je te erg bent. je gaat God voorbij, ja God voorbij! Je neemt Hem niet serieus, je denkt te klein over Hem Je laat je overheersen door satan.
Dan nog zwarte kleren en een gezicht als een kapotte ruit, helemaal klaar.
Laten we bidden voor deze mensen, of God in wil grijpen, voor bevrijding en zicht op Jezus.
Wellicht cru omschreven maar ik kan het niet verdragen dat mijn Hemelse Vader op dergelijke wijze veracht wordt.