Een nabij leven.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Een nabij leven.

Berichtdoor naamloos » 08 mei 2014 08:36

Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 08 mei 2014 12:25

Teus schreef:Een nabij leven.
Nu eens niet over iets wat (...) in de Bijbel staat, maar wat ons verlangen is en wat we hebben.

@Rozijn, dus je hebt alleen een nabij leven als je de bijbel leest?
Dat is geen nabij leven hoor, wellicht nabije momenten maar daar heb ik het niet over.
Als ik midden op zee op een windturbine sta heb ik met niemand contact, geen bereik en ook geen Bijbel bij me maar God is duidelijk voel- en merkbaar bij me.

Ik wil zeker niet beweren dat dat niet kan. Maar als het over een nabij leven moet gaan en het MAG NIET gaan over wat in de Bijbel staat, dan vraag je iets tegenstrijdigs.
"Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord."
En dat laat ik mij niet afnemen.

Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi is wat je hebt meegemaakt. Het is groot om te zien hoe de Heere zorgt!
En wat komt dan in mij omhoog? Een loflied. Maar ja, dat loflied staat in de Bijbel...

Misschien bedoelde je uitspraak niet zo kras, maar zoals het er staat lijk je een verschil te maken tussen een leven bij Gods Woord en een leven met God. Terwijl Hij ons dat Woord gegeven heeft, samen met de Heilige Geest. Ik kan het niet laten om dat uit de Bijbel aan te tonen:

Joh 14,26
Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.

En daarom houd ik van Gods Woord, omdat ik Hem liefheb. Dan zijn ervaringen, bevindingen, mooi. Ik wil ze niet klein achten, ik wil ze niet ontkennen, maar in God zal ik Zijn Woord prijzen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 08 mei 2014 13:13

Rozijn, ik denk dat Teus echt niet bedoelt dat je niks uit de Bijbel mag citeren, maar het verzandt hier soms zo gauw in theorie, ipv een gesprek van hart tot hart waarin we met elkaar delen over ons dagelijks leven met de Vader.

Het lastige vind ik dat je soms zo gauw wordt afgerekend op wat je hier schrijft, en dat houdt mensen af iets te posten. Ikzelf ervaar dat in ieder geval zo.

In een ander topic gaf ik aan dat ik momenteel erg bezig ben met het thema gehoorzamen.
(Matt 7:21 ''Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.')

Ik was in de Ikea om een vloerkleed te halen dat ik eerder al eens had gezien.
Bij de zelfkassa aangekomen gaf de scanner de helft van het bedrag aan dan wat ik onthouden had, en zo stond ik even in dubio...
Ik was er zeker van dat ik het juiste kleed had, maar wist niet dat het kleed in 3 formaten te krijgen was (ik dacht 2) en ik had toch echt het grootste pakket van de 2 genomen.
Om een lang verhaal kort te maken: ik besloot dit voordeeltje niet te pakken, maar het uit te zoeken bij de klantenservice, en daar kwam ik er achter dat ik wel degelijk het verkeerde formaat kleed had, en dat niet de Ikea, maar ikzelf een fout had gemaakt.
(Ze keken wel even raar op bij de kassa dat een klant vond dat hij te weinig betaald had!)

Ik was zo dankbaar dat ik niet weggelopen was in de veronderstelling dat ik een mazzeltje had, want dan had ik weer terug gemoeten om het kleed om te ruilen. Ik was ook zo dankbaar dat ik mijn menselijke natuur niet had gevolgd, maar desnoods bereid was geweest meer te betalen. Dat komt alleen van de Heer!
Het ontroerde mij en maakte me dankbaar naar mijn hemelse Vader toe.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 08 mei 2014 21:29

@Rozijn ik denk dat de fout bij mij ligt, daardoor heb je mijn doel niet begrepen. Jazeker hebben we Gods Woord nodig en alles wat God met mensen doet is in de Bijbel te vinden, niet in detail maar wel in principe.
Ik bedoelde met nu eens niet……. , Dat het me niet om grote lappen tekst gaat, gekopieerd uit de Bijbel, ouwe schrijvers en verwijzingen. Ik wil praten en delen over wat God met mensen doet, met ons. Het is prachtig om in het leven van b.v. Job te verdiepen en te zien wat Gods wil is maar het gaat me nu eens om persoonlijke ervaringen.
Als je oprecht verblijd wordt door het lezen van de Bijbel of een boek door de kracht van de Heilige Geest is geweldig natuurlijk, het kan allen maar door de almachtige Koning van Hemel en aarde. Maar een nabij leven komt niet alleen door de Bijbel te lezen.
Laatst gewijzigd door Teus op 08 mei 2014 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 08 mei 2014 21:32

@Bambi, Ik praat heel graag over mijn Vader en Heiland, dankt Hem ervoor.
Je hebt gelijk dat je het moet leren, je moet leren naar God en Zijn Zoon Jezus Christus te zien.
Mozes zei tegen zijn volk “kijk op naar de dingen die van boven zijn, opdat je een wijs hart bekome” Dit stukje tekst staat in mijn hele zijn gegrift, mijn geestelijke moeder zij het eens tegen me en God breng het elke keer weer in mijn gedachte.
Zeker, velen willen zich niet aan God overgeven, vragen of Hij hun leven in Zijn Hand wil nemen. Het is weer mijn standaard tekst, als je aandacht naar iets uitgaat wordt het steeds belangrijker. Als je naar God kijkt wordt Hij groter en als je naar jezelf kijkt wordt jezelf belangrijker. Als je naar je zelf kijkt wordt God steeds onbelangrijker voor je, als je steeds naar je zonden kijkt gaat God verder van je af. Het is absoluut onmogelijk een relatie met God te hebben als je alsmaar naar jezelf kijkt, jezelf bedoelt. God wil al zijn beloftes nakomen maar hij wil wel dat we het van Hem verwachten.
Een relatie met God kan alleen maar door afhankelijkheid en vertrouwen en God moet dat zelf geven, we hebben dat niet van onszelf. Als je een kind van God mag zijn door het bloed van Christus dan mag je het van Hem verwachten. Als je een relatie met God wilt hebben, oprecht, dan krijg je dat, dan krijg je die afhankelijkheid en dat vertouwen, Hij hebt het je toch beloofd? “Al wat u ontbreekt schenk ik zo gij het het smeekt”. Als je geloofd ga je er toch vanuit dat het waar is wat Hij zegt en dat Hij het ook doet? Waarom maak je daar geen aanspraak op dan? “Eist van mij vrijmoedig”

Ja hoor, mooi gezegd, God is het belangrijkst en de Bijbel is ter ondersteuning.

@Bambi, ik moet wel ff kwijt dat Mealybug een van de weinige is die me nog nooit aangevallen heeft. Zijn reacties zijn vaak scherp maar ik houd ook van recht door zee en dat is vaak recht voor zijn raap. Weet je wat ik heel erg vind op dit forum? Als je een keer naast het boekje gaat, een beetje té zeg maar, dan wordt het je, je totale aanwezigheid op dit forum, niet vergeven. Ongeacht wat je zegt, ongeacht of je gelijk hebt, je bent bij sommige een verschoppeling. Ik kan alleen maar zeggen dat het uiterst onchristelijk is wat ik soms lees.
Veel zegen!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 08 mei 2014 21:35

@Boaz, Je zegt dat het je tegenhoud te schrijven over je Heiland, dat je afgerekend wordt.
Het is inderdaad zo, mij houd het ook enigszins tegen, ik wil zo graag vertellen hoe Groot God is. Toch is het jammer om het niet te doen, je bent overwinnaar in Christus en mag de wapenrusting aantrekken, want die heb je nodig. Laat je niet ontmoedigen van buiten af. Weet je wat ik wel eens denk? “Laat ze maar komen, al is maar één passant waarvoor God me wilt gebruiken”.
Anderzijds kan het je gruwelijk pijn doen, je mag best weten, ik heb wel eens zitten janken achter mijn laptop als ik lees wat er afkomt op hetgeen wat je schrijft. Enigszins teleurgesteld maar veel erger hoe God, mijn Hemelse Vader, veracht wordt.
Er zijn m.i. twee redenen voor, althans voor mij, één zal ik je proberen uit te leggen, de ander is hier nu geen plaats voor.
Bijna altijd als ik iets wil schrijven vraag ik God om woorden, dan gaat het ook goed, is ook logisch natuurlijk. Maar ook wel eens niet, dan ga ik uit mezelf aan het schrijven. Is ook goed te zien achteraf want als ik wel eens terug lees dan denk ik wel eens ‘o ja dat ging toen daar en daar om”, ook wel eens dat ik dacht ‘heb ik dat geschreven?’ dan geloof je niet dat je dat geschreven hebt, duidelijk door de Geest geleid. Dan zijn de reacties ook anders.

Als ik uit mezelf schrijf gaat het vaak fout, ja en flink ook. Als er gereageerd wordt wat tegen Gods wil is of ik beledigd wordt, dan dreigt het zelfs uit de hand te lopen. Dan wil ik het doen zonder God, heb Hem niet om hulp gevraagd. Dan gaat het zo fout, voor mezelf dan, dat ik het bij God moet brengen en dan schaam ik me voor Hem. Maar Boaz dan zit er ook een andere kant aan. Dan ga je het bij Hem brengen en dan zegt Hij “waarom doe je het dan alleen, je weet toch dat je het niet alleen kunt, je weet toch dat Ik je wil helpen?” Dan wordt je klein Boaz en God heel groot. Dan schaam je je dat je Hem vergeten bent. Weet je wat Hij dan doet? Hij slaat Zijn arm om je heen en drukt je tegen Zijn Hart en zegt Hij “Het is goed zo’. Dan krijg je toch een Liefde van Hem, dan hou je het niet droog hoor, je wil dat Hij nooit meer los laat.

Mooi hoor dat je de vreugde door God mag ervaren, dat is andere blijdschap als van een nieuwe auto hé? Zo zie je maar weer dat als je wil doen wat God wilt dan betaald Hij direct uit “Hij zal nooit vruchtloos vergen”. En die wil komt ook van Hem, Hij geeft het, als je het maar van Hem verwacht. Veel Zegen!

Terug naar “Archief”