Mobiele telefoon

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Mobiele telefoon

Berichtdoor Spreeuw » 08 mei 2014 11:31

Ik merk bij veel mensen dat de mobiele telefoon onmisbaar is in hun leven. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is. Misschien ben je zelf ook wel "verslaafd" aan je mobiele telefoon. Ik denk dat je als christen niet teveel tijd moet spanderen aan bellen, internetten, spelletjes doen en weet ik wat er allemaal nog meer mogelijk is met een mobiele telefoon. Het kan je afleiden van God en Zijn Woord. Hoe ga je in het dagelijks leven om je mobiele telefoon?

Bambi

Re: Mobiele telefoon

Berichtdoor Bambi » 08 mei 2014 11:39

Spreeuw schreef:Ik merk bij veel mensen dat de mobiele telefoon onmisbaar is in hun leven. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is. Misschien ben je zelf ook wel "verslaafd" aan je mobiele telefoon. Ik denk dat je als christen niet teveel tijd moet spanderen aan bellen, internetten, spelletjes doen en weet ik wat er allemaal nog meer mogelijk is met een mobiele telefoon. Het kan je afleiden van God en Zijn Woord. Hoe ga je in het dagelijks leven om je mobiele telefoon?

Ik neem hem alleen maar mee als ik de stad uit ga.
En gebruik hem thuis alleen als internet er weer eens uit ligt en m'n gewone telefoon dus niet werkt.

En jij?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mei 2014 11:40

Spreeuw schreef:Ik merk bij veel mensen dat de mobiele telefoon onmisbaar is in hun leven. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is. Misschien ben je zelf ook wel "verslaafd" aan je mobiele telefoon. Ik denk dat je als christen niet teveel tijd moet spanderen aan bellen, internetten, spelletjes doen en weet ik wat er allemaal nog meer mogelijk is met een mobiele telefoon. Het kan je afleiden van God en Zijn Woord. Hoe ga je in het dagelijks leven om je mobiele telefoon?

Sinds ik een smartphone heb merk ik dat ik mijn mail wel 30 keer zo vaak check dan dat ik voordien deed...
Overigens is deze telefoon zakelijk, en ben ik er dus in mijn vrije tijd veel minder mee bezig.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2014 13:05

Ik heb de Bijbel op mijn smartphone en dus altijd bij me. Erg prettig!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 mei 2014 13:33

Marnix schreef:Ik heb de Bijbel op mijn smartphone en dus altijd bij me. Erg prettig!

Dat excuus heb ik ook... 8)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 mei 2014 13:37

Arme mensen die het zich niet kunnen veroorloven om een moment niet bereikbaar te zijn.
Zelfs de landline zet ik vaak de hele dag af. ze mailen maar , dat is het makkelijkst.
Alleen wanneer het mij uitkomt geef ik nog gelijk antwoord :lol:
De telefoon is er voor mij, niet andersom .

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2014 15:32

Net even een paar uurtjes gewerkt, telefoon ligt dan gewoon thuis.
Ideaal.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2014 15:57

Ligt er aan wat voor werk je doet. Als mijn telefoon thuis ligt terwijl ik aan het werk ben gaat er iets grondig mis :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2014 16:02

Marnix schreef:Ligt er aan wat voor werk je doet. Als mijn telefoon thuis ligt terwijl ik aan het werk ben gaat er iets grondig mis :D

Wat zou er mis moeten gaan dan?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 08 mei 2014 16:16

Ondergetekende heeft er geen :D
En wil er geen........................... :D

h.g.
Learsi

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 08 mei 2014 16:32

Ik heb er wel een. Maar ik heb wel regels:

Niet op de slaapkamer
Niet mee naar de kerk
Niet als invulling van de zondag
Niet onder het eten
Niet als er visite is
Uit bij stille tijd

Ik heb de Bijbel ook op mijn smartphone, maar die gebruik ik maar zelden. Ik pak altijd de ''echte" bijbel.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Tim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tim » 08 mei 2014 16:43

Ik heb hem in principe alitjd bij me en aan. Er zijn wel momenten zoals kerk waar ik hem stil zet.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2014 17:57

Enkele maanden geleden liep mijn abonnement af, en heb erover gedacht om er helemaal geen meer te nemen. Uiteindelijk toch wel voor gekozen omdat ik whatsapp erg handig vind, ik 'spreek' mijn vriendinnen zo dagelijks, en overleg dagelijks met mijn man via whatsapp over ons bedrijf waar we samen in werken, maar niet tegelijk aanwezig zijn. Fotootjes maken en sturen gaat wel heel handig via dat ding. Lange tijd heb ik me ertegen verzet, maar ik zal de eerste zijn die nu toegeeft dat whatsappen toch wel erg leuk is.
Internet gebruik ik amper, sowieso niet buitenshuis, geen idee hoe ik dat 'aan' moet zetten, dus dat laat ik lekker zo :)
Bellen doe ik er ook niet meer, dat doe ik wel met de huistelefoon, anderen bellen mij wel op mijn mobiel, omdat de huistelefoon vooral voor het bedrijf is, dus daar is ie ook handig voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2014 18:21

Evelien ik moet kunnen bellen en gebeld kunnen worden. Dat als eerste. En als ik niet bij mijn computer ben moet ik ook wel eens wat op kunnen zoeken en mail kunnen lezen. En daarnaast communiceer ik tijdens werktijd ook met mijn vrouw :-)

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 08 mei 2014 19:45

Ik kan bellen en gebeld worden.
Ik kan SMS versturen en ontvangen.
Er zit een instelbaar alarm op en een rekenmachine en nog een paar zaken. Zelfs spelletjes, denk ik.
Hij is al diverse keren hard op de grond gevallen en doet het nog steeds.
En nee, het is niet wat ze noemen een koelkast ....
.....
Eerder een diepvries :D :D :D
Kosten? Nog geen €3,= per maand :D :mrgreen: :D :mrgreen:
Bereikbaar? Prima.
Altijd verbonden? Liever face-to-face.

Terug naar “Archief”