Teus schreef:Een nabij leven.
Nu eens niet over iets wat (...) in de Bijbel staat, maar wat ons verlangen is en wat we hebben.
@Rozijn, dus je hebt alleen een nabij leven als je de bijbel leest?
Dat is geen nabij leven hoor, wellicht nabije momenten maar daar heb ik het niet over.
Als ik midden op zee op een windturbine sta heb ik met niemand contact, geen bereik en ook geen Bijbel bij me maar God is duidelijk voel- en merkbaar bij me.
Ik wil zeker niet beweren dat dat niet kan. Maar als het over een nabij leven moet gaan en het MAG NIET gaan over wat in de Bijbel staat, dan vraag je iets tegenstrijdigs.
"Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord."
En dat laat ik mij niet afnemen.
Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi is wat je hebt meegemaakt. Het is groot om te zien hoe de Heere zorgt!
En wat komt dan in mij omhoog? Een loflied. Maar ja, dat loflied staat in de Bijbel...
Misschien bedoelde je uitspraak niet zo kras, maar zoals het er staat lijk je een verschil te maken tussen een leven bij Gods Woord en een leven met God. Terwijl Hij ons dat Woord gegeven heeft, samen met de Heilige Geest. Ik kan het niet laten om dat uit de Bijbel aan te tonen:
Joh 14,26
Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
En daarom houd ik van Gods Woord, omdat ik Hem liefheb. Dan zijn ervaringen, bevindingen, mooi. Ik wil ze niet klein achten, ik wil ze niet ontkennen, maar in God zal ik Zijn Woord prijzen.