ineke-kitty schreef:hettys: "dat is geklets"
Nee maar, werkelijk?
Woon jij al 10 jaar in Frankrijk, en ben jij bekend met de Franse cultuur?
Wel, ik kan je verklappen, dat die op vele manieren afwijkt van de Nederlandse cultuur,
dus wie kletst er hier nu.
In Frankrijk is de cultuur gewoon westers net als hier. Het wijkt in die zin af dat de meeste mensen Katholiek zijn, bij ons is dat vooral in het zuiden van het land. Kleine cultuurverschillen, natuurlijk.
Waar ik maar mee wil zeggen dat een andere cultuur, NIETS te maken heeft met de valse godsdienst van de Islam, en dus niet vereenzelvigd kan worden met de cultuur van een bepaald land.
Natuurlijk wel. Kijk naar ELK land in de wereld en je ziet dat cultuur en religie hand in hand gaan.
Overigens neemt de Franse regering harde maatregelen tegen "strijders" van de Islam, die na hun "opleiding" in Syrie gevolgd te hebben, proberen Frankrijk weer binnen te komen.
Zij worden zonder pardon voorgoed het land uitgezet.
Daar kan onze regering wat van leren.
Oh ja? hier worden gewortelde kinderen, die niets anders kennen dan nederland en de nederlandse taal uitgezet.
En blijkbaar ben je niet bekend met de Handelingen der apostelen, en de vervolgingen door de Romeinse keizer Nero die de eerste christenen de arena instuurde om door de leeuwen verscheurd te worden, en ze aan palen ophing en in brand stak om zijn tuin te verlichten.
Dat heb ik toch gezegd? Er was christenvervolging, tijdens een bepaalde periode, en nog steeds wel. Ik zeg daarbij dat christenen de joden 1700 jaar lang hebben vervolgd. en iedereen die misschien een ketter was.
Dus lees jij zelf maar eens je geschiedenisboekjes, voordat je van alles roeptoetert over "wie nu wie" heeft vervolgd.
Dus wie heeft er hier nu geen historisch besef.
Je bent een beetje selectief in je historisch besef en daarbij wil je niet iets leren uit de geschiedenis. Je wilt blijkbaar niet weten wat kerstenen inhield. (dwingen om christen te worden) Mensen vermoorden omdat je een andere religie hebt komt in het oude testament veelvuldig voor. Net als het houden van slaven, wat bijbels gezien goedgekeurd wordt. Dat is cultuurverschil.
Echter betekent de 'naam' christen nog niet dat je dan ook werkelijk een volgeling van Christus Jezus bent. Wel, de "geschiedenis' heeft dat inderdaad bewezen.
Dat is je reinste onzin. Wie besluit om z'n leven te wagen in dienst van het geloof, maakt dat je zeer toegewijd bent. Dus wie zijn leven waagt om turken te gaan uitmoorden in Jeruzalem, is een toegewijd christen.