Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 12 mei 2014 12:33

Nina drinkt meestal water niet omdat dat perse van ons moet maar daar vraagt ze zelf om.
Ook drinkt ze af en toe wel eens sap maar dan drinkt ze veel minder dan dat ik water geef.
Meestal zet ik een groot glas water neer helemaal vol en daar drinkt ze dan elke keer wat uit.

met brood de ene keer water de andere keer melk of karnemelk. Op het kdv drinkt ze volgens mij wel siroop.

Jannoek wat heb je nog gekocht voor Floris zijn verjaardag?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 12 mei 2014 13:05

Bedankt voor reacties op fotoalbums.
Eigenlijk weet ik het nog steeds niet zo goed ;-) maar ik ga ze toch gewoon laten afdrukken. 100 voor 7 euro. En dan inplakken, zelf bijschrijven. Ik gooi ook heel veel foto's weg. Van 1 vakantie staan er zo 100 foto's op de computer... Hooguit 10 per vakantie in het album is genoeg. En ga zo maar door.
In vervolg ben ik van plan om gelijk de foto's uit te zoeken als ik ze op de computer zet.
Nu al 3 avonden bezig geweest met uitzoeken... Pff.

Cadeautje 3 jarige: Als je zo'n grote tuin hebt misschien buitenspeelgoed? Fietsje, step, loopfiets, zandbak, picknicktafel, grasmaaier, zand- en watertafel (aquaplay), glijbaan, een echte wipwap, rolschaatsen.
Duplo, voorleesboek, kapla, kleurentorentje, dierengeluidenspel, etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2014 13:13

Bedankt :D

Hebben besloten om zelf playmobil te gaan geven. En op haar lijstje gaat buitenspeelgoed, want dat kunnen ze nog wel gebruiken idd :)

Succes met inplakken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 12 mei 2014 13:17

Oohh foto's!!

Ik kan dat dus niet,
Ze krijgen als ze groot zijn wel een stickie met alle foto's ,( of wat je tegen die tijd heb ipv een stickie )
Mogen ze ermee doen wat ze willen. Hebben ze avonden plezier om door alle foto's te struinen, ideaal die digitale foto's hebben automatisch al een datum.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 13:43

:lol: Ik zie dat bij ons ook al wel gebeuren. Ik heb nl ook nog niets gemaakt en kan mij er niet toe zetten. Ik was vorig jaar op een bruiloft waar de bruidegom zijn babyalbum kreeg uitgereikt van zijn ouders. De moeder had de avond ervoor nog de laatste foto's ingeplakt.

Bedankt voor de info over het drinken. Ik ben nog zoekende. Verse jus is natuurlijk erg lekker, maar voor 4 kinderen ook wel prijzig om dat dagelijks te doen. Idem met de verse vruchtendrank. Als ik dat naast de ongeveer 8 kg fruit die zij/wij wekelijks verorberen ook nog moet gaan doen, dan houd ik geen huishoudgeld meer over. Ik hoorde ook wel wat over slimpie, maar volgens mij zit dat vol kunstmatige zoetstoffen en dan heb ik eigenlijk liever suiker in de ranja.
Laatst gewijzigd door ajl op 12 mei 2014 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2014 14:11

ik loop ook nog bijna 9 jaar achter met foto's :lol: :lol:

hier drinken ze ranja, water, taksi, ice tea... En Manoël fristi (die kan die suikers en calorieen goed gebruiken )

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2014 15:03

Hier krijgen ze water of ranja, soms thee maar dat vinden de groten bijna vergif. slimpie is inderdaad grote troep (vind ik)

TJ, hoe is het nu met je jongens en wanneer krijgen jullie een beetje duidelijkheid?

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 12 mei 2014 15:30

Is diksap dan geen idee, ajl? Daarin zitten alleen de suikers uit het fruit zelf en geen extra toegevoegde suikers of andere troep... Meeste kinderen vinden dat ook prima smaken - zeker als ze nog niet al teveel zoetig sap gewend zijn. En aan de andere kant, als ze water niets aan vinden, zit hier nog een smaakje aan. Je kunt het zelf zoveel verdunnen als je wilt, natuurlijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2014 17:10

Memmem schreef:Hier krijgen ze water of ranja, soms thee maar dat vinden de groten bijna vergif. slimpie is inderdaad grote troep (vind ik)

TJ, hoe is het nu met je jongens en wanneer krijgen jullie een beetje duidelijkheid?

Het gaat... de ene dag nergens last van, de andere dag totaal niet lekker.. Hij begint wel meer te klagen over pijn.. pijn in zijn handen/voeten/rug. Verder kan hij gewoon geen lange einden meer wandelen zonder pijn in zijn voeten...

23 mei worden we gebeld met een gedeelte van de uitslag... ben erg benieuwd welk gedeelte dan enzo, maar goed dat horen we dan wel.. hopen dat ze een beetje op tijd bellen, want die dag gaan we voor een weekje op vakantie...ze hebben mijn mobiele nummer wel, maar het belt niet echt relaxed in de auto met 3 kinderen op de achterbank :lol: :lol:

Komende donderdag moet ik met Milan en Matteo naar de kinderarts.. Milan omdat hij nu echt veel en veel te mager wordt.. de huisarts schrok er van hoe hij er uit zag. Verder kan hij steeds maar weinig eten, dan voelt zijn buik al vol, om vervolgens een uur later weer enorm honger te hebben.. En Matteo omdat hij nog altijd die erge beenpijn regelmatig heeft en ook buikpijn.. en dat hij nog regelmatig in zijn broek plast

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mei 2014 19:34

heir zijn we best gebonden, e nummer vrij eten en drinken en dan oook nog eens geen melk..... Dus... vaak roosvicee van de aldi, dacht ik.. die is e nummer vrij en vrij van toegevoegde suikers.
Verder net als evelien, sinasappelsap vers aanmaken met water, oid.... vinden ze ook heeeerlijk!

De oudste drinkt tegenwoordig kabouterthee :) thee met melk....

Zo... nu alleen nog zindelijk krijgen! durf em niet met een onderbroek aan te laten lopen, straks alles nat op de bank, kleed etc... zucht! :( ZONNNN kom je gauw.. dan kunnen we starten!

Eerst ff met de was bezig

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 mei 2014 08:49

R is ook zo'n vreselijk slechte drinker, ik krijg er alleen twee bekers melk in en voor de rest af en toe een slokje thee of water.
Eerder deed ik nog wel eens thee met honing in een fles, daar lag ze dan lekker aan te lurken, dan kreeg ze in ieder geval vocht binnen, maar dat belieft ze ook niet meer. Tegenwoordig vindt ze een echt glas heel interessant, dus daar drinkt ze dan weer iets meer uit.

Een poosje geleden at ze heel slecht, daar werd ik zelf ook echt naar van, maar dat gaat weer iets beter. Toen ze net hier was, werkte ze werkelijk alles naar binnen, toen zat er echt geen stop op, alsof ze al het tekort van d'r eerste levensjaar in aan 't halen was. Maar daar is niks meer van te merken helaas... ;)

TJ, sterkte met je mannen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2014 10:55

@tj hoe was het bij de kinderarts?

woensdag is f drie geworden, wat worden ze dan ineens groot..
hij vond het helemaal fantastisch om jarig te zijn en heeft enorm genoten. echt leuk om te zien.
ik had een lijstje gemaakt met cadeauwensen, daardoor ook helemaal geen prut/onzin cadeaus gekregen, ideaal ;-)

hij heeft van ons een knikkerbaan van Quadrilla gekregen. echt een schot in de roos, hij vindt het helemaal fantastisch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 mei 2014 12:04

Ik zag op een foto trouwens ook een houten pakhuis, Jannoek - zag er ook erg leuk uit! Maar dat was al eerder in bezit? :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2014 12:16

ja klopt, vorig jaar van zn opa en oma gehad ;-). combineert goed met zn treinbaan. ik ben fan van houten speelgoed..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2014 13:42

Leuk cadeau Jannoek! Hout is zo leuk wij hebben ook een houten treinbaan.

Tj Sterkte hoor met je kids

Nina wordt morgen 3 jaar... 3 jaar geleden rond deze tijd kreeg ik te horen morgen moet je bevallen... Pff als ik daar aan terug denk :oops: :D

En wat een heerlijk weertje morgen kunnen we heerlijk de verjaardag buiten feesten vanavond alles maar eens versieren.

Terug naar “Archief”