Eigen afgod in ons leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Eigen afgod in ons leven

Berichtdoor Boerin » 19 mei 2014 10:46

mohamed schreef:Dat dwangmatig bidden, waarop baseer je dat? Ook dat kan je een afgod noemen, want er is meer onder de zon. Jezus en de apostelen hadden wel wat anders te doen dan de hele tijd in gebed zijn.

Nou volgens mij bracht Hij nachten door in gebed en kreeg Hij haast geen slaap, zodat Hij in die boot even bij moest slapen en dan die 40 dagen in de woestijn nog.
En die tempelreiniging, Mijn huis zal een bedehuis heten.
Kunt gij niet een uur met Mij waken?
Mat. 14
En [terstond] dwong Hij de discipelen in het schip te gaan en Hem vooruit te varen naar de overkant, totdat Hij de scharen zou hebben weggezonden.
23 En toen Hij de scharen weggezonden had, ging Hij de berg op om in de eenzaamheid te bidden. Bij het vallen van de avond was Hij daar alleen.24 Doch het schip was reeds vele stadiën van het land verwijderd, geteisterd door de golven, want de wind was tegen.
25 In de vierde nachtwake kwam Hij tot hen, gaande over de zee.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 mei 2014 13:16

Je kunt toch de hele dag door tegen God praten?

Als je bijv. de ellende van de Turkse mijnwerkers ziet, hoef je toch niet tot 's avonds te wachten om het in gebed te brengen, dat kun je toch gelijk doen als je de ellende ziet?
Dat kan bij alles.
Ik snap niet dat mensen alles opsparen en dan in gebed gaan verzinnen waar ze ook alweer voor moesten bidden.
Als je er gewoonte van maakt, om gelijk alles tegen God te zeggen of te vragen in gedachten, dan krijgen minder dingen de kans om tussen jou en God te komen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 14:36

mohamed schreef:Dat dwangmatig bidden, waarop baseer je dat? Ook dat kan je een afgod noemen, want er is meer onder de zon. Jezus en de apostelen hadden wel wat anders te doen dan de hele tijd in gebed zijn.

Boerin schreef:Nou volgens mij bracht Hij nachten door in gebed en kreeg Hij haast geen slaap, zodat Hij in die boot even bij moest slapen en dan die 40 dagen in de woestijn nog.
En die tempelreiniging, Mijn huis zal een bedehuis heten.
Kunt gij niet een uur met Mij waken?
Mat. 14
En [terstond] dwong Hij de discipelen in het schip te gaan en Hem vooruit te varen naar de overkant, totdat Hij de scharen zou hebben weggezonden.
23 En toen Hij de scharen weggezonden had, ging Hij de berg op om in de eenzaamheid te bidden. Bij het vallen van de avond was Hij daar alleen.24 Doch het schip was reeds vele stadiën van het land verwijderd, geteisterd door de golven, want de wind was tegen.
25 In de vierde nachtwake kwam Hij tot hen, gaande over de zee.

Waarom vroeg Jezus zijn discipelen dan niet om met hem mee te gaan?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 14:37

Bambi schreef:Je kunt toch de hele dag door tegen God praten?

Als je bijv. de ellende van de Turkse mijnwerkers ziet, hoef je toch niet tot 's avonds te wachten om het in gebed te brengen, dat kun je toch gelijk doen als je de ellende ziet?
Dat kan bij alles.
Ik snap niet dat mensen alles opsparen en dan in gebed gaan verzinnen waar ze ook alweer voor moesten bidden.
Als je er gewoonte van maakt, om gelijk alles tegen God te zeggen of te vragen in gedachten, dan krijgen minder dingen de kans om tussen jou en God te komen.

Zo is het maar net!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 mei 2014 14:52

mohamed schreef:Waarom vroeg Jezus zijn discipelen dan niet om met hem mee te gaan?

Het lijkt me dat ze het nog moesten leren. Ze vroegen ergens anders hoe ze moesten bidden toen Hij in gebed was. Met die verheerlijking op de berg mochten er maar 3 mee, de rest lukte het niet om die jongen vrij te zetten en toen zei Hij dat dat geslacht er alleen uitvaart door gebed en vasten. En vervolgens gingen ze ruzie maken wie de meeste was. Wij mochten wel de berg op, jullie niet.
Kennelijk deden ze dat toen dus nog niet, bidden en vasten. De Bruidegom was nog bij hen. Met dat uur waken lieten ze het ook afweten.
Maar in de bovenzaal waren ze allemaal op Hem aan het wachten en na de uitstorting van de Heilige Geest baden ze wel.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 15:04

Boerin schreef:Het lijkt me dat ze het nog moesten leren.

Leren hoe de hele dag te bidden? Geloof je het zelf? Niks is makkelijker dan je handen vouwen en wat vooruit prevelen, dat kan ik met de ogen dicht!
Boerin schreef:de rest lukte het niet om die jongen vrij te zetten en toen zei Hij dat dat geslacht er alleen uitvaart door gebed en vasten. En vervolgens gingen ze ruzie maken wie de meeste was. Wij mochten wel de berg op, jullie niet.
Kennelijk deden ze dat toen dus nog niet, bidden en vasten. De Bruidegom was nog bij hen. Met dat uur waken lieten ze het ook afweten.
Maar in de bovenzaal waren ze allemaal op Hem aan het wachten en na de uitstorting van de Heilige Geest baden ze wel.

Na de uitstorting van de heilige Geest werd er ook niet de hele dag gebeden, maar veelmeer het evangelie verkondigd.

Als jij echter vindt dat je beter kan bidden dan posten op fora, doe dat vooral en laat je niet tegenhouden, maar het is niet wat Jezus en de apostelen deden. Ze zaten niet de hele dag op fora noch de hele dag te bidden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 mei 2014 15:44

Volgens mij hebben jullie een meningsverschil. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 16:58

Bambi schreef:Volgens mij hebben jullie een meningsverschil. :lol:

Als ze gewoon toegeeft dat ik gelijk heb niet langer. ;)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 mei 2014 17:04

mohamed schreef:Leren hoe de hele dag te bidden? Geloof je het zelf? Niks is makkelijker dan je handen vouwen en wat vooruit prevelen, dat kan ik met de ogen dicht!

Waarom ineens de hele dag? Je moet ook nog andere dingen doen lijkt me.
Larry Lea heeft een boek erover geschreven, het onze Vader waren de hoofdpunten zegt ie.
Afbeelding
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2014 17:11

Een uurtje per dag sluimeren met gevouwen handen moet nog wel lukken.

Afbeelding
Mogen het ook acht zijn?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 mei 2014 18:21

Teus schreef:Geloven!

Spreeuw schreef:Ben je van al je afgoden af, als je gelooft?

Absoluut!!!

Het grote probleem is Spreeuw, we geloven niet altijd.
Maar......we zeggen het al wel snel hé?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 mei 2014 18:24

Bambi schreef:Je kunt toch de hele dag door tegen God praten?

Dat kan bij alles.

Amen!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 27 mei 2014 12:28

schelpje3 schreef:Je durft het scherp te stellen Spreeuw.
Velen vinden de uiterlijkheden helemaal niet belangrijk namelijk.

Nou, ik denk juist dat velen het juist te belangrijk vinden, maar dan vanwege hun eigen belang!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 27 mei 2014 14:08

Spreeuw schreef:
Nou, ik denk juist dat velen het juist te belangrijk vinden, maar dan vanwege hun eigen belang!

Je uiterlijk wordt pas een afgod, als je er je hele ziel en zaligheid aan ophangt.

Bijv. mensen die 5 dagen in de week in de sportschool zitten en een speciaal dieet volgen en alles er voor laten wijken om dat perfecte figuur te krijgen.
En dat alleen maar met de reden, dat ze denken dat ze dan pas gelukkig zijn.
Dan is je uiterlijk pas een afgod.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 mei 2014 21:03

Spreeuw schreef:
Ik ben benieuwd of er in jullie leven dingen zijn die in de weg staan voor een levende relatie met de HERE. En dan ook graag een eerlijk antwoord. En wat is jouw manier om van je eigen "afgoden" in je leven af te komen en een levende relatie met God te bevorderen?

Spreeuw, ik heb God eens gevraagd of Hij nr.1 in mijn leven wilde zijn. Nou dat wil Hij hoor, nog liever als ik. 2 weken later moest ik mijn afgod, mijn boot, verkopen.
Je gelooft niet wat Hij er voor terug geeft. Hij geeft altijd meer terug als dat je inlevert.

Terug naar “Archief”