games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 25 apr 2014 12:07

Ik heb sinds kort weer een PC (ipv een mac) en zag dat ik nog EU deel 3 had liggen. Geïnstalleerd en man man man wat een die-hard spel. Was even vergeten dat spelletjes ook daadwerkelijk een echte uitdaging konden zijn. Ik speel het spel natuurlijk als pauselijke staat en met 3 begingebieden is het vrijwel onmogelijk moeilijk. Volgende keer maar Frankrijk oid.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2014 12:43

Ik heb nog steeds een Mac maar bootcamp draaien dus kan alles spelen :)

Speel zelf nog steeds D3, sinds de nieuwe patch / add-on vind ik het weer leuk en dus ga ik nog even verder :) Verder kijk ik uit naar de nieuwe Dragon Age.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 apr 2014 13:04

Marnix schreef:Ik heb nog steeds een Mac maar bootcamp draaien dus kan alles spelen :)

Speel zelf nog steeds D3, sinds de nieuwe patch / add-on vind ik het weer leuk en dus ga ik nog even verder :) Verder kijk ik uit naar de nieuwe Dragon Age.

Mijn Mac komt uit begin 2008 dus hij was wat traag zeg maar. Maar dat was niet het grootste probleem het was meer het gebrek aan schijfruimte om Bootcamp op te zetten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2014 13:29

Faramir schreef:Ik heb sinds kort weer een PC (ipv een mac) en zag dat ik nog EU deel 3 had liggen. Geïnstalleerd en man man man wat een die-hard spel. Was even vergeten dat spelletjes ook daadwerkelijk een echte uitdaging konden zijn. Ik speel het spel natuurlijk als pauselijke staat en met 3 begingebieden is het vrijwel onmogelijk moeilijk. Volgende keer maar Frankrijk oid.

Frankrijk is altijd je 'benchmark'. Als je Frankrijk aankunt, heb je zo goed als gewonnen :-)

EU4 is trouwens ook een aanrader; een enorme stap voorwaarts in kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid, zonder ook maar iets aan diepgang te verliezen.

Crusader Kings werkt met dezelfde engine, maar is... persoonlijker, omdat je een dynastie runt en niet slechts een onpersoonlijk land.

Even iets anders trouwens. Sinds kort verhuurt Minecraft eigen servers voor een klein bedrag per maand. 10 euro voor een server tot 20 spelers (tien spelers tegelijk online). Da's 50 cent per persoon per maand. Iemand interesse in een refoweb-server?

Voor wie onder een steen leeft en niet weet wat Minecraft is, youtube maar eens op Hermitcraft video's. Dat is een server waarbij alle deelnemers video's maken en uploaden, en die lui maken de geweldigste dingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2014 15:23

Faramir schreef:Mijn Mac komt uit begin 2008 dus hij was wat traag zeg maar. Maar dat was niet het grootste probleem het was meer het gebrek aan schijfruimte om Bootcamp op te zetten.

Dat is lastig :) Ik heb zelf de cd/dvd-speler uit mijn Macbook Pro gehaald en er een optical bay met tweede harde schijf in gezet. (En de hoofdschijf is SSD geworden). Ik heb nu 750 GB, OS X en Windows 8 draaien beiden op een partitie op de SSD en de 2e schijf is opgesplitst in een mac en een windows-partitie. Genoeg schuifruimte (750 GB) om er op kwijt te kunnen wat ik nodig heb.

Mocht je de laptop nog wel willen gebruiken, een goedkopere oplossing is een hybrideschijf, die heb ik hier voor gehad. Maakt je laptop wat sneller vanwege flashopslag waar slim gebruik van wordt gemaakt. En tegelijkertijd levert het een hoop extra ruimte op, voor 70-80 euro heb je een hybrideschijf van een Terrabyte die je zo in je laptop kan zetten, heel eenvoudig.

http://tweakers.net/pricewatch/331296/s ... 4-1tb.html

Een review:

http://nl.hardware.info/nieuws/37941/se ... e-werelden
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 apr 2014 16:34

Ik heb een iMac. En ik heb in het verleden wel eens opgezocht hoe ik de schijf kan vervangen maar dat is een vrij precies karwijtje waarbij de kans dat er iets kapot gaat aanwezig is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2014 11:01

Klopt. Bij een iMac is het ingewikkeld :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2014 14:16

Goed nieuws voor alle Wii U bezitters (enkel Mohamed en ik dus). Bij aanschaf en registratie van Mario Kart 8 krijg je er een gratis game bij. Ik weet nu al dat ik ga kiezen voor Pikmin 3.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 14:18

Faramir schreef:Goed nieuws voor alle Wii U bezitters (enkel Mohamed en ik dus). Bij aanschaf en registratie van Mario Kart 8 krijg je er een gratis game bij. Ik weet nu al dat ik ga kiezen voor Pikmin 3.

Wij hebben nog een gewone Wii, die het nog prima doet. Er komen alleen bar weinig nieuwe games nog.
Maar geef jij eens een review. :D
Hoeveel spellen zijn er inmiddels te verkrijgen en is het echt een vernieuwing?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 apr 2014 14:45

Thuis hier ligt er een WII, PS3 en PC.
De eerste twee moeten weer eens aangezet worden./

Al is een PS4 ook wel leuk, maar tja, er zit nog een vrouw thuis. ?:|

Ik mag ook niks.. :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 14:46

Anoniem_89 schreef:Thuis hier ligt er een WII, PS3 en PC.
De eerste twee moeten weer eens aangezet worden./

Al is een PS4 ook wel leuk, maar tja, er zit nog een vrouw thuis. ?:|

Ik mag ook niks.. :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Je had bij je moeder thuis moeten blijven :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2014 16:38

schelpje3 schreef:Wij hebben nog een gewone Wii, die het nog prima doet. Er komen alleen bar weinig nieuwe games nog.
Maar geef jij eens een review. :D
Hoeveel spellen zijn er inmiddels te verkrijgen en is het echt een vernieuwing?

Hoeveel spellen er zijn weet ik niet, nog niet zo ontzettend veel geloof ik maar er is wel voor elk wat wils. Ik vind het in ieder geval een hele grote verbetering van de Wii, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is ook nog niet echt een commercieel succes te noemen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 apr 2014 17:23

Vandaag Ninja Gaiden Wii U gekocht. Precies wat ik er van verwachte, maar wel weer ietsje moeilijker dan de vorige delen.
Faramir schreef:Goed nieuws voor alle Wii U bezitters (enkel Mohamed en ik dus). Bij aanschaf en registratie van Mario Kart 8 krijg je er een gratis game bij. Ik weet nu al dat ik ga kiezen voor Pikmin 3.

Leuke verrassing inderdaad en daar kies ik ook voor.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2014 09:35

Recent een leuk spelletje gekocht: Factorio (http://www.factorio.com)

Het ligt in de lijn van spellen als Minecraft en Terraria: je verzamelt grondstoffen en je bouwt zaken. Wat dit spel apart maakt, is dat het allemaal om automatisering en logistiek draait. In plaats van zelf ijzererts op te graven en naar de hoogovens te brengen, bouw je een automatische mijn en een lopende band naar de ovens, waar robots de ovens vullen en weer leeghalen.

Je ontwerpt dus eigenlijk constant productielijnen, van de ene fabriek naar de andere. Er is ook een technologie-boom die je moet onderzoeken, en na elke nieuwe techniek blijkt dat je huidige ontwerp toch weer even anders moet om de nieuwe mogelijkheden te kunnen benutten. En het is soms nogal passen en meten met al die lopende banden :-)

Bekijk vooral het filmpje op de site om een idee te krijgen van de ongelooflijke complexe systemen die je kunt maken :-)

Het spel is voorlopig nog 'Early acces', het is dus nog niet officieel af, maar al wel heel erg speelbaar en niet duur. 10 euro, geloof ik.

Edit: Ik lees net dat op 1 juni prijs omhoog gaat van 10 naar 15 euro. Wees er dus snel bij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 16 mei 2014 11:17

Mortlach schreef:Recent een leuk spelletje gekocht: Factorio (http://www.factorio.com)

Het ligt in de lijn van spellen als Minecraft en Terraria: je verzamelt grondstoffen en je bouwt zaken. Wat dit spel apart maakt, is dat het allemaal om automatisering en logistiek draait. In plaats van zelf ijzererts op te graven en naar de hoogovens te brengen, bouw je een automatische mijn en een lopende band naar de ovens, waar robots de ovens vullen en weer leeghalen.

Je ontwerpt dus eigenlijk constant productielijnen, van de ene fabriek naar de andere. Er is ook een technologie-boom die je moet onderzoeken, en na elke nieuwe techniek blijkt dat je huidige ontwerp toch weer even anders moet om de nieuwe mogelijkheden te kunnen benutten. En het is soms nogal passen en meten met al die lopende banden :-)

Bekijk vooral het filmpje op de site om een idee te krijgen van de ongelooflijke complexe systemen die je kunt maken :-)

Het spel is voorlopig nog 'Early acces', het is dus nog niet officieel af, maar al wel heel erg speelbaar en niet duur. 10 euro, geloof ik.

Edit: Ik lees net dat op 1 juni prijs omhoog gaat van 10 naar 15 euro. Wees er dus snel bij.

En bedankt Mortlach, net nu ik mijn Kerbal Space Program verslaving enigszins onder controle heb kom je hiermee..... Daar gaat mijn zaterdagavond stappen :)

Terug naar “Archief”