De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor hettys » 16 mei 2014 19:16

ineke-kitty schreef:Prima dat er nu eindelijk protest op gang komt door Amnesty International en een petitie uitgebracht is die inmiddels al door 15.000 mensen is ondertekend.
=D>

Wat dat betreft is de wereld er enorm op vooruit gegaan. Vroeger had je geen Amnesty International of artsen zonder grenzen, woord en daad, of wat dan ook. Hoogstens de nonnen die wat goed werk deden in de minder ontwikkelde landen.
Iedereen kon elkaar straffeloos vermoorden zonder dat er een haan naar kraaide.
Ook gif is geschapen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 mei 2014 21:08

ineke-kitty schreef:Ik heb gisteravond nog de toespraak, die president Obama hield in New York , de 3000 slachtoffers gedenkende van die gruwelijke aanslag gehoord, om dit NOOIT, maar dan ook NOOIT te vergeten.

Had niet mogen gebeuren natuurlijk...
De Amerikaanse soldaten schieten voor de lol ook duizenden onschuldigen af in het Midden Oosten..
Hoor je ook niemand over.. tja...

Daarnaast waren er bij 9/11 ook twijfels of de V.S. er zelf achter zou zitten..
Heb al het e.e.a. gelezen... komt wel overtuigend over..

Levi_Strauss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Levi_Strauss » 17 mei 2014 01:18

Ik heb hier een aantal berichten gelezen, het valt me op hoe vaak men over de (agressieve) expansie van de islam spreekt. Men vergeet hier echter dat het christendom vanaf het jaar 700 zelf een veel agressievere expansie maakte. Het waren meestal niet de moslims maar de christenen die agressief waren. Je zou kunnen zeggen dat van de polytheïstische godsdiensten christendom in Europa veruit de meest agressieve expansie had. Daarom vind ik het een beetje gek als mensen het nu over de 'opmars' van islam hebben. Niet alleen omdat de islam al heel groot is; en dat is het al meer dan 1000 jaar. Vooral omdat het ook de intentie wekt dat een religie een andere uit zou moeten sluiten. In de geschiedenis waren het eigenlijk alleen de christenen die anderen uitsloten; in de Arabische wereld mochten mensen van een andere religie voor een vergoeding hun geloof houden, in India (bangladesh) en Indonesië vermengde het zelfs met de lokale religie. Tijdens de eerste grote expansie vanuit Arabië ging het overigens helemaal niet om het geloof maar om het arabier zijn; bekeren was prima, maar het ging om de cultuur. Juist cultuur is hetgeen dat ervoor zal zorgen dat Europa niet Eurabia kan worden; simpelweg omdat een cultuur niet zo makkelijk verdwijnen kan. Dat er dan Europese moslims leven, tja, dat is net zoiets als atheïstische Europeanen. Ik zal me er dus absoluut geen zorgen om maken, zeker omdat je dan nu wel heel zou moeten zijn omdat die opkomst allang een komst is (al meer dan enkele eeuwen).

Kortom; maak je geen zorgen, laat je niet bang maken en wees vooral ook eens nieuwsgierig naar een andere cultuur of geloof.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 17 mei 2014 07:47

Levi_Strauss schreef:Kortom; maak je geen zorgen, laat je niet bang maken en wees vooral ook eens nieuwsgierig naar een andere cultuur of geloof.

bang ? volgens mij is niemand hier direct bang maar zorgen.... zeker zeker wel.
Ik ben zeer verontwaardigd in een cultuur waar je dit ziet.

Bekeerde zwangere Sudanese (27) ter dood veroordeeld

Afbeelding

KHARTOUM (ANP/RTR/BLM) - Een Sudanese vrouw die zich had bekeerd tot het christendom en dat geloof weigerde af te zweren, is donderdag ter dood veroordeeld. De 27-jarige vrouw krijgt 100 zweepslagen en wordt dan geëxecuteerd, zo bepaalde een rechter in Sudan.

http://www.destentor.nl/algemeen/buiten ... -1.4361331

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 mei 2014 07:48

Levi_Strauss schreef:Ik heb hier een aantal berichten gelezen, het valt me op hoe vaak men over de (agressieve) expansie van de islam spreekt. Men vergeet hier echter dat het christendom vanaf het jaar 700 zelf een veel agressievere expansie maakte.

Vertel er even iets meer over vanaf het jaar 700.
En ben ik ook wel nieuwsgierig wat dat met ons vandaag de dag te maken heeft.
Het waren meestal niet de moslims maar de christenen die agressief waren.

Zoals je bij het beantwoorden van mijn eerste vraag zal zien was de christelijke agressie tegen moslims een antwoord op eeuwen agressie van islamitische zijde.

Maar werk het maar eens chronologisch uit, ik ben benieuwd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 mei 2014 08:07

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/sa ... d_1_828030

Als ''heiden'' kom je dat land volgens mij niet eens in, tenzij je er aan de slag mag voor ze.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 17 mei 2014 08:58

mealybug schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/saudi_arabie_overweegt_maatregelen_tegen_nederland_1_828030

Als ''heiden'' kom je dat land volgens mij niet eens in, tenzij je er aan de slag mag voor ze.

Zeker. In ben het eens met de PVV: ‘Marokkaanse cultuur minderwaardig’.
Maar Ayla hier op refoweb vind ik lief. :D

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mei 2014 09:13

:-k =;

Valt die opmerking in de trant, ik vind de sgp achterlijk. Maar ik vind kees van der staay sympathiek?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 mei 2014 10:01

meribel schreef::-k =;

Valt die opmerking in de trant, ik vind de sgp achterlijk. Maar ik vind kees van der staay sympathiek?

nee , die vlieger gaat niet op.

Ayla is EX moslima, begrijp ik.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mei 2014 10:10

Maakt dat haar dan ex Marokkaans?

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 mei 2014 10:13

meribel schreef:Maakt dat haar dan ex Marokkaans?

Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig! :-)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 10:27

Het gaat hier dan ook niet om een bepaalde cultuur, maar om een gevaarlijke Islamitische godsdienst/religie die als doel heeft de gehele wereld te onderwerpen.
Nee, maak je maar geen zorgen, het zal ons niet treffen beweert "men".

Als je over 'cultuur' spreekt is die een paar 100 km. naar het Zuiden al verschillend van onze Nederlandse cultuur, dus volkomen misplaatst om een bepaalde cultuur te vergelijken met een gevaarlijke valse religie zoals de Islam.

Bovendien gaat het hier niet over het christendom en welke 'oorlogen' er allemaal gevoerd zijn, dat is allemaal bekend, dus die 'geschiedenis' is niet aan de orde.

De eerste Christengemeente werd toch echt vervolgd door de Joden, die Christus Jezus af hebben gewezen, lees het maar na in de Handelingen der apostelen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 mei 2014 10:36

Ik reageerde daarmee op Benefietdiner die stelde dat hij het met Geert Wilders eens was dat de Marokkaanse cultuur minderwaardig is, sorry als dat niet duidelijk was :-)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 11:21

Ayla

Het gaat niet zozeer over jouw reactie, dan wel die van Levi Strauss, die als 'vergelijking' de geschiedenis van het christendom hier even wil 'delen' met ons.
En DAAR gaat het dus niet over.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 22:42

Boko Haram Kills Nigeria Christian Volunteer.

Abuja, Nigeria

Churches in North-eastern Nigeria faced another tense day Friday, May 16, after confirmation that a volonteer supporting persecuted Christians has been killed by Islamic militants.

By BosNewsLife Africa Service.

Terug naar “Archief”